Video visar nyheter i Crysis 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Consol prioriteras över PC!! Låg tech över vassa eggen!!
Trist!!

Förstår inte visst folk här, fattar ni inte själva hur liten marknadsdel PC är för tillfället? Att INTE producera till konsol i dagens läge är bara finansiellt självmord. Cevat (Crytek CEO) har själv sagt att han ångrar att han inte släppte Crysis 1 till konsol från första början.

Jag tror inte alls att Crysis 2 kommer vara fulare än Crysis 1. Nästan alla dagens PC-spel är egentligen bara konsolportningar, samma grafik med extra upplösning och AA. Om det är något företag som faktiskt kan göra extra lull-lull till PC så är det Crytek.

Jag ser faktiskt endast bra saker till att det kommer till konsol också. Jag älskade första Crysis, och i och med att tvåan släpps till konsol kommer det sälja mycket mer, något som ger Crytek ännu mer resurser i framtida titlar. Samt att när de nu arbetar med en fast plattform måste de även optimera otroliga mängder för att få saker att flyta snyggt på så relativt klena plattformar som X360 och PS3 är, optimeringar som vi PC-spelar också kommer ta del av.

Personligen är jag sjukligt taggad för Crysis 2, ser underbart ut.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Förstår inte visst folk här, fattar ni inte själva hur liten marknadsdel PC är för tillfället? Att INTE producera till konsol i dagens läge är bara finansiellt självmord. Cevat (Crytek CEO) har själv sagt att han ångrar att han inte släppte Crysis 1 till konsol från första början.

Jag tror inte alls att Crysis 2 kommer vara fulare än Crysis 1. Nästan alla dagens PC-spel är egentligen bara konsolportningar, samma grafik med extra upplösning och AA. Om det är något företag som faktiskt kan göra extra lull-lull till PC så är det Crytek.

Jag ser faktiskt endast bra saker till att det kommer till konsol också. Jag älskade första Crysis, och i och med att tvåan släpps till konsol kommer det sälja mycket mer, något som ger Crytek ännu mer resurser i framtida titlar. Samt att när de nu arbetar med en fast plattform måste de även optimera otroliga mängder för att få saker att flyta snyggt på så relativt klena plattformar som X360 och PS3 är, optimeringar som vi PC-spelar också kommer ta del av.

Personligen är jag sjukligt taggad för Crysis 2, ser underbart ut.

[rant]Konsol må vara en pengaström för speltillverkare just nu ja, men vad många PS3 och XBOX360 användare inte vet är att de sitter och spelar med tweakade versioner av DX9.
Medvetna PC gamers har andra skäl till att klaga på konsollerna som som inte kan erbjuda i närheten av den kraften man kan hämta i en PC om bara spelen optimerades lite bättre istället för at speedportas.[/rant]

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirLagsalot
[rant]Konsol må vara en pengaström för speltillverkare just nu ja, men vad många PS3 och XBOX360 användare inte vet är att de sitter och spelar med tweakade versioner av DX9.
Medvetna PC gamers har andra skäl till att klaga på konsollerna som som inte kan erbjuda i närheten av den kraften man kan hämta i en PC om bara spelen optimerades lite bättre istället för at speedportas. [/rant]

Du får ursäkta om jag är trög, men jag fattar inte riktigt vad du menar med att medvetna PC gamers har andra skäl att klaga på konsollerna?

Att konsolerna endast har dx9 är ju självklart tråkigt för oss PC-spelare. Nu är jag ingen programmerare, så jag har ingen större aning på hur t ex Shader Model 4 blir snyggare än 3.
Men bara faktumet att nya API blir nästan värdelösa på grund av PC-spelens lilla marknad är förbaskat tråkigt, och någonting som hämmar utvecklingen även för konsolspelarna.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Jag ser faktiskt endast bra saker till att det kommer till konsol också. Jag älskade första Crysis, och i och med att tvåan släpps till konsol kommer det sälja mycket mer, något som ger Crytek ännu mer resurser i framtida titlar. Samt att när de nu arbetar med en fast plattform måste de även optimera otroliga mängder för att få saker att flyta snyggt på så relativt klena plattformar som X360 och PS3 är, optimeringar som vi PC-spelar också kommer ta del av.

Personligen är jag sjukligt taggad för Crysis 2, ser underbart ut.

I vissa fall hade jag kunna hålla med om att det finns flertalet fördelar men i fallet Crytek kommer konsol-prioriteringen bara bli ett rejält fiasko. Jag gillade själv Crysis mycket och spelade igenom det minst en handfull gånger. Anledningen till att jag gillade det så mycket var spelets fullständigt överlägsna grafik samt dom utmärkta kontrollerna och spelmekaniken vilket är precis dom 2 punkter som kommer lida mest av att det blir ett konsol-spel. Tar man bort det finns det väldigt lite kvar att tycka om, för ärligt talat så är storyn i Crysis väldigt tunn och miljöerna, hur tekniskt fulländande dom än är, tämligen fantasilösa.

F.ö: gjorde jag (efter att ha spelat spelet i fråga den gången ) en total-sågning av FEAR 2, som drabbats av samma öde som Crysis 2 tycks stå inför, i en tråd förra sommaren : http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... . Läs mitt och, kanske framförallt, crillelundh's inlägg som lyckas formulera mina åsikter bättre än vad jag gjorde.

Jag gör inte om samma misstag, crysis 2 hamnar härmed på den enorma lista över speltitlar jag tänker ignorera.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
I vissa fall hade jag kunna hålla med om att det finns flertalet fördelar men i fallet Crytek kommer konsol-prioriteringen bara bli ett rejält fiasko. Jag gillade själv Crysis mycket och spelade igenom det minst en handfull gånger. Anledningen till att jag gillade det så mycket var spelets fullständigt överlägsna grafik samt dom utmärkta kontrollerna och spelmekaniken vilket är precis dom 2 punkter som kommer lida mest av att det blir ett konsol-spel. Tar man bort det finns det väldigt lite kvar att tycka om, för ärligt talat så är storyn i Crysis väldigt tunn och miljöerna, hur tekniskt fulländande dom än är, tämligen fantasilösa.

Jag gör inte om samma misstag, crysis 2 hamnar härmed på den enorma lista över speltitlar jag tänker ignorera.

Visst, kanske jag är naiv när jag tror att Crytek kommer bry sig extra om oss PC-spelare, men videon bevisade att vi i alla fall får deferred lightning. Sedan har de ju sagt att de kommer lägga till dx10/11-effekter.

Tillägas ska gör att jag haft riktigt kul även med spel som varit uppenbara konsol-portningar (t ex BioShock 2)

Crytek kan dock nästan göra spelet hur konsoligt de vill, jag vill inte riskera att gå miste om en riktigt bra upplevelse. Suck, jag spenderar för mycket pengar på spel…

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Console, är det Wii som syftas då eller?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

tycker det va kul att det endast visades två scener på en pc, och den sista med verklighetstrogna karaktärer visades ÄNDAST på pc, enda stället pc fick glänsa på.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Hoppas att man skulle kunna spränga hela byggnader med atombomben

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Imponerade tyvärr inte på mig.

Synd att dem ska göra spelet för konsoler också, eftersom konsolerna inte har tillräckliga bra grafikkort för att imponera längre. Xbox 360 som exempel har ju inget bra grafikkort, för det första har den bara DX9, sen är den ungefär lika snabb som ett Nvidia 7900 (om jag inte har fel).

Skulle vara mycket mer najs om dem optimerade Crysis 2 för dem senaste high-end grafikkorten, som Radeon HD 5800-serien.

Permalänk
Avstängd

gissar på att pc spel är helt borta i mitten av 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Imponerade tyvärr inte på mig.

Synd att dem ska göra spelet för konsoler också, eftersom konsolerna inte har tillräckliga bra grafikkort för att imponera längre. Xbox 360 som exempel har ju inget bra grafikkort, för det första har den bara DX9, sen är den ungefär lika snabb som ett Nvidia 7900 (om jag inte har fel).

Skulle vara mycket mer najs om dem optimerade Crysis 2 för dem senaste high-end grafikkorten, som Radeon HD 5800-serien.

Jag läste nån stans att nästa XboX skulle ha ett grafikkort som klarar av twekad version av DX 10.1 eller va de va. plus att de skulle va bättre på Physik biten oxå.

Hoppas de för då kan de ju bli intressant att skaffa en konsol och köra Final Fantasy osv.

FPS och BIL spel kommer alltid spelas på dator för att få bästa kvallitet.

Att lira CoD, Crysis osv på en konsol är ju helt värdelöst. Då är ju Super Mario fetare på konsol ( Super Mario 1 på Nintendo 8-bit äger ).

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Imponerade tyvärr inte på mig.

Synd att dem ska göra spelet för konsoler också, eftersom konsolerna inte har tillräckliga bra grafikkort för att imponera längre. Xbox 360 som exempel har ju inget bra grafikkort, för det första har den bara DX9, sen är den ungefär lika snabb som ett Nvidia 7900 (om jag inte har fel).

Skulle vara mycket mer najs om dem optimerade Crysis 2 för dem senaste high-end grafikkorten, som Radeon HD 5800-serien.

Det är PS3 som har ett nVidia-grafikkort baserat på deras gamla 7800-serie. Grafikkortet i Xbox 360 är en föregångare till R600 (http://www.beyond3d.com/content/articles/4/). I vilket fall som helst har de ingen chans mot dagens grafikkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
FPS och BIL spel kommer alltid spelas på dator för att få bästa kvallitet.

Att lira CoD, Crysis osv på en konsol är ju helt värdelöst. Då är ju Super Mario fetare på konsol ( Super Mario 1 på Nintendo 8-bit äger ).

Ja, precis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Det är PS3 som har ett nVidia-grafikkort baserat på deras gamla 7800-serie. Grafikkortet i Xbox 360 är en föregångare till R600 (http://www.beyond3d.com/content/articles/4/). I vilket fall som helst har de ingen chans mot dagens grafikkort.

Okej, jag blandade ihop det där lite då.

Och ja, som du sa, dem där korten har inte en chans mot dagens grafikkort. Jag trodde alltid att det var det som var vitsen med Cryengine, att den motorn alltid skulle visa vad dem senaste och bästa grafikkorten går för. Men nu verkar det inte så längre..

Fatta snyggt/realistiskt spelet hade kunnat bli om det var optimerat för ATi Radeon HD 5800 serien och kommande Nvidia GTX400 serien.

Men nej.. dem ska istället anpassa spelet efter typ 5 år gammla grafikkort >.>

Trist.

Permalänk
Medlem

Jag tror (och hoppas) att det vi sett hittills bara är en bricka i deras marknadsföringsupplägg. De visar fin grafik och skriver att det är PS3 och XBox360, för att locka till sig de stora volymerna av konsolspelare. Allt eftersom vi närmar oss lansering kommer vi även att få se PC-specifika trailers, just pga att få med sig alla hardcore-gamers som sitter på feta grafikkort.

CryEngine 3 är liksom CryEngine 2, en skalbar motor som går att pressa långt längre än vad vi fick se i Crysis. Ta bara en sådan sak som alla texture mods, particle mods, mfl. extrememoddar som finns att ladda hem. Allt detta skulle de kunna "inkludera" i Crysis 2 + att smiska på med förstörabara, deformerande miljöer, bättre belysning samt mer detaljerade modeller via Dx11-tessalation.

Jag har höga förhoppningar på Crysis 2.

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem

Varför visar dom på konsoll (stavning?)

Jag kan fan tänka mig att köpa i5 och GTX 480 bara för fysiken i det där spelet asså...

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Varför visar dom på konsoll (stavning?)

Jag kan fan tänka mig att köpa i5 och GTX 480 bara för fysiken i det där spelet asså...

Kör på en 5870 och använd ditt nuvarande för fysik så har du något nytta för det också.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Kör på en 5870 och använd ditt nuvarande för fysik så har du något nytta för det också.

Eller så köper han i5 750 och GTX 480 och kör sitt nuvarande som PhysX till de så han slipper trixa med drivrutiner och sånt crap.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]