Väldigt dålig prestanda på mitt 5870!

Permalänk
Medlem

Väldigt dålig prestanda på mitt 5870!

Väldigt dålig prestanda på mitt 5870!

Hejsan, när jag köpte mitt grafikkort så förväntade jag mig Call of duty; Modern warefare 2 på full grafik utan lagg, men icke. Det laggar mest när det kommer rök men det är aldrig helt laggfritt.

Kör 1024x7?? upplösning men det laggar endå.

Kan någon länka dom rätta drivrutinerna eller fixar till mitt grafikkort.

Sapphire 5870

Os: Windows 7 ultimate

Hjälp mig, vill inte lagga!

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

har du dålig prestanda i andra spel också eller är det bara i mw2?

Permalänk
Hedersmedlem

I den upplösningen är det ju mest processorn som sätter gränserna. Vad händer om du ändrar hastigheten på prollen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Se till så du inte kör med SSAA. Det ger otroligt dålig prestanda. Välj istället MSAA.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Har väldigt svårt o tänka att det är hans processor, jag har exakt samma CPU, fast på 3.4ghz, och jag kan dra upp MW2 på max, utan att ens se en gnutta lagg, och jag sitter på ett low-end geforce gts250 kort.
På den låga upplösningen så är det mest grafikkorts raw-power, dvs det har nästan ingenting med grafikkorts minnet o göra, utan mer core clock, minnes hastighet, och Såklart, Drivrutinerna. Alla vet vi att ati gör ett uruselt jobb med drivrutinerna.
Men att du får dålig prestanda vettefan, inte ens med dåliga drivrutiner och ett 5870 tror jag skulle få mw2 att lagga.
Är du 100% säker på att cpu'n är stabil i din klockfrekvens? Sen undrar jag också hur du lyckades få upp den i 3.6ghz med ett par 800mhz minnen? då måste väl dom köra i typ... 950-1000mhz någon stans där?

Edit: Såg att du har ett 500w nätagg... är inte det för lite för ett 5870? med tanke på att du oc'at din cpu så drar den mer ström osv.... kanske inte får tillräckligt med kräm till kortet?

Permalänk
Medlem

När mitt 5770 laggade på lägsta inställningarna i mw2 så lämna jag in det. Dom ringde idag och sa att det var nätagget som var för svagt. Dom byte till 550w och nu kan ja maxa det utan några problem. Så jag tror det är ditt nätagg som måste bytas.

Ett stycke corsair 550w klarar av ditt system.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Synd att man har ont om pengar just nu :(, kanske ett corsair 750w skulle räcka.

Visa signatur

=)

Permalänk
Hedersmedlem

Som föregående skrev så klarar du dig på 550W Corsair.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Testa i Catalyst Control Center på fliken 3D att ställa in så att den använder applikationens inställningar på alla flikar där.. samt sätt preformance på de inställningar det går så ska du nog se att det flyter bättre på snyggare grafik.

Permalänk
Medlem

5870 kräver 40+ amps på +12v railen på nätagget, vilket jag tror inte ditt har, ett corsair 550 har 42 amps alltså funkar de fint, ja har det till mitt 5870, men om du endå ska köpa ett nytt kan du ju ta deras 750 version så det blir mer framtidssäkert

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Jag har ju sett sämre datorer än så maxxa mw2 utan problem, så nått vajsing är det ju iaf!

Permalänk

Jag tror inte han har de senaste drivrutinerna. När jag installerade W7 ultimate så fick min 5870 dålig poäng i Windows. Den fick 1(!) poäng av 7,9 möjliga. På en gång installerade jag CCC(catalys control center) och då presterade den 7,6 eller nått sånt, mycket högre än innan.

Så ifall du inte har hittat drivrutiner måste du göra det, nu! Faktum är att du måste vara ganska noob ifall du inte installerat de senaste drivrutiner och sedan skriver att du inte har installerat drivrutiner i denna tråd och fråga vad som kan vara fel?

Stoppa in den medföljande skivan i datorn så ska allt ordna sig, eller googla på CCC. Behöver du ännu mer hjälp kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Testa i Catalyst Control Center på fliken 3D att ställa in så att den använder applikationens inställningar på alla flikar där.. samt sätt preformance på de inställningar det går så ska du nog se att det flyter bättre på snyggare grafik.

Mitt 5850 klarar BFBC2 på högsta AA högsta grafik osv osv. Det är inte det som är problemet DVS

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3