Minimal SSD från Active Media Products

Permalänk
Melding Plague

Minimal SSD från Active Media Products

Tillverkaren Active Media Products lanserar flashbaserad lagring som monteras direkt på SATA-kontakten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smidigt..

Permalänk
Medlem

Har funderat på något liknande
Hittade nämligen detta mini-itx hos dustinhome, http://www.dustinhome.se/pd_5010374079.aspx som har en ledig mini-pci-express-port på moderkortet.
Där borde man väl kunna ansluta en så här, http://www.dustinhome.se/pd_5010315885.aspx och sedan använda som systemdisk?

Permalänk
Medlem

den där 16 gb hade suttit as kalas i en fil server som system disk då den har låg energi förbrukning och snabb responstid.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Gief faktor ggr 1 million

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

16Gb varianten var ju klart mest av intresse.

Lite konstigt att layouten över anslutningen skiljer på 8 och 16Gb varianten..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

jag fattar inte bilderna als, är det bilder på ett mobo?

*sådär ja, nu såg jag sata kontakten

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
den där 16 gb hade suttit as kalas i en fil server som system disk då den har låg energi förbrukning och snabb responstid.

Jag fick läsa 3 gånger innan jag såg "system" och undrade vilken vagn du var tappad bakom.

Och förövrigt, skrivihop.nu.

Permalänk

ett par hundra billigare och det blir ett självklart val. nu är den lite för dyr, men 450 för 8gb och 600 gför 16gb så köper jag direkt. fett imba att ha i min webbserver, så kan jag bygga om den till helt ljudlös

Permalänk
Medlem

Olyckligtvis kan man inte använda 1:an eller 2:an till Intelmoderkortet DG45FC. 3:an verkar ju vara helt ok.
Jag tror däremot att jag hellre köper en 2,5". 1,8" hade varit optimalt, men det finns inga små/billiga av kvalitet än.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

htpc -> 10st-16gb -> raid-0 -> win.:)

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Olyckligtvis kan man inte använda 1:an eller 2:an till Intelmoderkortet DG45FC. 3:an verkar ju vara helt ok.
Jag tror däremot att jag hellre köper en 2,5". 1,8" hade varit optimalt, men det finns inga små/billiga av kvalitet än.

Jag har höga förhoppningar på att Intel kommer med en 40 gigs version nästa generation och den kommer då antagligen kosta ca. 500 kronor, vilket jag tycker är riktigt bra!
Underbart till en netbook eller rent av notebook eller htpc eller minserver eller många andra saker.

Permalänk
Inaktiv

Intel X-18

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Olyckligtvis kan man inte använda 1:an eller 2:an till Intelmoderkortet DG45FC. 3:an verkar ju vara helt ok.
Jag tror däremot att jag hellre köper en 2,5". 1,8" hade varit optimalt, men det finns inga små/billiga av kvalitet än.

Jag har pratat med den här killen och han vill ha 1.500 för den vid snabb affär.

http://www.blocket.se/stockholm/Intel_x18_80_gb_1_8__ssd_ny_2...

Det är samma kvalité som Intel X-25 fast 1.8" istället. G2. Helt ny. Om du är intresserad av en snabb SSD så tycker jag att du ska slå till.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Intel X-18

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heaven29
Jag har pratat med den här killen och han vill ha 1.500 för den vid snabb affär.

http://www.blocket.se/stockholm/Intel_x18_80_gb_1_8__ssd_ny_2...

Det är samma kvalité som Intel X-25 fast 1.8" istället. G2. Helt ny. Om du är intresserad av en snabb SSD så tycker jag att du ska slå till.

Skummt med den loggan på disken..

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Inaktiv

Det är en Intel X-18 från Dustinhome

Permalänk
Medlem

8GB för 500:- och tillgänglig nu tack! Hade passat utmärkt i HTPCn.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixus
8GB för 500:- och tillgänglig nu tack! Hade passat utmärkt i HTPCn.

Länk?