Permalänk
Medlem

The Pacific

A 10-part mini-series from the creators of "Band of Brothers" telling the intertwined stories of three Marines during America's battle with the Japanese in the Pacific during World War II.

http://www.imdb.com/title/tt0374463/
http://www.hbo.com/the-pacific/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pacific_(miniseries)

Japp, nu har det startat, första avsnittet sänt.
Band of Brothers älskare som jag är har jag länge sett fram emot det här

Discuss!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Tycker att det var en bra pilot, ska definitivt följas!

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Landstigningen kändes lite väl rip-off från Saving Private Ryan, men det kan väl förstås då Hanks var medverkande där också

Dold text

Överlag tycker jag det var bra, hoppas på att det kan bli lika bra som BoB:s senare avsnitt.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Mycket bra pilotavsnitt. Tror den här serien blir riktigt bra..

Permalänk

Jag klarar det inte någon mer, vart kan jag se denna pilot avsnitt?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Canal+ ska börja sända den den 1:a april tror jag.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Oh, har väntat på det här ett tag nu. Dock så hade jag glömt bort så jag tackar så väldigt mycket för påminnelsen.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Detta kan bli mycket bra, Band of Brothers är min absoluta favoritserie. Dock har jag mer intresse för kriget i europa, men tror att även The Pacific är av världklass.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

La till Wikipedia länken i första inlägget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Canal+ ska börja sända den den 1:a april tror jag.

4:e April tror jag det var.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Band Of Brothers Pilotavsnitt höll mycket högre klass i min mening. Man fick inte alls samma djupa "jag-vill-se-mer"-känsla av The Pacific. Man fick ingen relation till karaktärerna.

Men serien har potential och kommer följas slaviskt.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Band Of Brothers Pilotavsnitt höll mycket högre klass i min mening. Man fick inte alls samma djupa "jag-vill-se-mer"-känsla av The Pacific. Man fick ingen relation till karaktärerna.

Men serien har potential och kommer följas slaviskt.

Håller med. Serien bara började, poofff! Ut i krig! Man fick inte lära känna nån. I BoB's första avsnitt fick man lära känna alla.

Men men... The Pacific börjar ändå bra. Mycket spänning i serien, redan vid första avsnittet.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

What?! Har väntat hela mitt liv på den här serien! Sen glömde jag bort den. Och nu är den här?! YES!

Hoppas det blir bra

Permalänk
Medlem

Tyckte första avsnitten var lite Meh.

Som flera innan nämnt så gick det för fort in i kriget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Håller med. Serien bara började, poofff! Ut i krig! Man fick inte lära känna nån. I BoB's första avsnitt fick man lära känna alla.

Men men... The Pacific börjar ändå bra. Mycket spänning i serien, redan vid första avsnittet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Tyckte första avsnitten var lite Meh.

Som flera innan nämnt så gick det för fort in i kriget.

Episode 2 Preview

Verkar som om vi kommer få fortsätta från där Ep1 slutade. Hade gärna sett ett avsnitt där man fick följa med i utbildningen eller liknande.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE

Landstigningen kändes lite väl rip-off från Saving Private Ryan, men det kan väl förstås då Hanks var medverkande där också

Dold text

Överlag tycker jag det var bra, hoppas på att det kan bli lika bra som BoB:s senare avsnitt.

Tyckte det kändes mer som "The thin red line" och sen så hände det inte mycket, är det inte er pang pang i Saving private ryan? Eller kommer jag ihåg helt fel nu?

Dold text

Håller med de flest ovanstående pratare, serien har potential men saknade det lilla extra nu i första avsnittet, kändes lite platt så att säga. Men den kommer helt klart att följas.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte232

Tyckte det kändes mer som "The thin red line" och sen så hände det inte mycket, är det inte er pang pang i Saving private ryan? Eller kommer jag ihåg helt fel nu?

Dold text

Jo, självklart är det mer bang bang i Saving Private Ryan. Det var bara momentet i båten, någon som spyr i bakgrunden och sådär... Jag bara kände hur jag redan sett det där sjuttioåtta gånger redan.

Dold text
Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Andra avsnittet - helt okej.

Jag har dock svårt att hålla isär karaktärerna, någon som håller med? Kanske blir bättre senare när några (tragiskt, ja, men sant) dött/åkt hem/skadade.

Gillade inte scenen i slutet med kaffet, kändes bara så stereotypt... Lite "South Park moralkakebiten"...

Dold text
Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Hållde med pea, men jag måste nog säga att det var ett helt okej slut

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Tycker det är lika bra som band of brothers . Ska köpa DVD boxen sen om det kommer till de och inte bara blu ray.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt dålig i jämförelse med Band of Brothers. Det jag verkligen gillade med BoB var att man, trots mängden karaktärer, fick bra koll på vilka som var vilka rätt så fort in i serien.

The Pacific känns som en jävla gröt i jämförelse. Likväl tycker jag att the Pacific misslyckas med att fånga den där vedervärdiga tropiska känslan (klibb klibb blod deluxe, typ). För att jämföra hur BoB löste det kan man t ex se på avsnittet när de blir omringade i Bastogne. Kylan och de allmänna vedervärdigheterna som avsnittet förmedlar är helt galna och fantastiskt välgjorda.

Något som dessutom också stör mig är att de har gått ifrån "grynigheten" som fanns i BoB. Jag tycker att det förstärkte serien ytterliggare. Utöver detta har det mesta tagits upp (typ att de kastades in i kriget osv).

Jag kommer att följa serien, dock inte slaviskt.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Att man missat denna tråden

Band of Brothers är nog den bästa serien jag sett men The Pacific levde inte upp till mina förväntningar. Väntat snart ett år på att The Pacific skulle komma så förväntningarna var skyhöga! Dock har det bara gått två avsnitt och det krävs nog att jag ser den ett par tre gånger innan jag kan säga om det var en bra eller sjukt bra serie.
Som nån sa är det ganska svårt att hålla isär karaktärerna men det blir nog lättare ju längre serien kommer

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

haha, tyckte att andra avsnittet va lite som flashspelet The Last Stand, när man står bakom en vägg och ska skjuta ihjäl zombies som kommer rusandes mot en, och man ska överleva tills gryningen. Hoppas att det blir mer varierat i framtiden, kan bli både bättre och sämmre.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det inte är så svårt att hålla isär karaktärerna, däremot har jag svårt för namn (det har jag alltid). Likadant som i Band of Brothers - där var det bara Dick Winters som jag kom ihåg från första avsnittet (och han Sobel - men det var nog bara för att skådespelaren är känd från Vänner).

I övrigt tycker jag inte första avsnittet var speciellt bra, inte alls som BoBs första avsnitt. Men det innehöll ändå ett par minnesvärda scener som jag inte tänker nämna p.g.a. spoilervarning. Jag antar att mina förväntningar på The Pacific var skyhöga och det första avsnittet levde inte riktigt upp till dom.
Andra avsnittet var mer spännande fast det var väldigt, väldigt kort i min mening. Hoppas det kommer en extended version (som LoTR filmerna) - fast jag tror inte det

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk

3e var då inget att hänga i granen

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
3e var då inget att hänga i granen

Nja, ingen action men jag gillade avsnittet ändå. Kändes lite som "Replacements" i Band of Brothers, ett "mittemellanavsnitt"

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Nja, ingen action men jag gillade avsnittet ändå. Kändes lite som "Replacements" i Band of Brothers, ett "mittemellanavsnitt"

Du menar filler ^^

Har inte kollat men ska göra de snart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag gillade avsnitt tre. Kul att det inte är bara fight hela tiden utan visar lite hur det var i omvärlden och när de gick i land

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

3:e avsnittet är bäst hittills. Och vilka vackra flickor...

Permalänk
Medlem

Tycker också tredje är det bästa hittills, dom andra har varit bra - Men dom kändes bägge två att dom var ~45 minuter för korta.
Kändes lite ihoptryckt och uppspeedat.

Däremot tredje kändes mer naturlig längd och man fick en djupare inblick i karaktärer - En av dom stora grejjerna som gjorde BoB så bra.

I dagsläget känns det som att den inte kommer upp på BoB's nivå, men det är 7 avsnitt kvar som kan överbevisa mig

Mvh

Permalänk
Medlem

Håller bara med om att 3:e delen gav lite mer djup till serien. Annars hade det känns som Commando Libya - the TV series