Roliga våghalsade saker ni varit med om

Permalänk

Roliga våghalsade saker ni varit med om

I helgen var jag och några kompisar ute och åkte bobb ( sån där gul kälke som barn har) efter bil. En av mina vänner skulle så klart toppa mina 80km/h och vi filmade det http://www.facebook.com/video/video.php?comments&v=3622785840... vet inte om alla kan ta del av klippet.

Men antar att fler än jag har några sådana minnen så dela med er:D

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nej det kan vi inte.

Hm nästan blivit påkörd av div. fordon, cyklister, små personbilar och nån buss.
Även korsat gatan (mot rödljus) när polisen stod några meter bort osv osv..

Sen ska jag inte kalldeta här våghalsigt (jag vill bara inte skada mig allvarligt och tänker mig för innan jag gör nåt korkat).

När jag var mindre åkte jag in med hakan före in i ett räcke (kinda?) på vintern, var bara in till akuten asap..

Permalänk

Kan vara smart att lägga upp klipp på Youtube så fler kan ta del av det....

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Körde av vägen med min 125:a ett par ggr. En gång gick det rakt i en kurva och
hojen fastnade i en kraftig granhäck, som jag flög över & hamnade i ett äppelträd innanför.
Äppelträd har elaka grenar, så jag råkade trä upp min ena biceps på en sådan. Ambulans ..

Mvh

Permalänk
Medlem

bland annat åkt inlines efter bussar, kul men livsfarligt.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Jag satte måsvingen på samma rad som funktionsnamnet =/ Tror inte jag vågar göra om det när de tittar.

Permalänk

Jag är en kyckling och tar inga medvetna risker, kanske för extrem och detta hållet och inte vågar chansa. Sedan är jag en klant så jag råkar ut för problem ändå.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Lät en polare dra mig på en säckkärra på Sweden Rock..........

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Varit på Nordkoreansk mark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
bland annat åkt inlines efter bussar, kul men livsfarligt.

Samma fast med cykeln istället! (=

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Besökt flygplatser i både Paris och New York. Var så våghalsig att jag t.o.m vågade ha händerna i fickorna trots att det måste ha sätt oerhört misstänksamt ut!

Annars var väl nån skum strippklubb vi hamnade på i Tokyo lite roligt. Jag, en kompis och ett drös fulla killar från Hawaii fick för oss att stiga på. Hamnade i en soffa och skulle beställa dricka. Då la vi märke till att vi verkade vara enda turisterna på stället. Ganska tomt. Strippor (Varav många såg misstänkt ryska ut) överallt, och vid borden lite längre in i rummet satt ett gäng ryssar (tror jag) och tatuerade japaner och blängde surt. Vi var helt säkra på att maffiakillarna snart skulle kastrera oss så vi stannade inte länge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Jag satte måsvingen på samma rad som funktionsnamnet =/ Tror inte jag vågar göra om det när de tittar.

Eeeehva?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

fallskärm var läskigt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Besökt flygplatser i både Paris och New York. Var så våghalsig att jag t.o.m vågade ha händerna i fickorna trots att det måste ha sätt oerhört misstänksamt ut!

Annars var väl nån skum strippklubb vi hamnade på i Tokyo lite roligt. Jag, en kompis och ett drös fulla killar från Hawaii fick för oss att stiga på. Hamnade i en soffa och skulle beställa dricka. Då la vi märke till att vi verkade vara enda turisterna på stället. Ganska tomt. Strippor (Varav många såg misstänkt ryska ut) överallt, och vid borden lite längre in i rummet satt ett gäng ryssar (tror jag) och tatuerade japaner och blängde surt. Vi var helt säkra på att maffiakillarna snart skulle kastrera oss så vi stannade inte länge.

hahaha:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
fallskärm var läskigt

det kan jag tänka mig men jag skulle vilja testa basehoppa jag :<

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Eeeehva?

function.......() { <---

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
det kan jag tänka mig men jag skulle vilja testa basehoppa jag :<

Om jag slipper skrapa upp dig från marken kan jag filma det.

Permalänk

Det 'våghalsigaste' är väl kanske när jag åker 230-240km/h med bilen.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Pulka nerför en backe där de tidigare kört trial vm. Skapligt brant o smalt med stora träd på sidorna hela vägen ner. Skridskor efter en skoter på en sjö i 80-90km/h roligt men inte helt genomtänkt. Jobbigt om det varit någon spricka i isen o man fastnat med en skridsko.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag är en kyckling och tar inga medvetna risker, kanske för extrem och detta hållet och inte vågar chansa. Sedan är jag en klant så jag råkar ut för problem ändå.

Låter som mig också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Hedersmedlem

Vi pratar alltså rakt ut dumma saker? Då finns det inte så mycket.

Hoppa fallskärm har jag gjort. Suttit bakpå hoj i 270km/h.

Cyklar utan hjälm!

Vet inte riktigt vart man ska dra en gräns för vad är våghalsigt och inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
fallskärm var läskigt

Men roligt va det

Somsagt fallskärm 2ggr, skulle också vela prova bungy jump.

Vill gärna hoppa fallskärm på fler ställen, sjukt härligt.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebreh
Men roligt va det

Somsagt fallskärm 2ggr, skulle också vela prova bungy jump.

Vill gärna hoppa fallskärm på fler ställen, sjukt härligt.

Oh ja, var sjukt värt
Jag hade gärna gjort det i något storslaget landskap.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

hmm, det våghalsade jag har varit med om är nog när jag och några kompisar åkte mellan Mellerud och Säffle på 20 min. En tur som vanligvis brukar ta 50 minuter (med bil) och jag kan säga att jag ALDRIG gör om det. Det gjorde vi för ett litet tändstift till en RC bil.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Snodde en bil för över tio år sen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Oh ja, var sjukt värt
Jag hade gärna gjort det i något storslaget landskap.

Kostar en slant men tror inte du kommer hitta ett coolare ställe att hoppa på.
http://www.northpole.ru/eng/skydive.htm

Möjligtvis
http://www.incredible-adventures.com/skydive-everest.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Det 'våghalsigaste' är väl kanske när jag åker 230-240km/h med bilen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
hmm, det våghalsade jag har varit med om är nog när jag och några kompisar åkte mellan Mellerud och Säffle på 20 min. En tur som vanligvis brukar ta 50 minuter (med bil) och jag kan säga att jag ALDRIG gör om det. Det gjorde vi för ett litet tändstift till en RC bil.

Själv tycker jag inte det är så himla "dumt" att åka bil riktigt snabbt förutom chansen att farbror blå får syn på en

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
Själv tycker jag inte det är så himla "dumt" att åka bil riktigt snabbt förutom chansen att farbror blå får syn på en

Tycker det är rätt puckat då man inte bara leker med sitt eget liv. Men vågat eller modigt tycker jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Lät en polare dra mig på en säckkärra på Sweden Rock..........

Slutade med att bakhuvudet drog in i grillplatsens stenfyllda betongbrunnar. Blodskvätt på brunnen och skadad nacke. Massa superlim i bakhuvudet och en nackröntgen senare så var jag tillbaka. Fick ju inte med mig någon nackkrage överhuvudtaget då de inte sett något fel på rntgen så fick knyta en rosa filt att ha runt nacken resten av tiden. Det var ganska roligt både på sjukhuset och själva olyckan. Polaren ångrade sig väl lite men misshandlade mig lite till på sjukhuset ändå:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

När jag var runt 10 år hade jag en cykeldator på min MTB och jag och några kompisar skulle självklart slå hastighetsrekord. Jag körde allt vad jag pallade ner för en lång och brant backe. Detta kanske inte låter så farligt i sig(egentligen gör det det) men backen var dels hyfsat trafikerad samt att det var en snäv kurva i slutet. Man såg alltså inte om det kom mötande trafik.

Nu börjar det bli farligt på riktigt.. Efter kurvan en bit ner var nämligen också en korsning med en minst lika trafikerad väg, som man ine heller såg förrän man var mitt ute i korsningen.

Typ såhär såg det ut(fast dom ska sitta ihop): L+

Där körde vi några gånger utan att tänka på något annat än hur fort vi hade kört tills vi möter min morfar på vägen upp för backen igen, sen var det slut.

Vi spräckte 60 km/h iaf.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
Själv tycker jag inte det är så himla "dumt" att åka bil riktigt snabbt förutom chansen att farbror blå får syn på en

Själv blir jag förbannad på folk som åker fort och bara tänker så. Skiter fullständigt om någon åker i 200km/h och blir av med körkortet eller kör ihjäl sig. Däremot har det en tendens att blanda in oskyldiga..
En kompis blev t.ex. påkörd igår. Bilen framför honom stannade plötsligt. Kompisen får med stopp, men bilen bakom kör alldeles för fort och kör rätt in i polarens bil. Kompisens bilar voltar och blir totalkvaddad. Rena "turen" att han kom undan med lite ambulans, sjukhus och muskelskador i nacke etc.
Kunde lika gärna dött.