Nu är jag förbannad på SIBA!

Permalänk
Medlem

Nu är jag förbannad på SIBA!

Hej sweclockers!

Som några av er kanske vet från en annan tråd jag skapat har min Fuitsu Amilo Sa3650 varit inne på reparation ett par gånger och nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra.

Problem 1: Datorn börjar throttla i spel, jag lämnar in den på reparation

Lösning 1: SIBA "lagar" datorn så den håller sig lite svalare(kylpasta, justering av fläkt samt åtspänning av heatsink)

Problem 2: Skiten överhettar igen, den här gången slutar tgb + pekplatta fungera.

Lösning 2: SIBA "lagar" återigen datorn, byter tgb och pekplatta samt får den lite svalare.

Problem 3: Sitter på jobbet och märker hur jag får brännmärken på hand och bord. Lämnar in skräpet och säger "nu får det vara nog, om den hade legat på ett papper hade mitt hus brunnit ner!"

Lösning 3: SIBA säger Oj! och hävdar att de måste konstatera att det är samma fel men att om det är det får jag omleverans eller häva köpet. Fine tänker jag och tänker inte mer på det. Får efter någon dag ett service-sms där det står att SIBA måste beställa reservdelar och ber om ursäkt. Wtf ropar jag och skäller ut någon stackare på kundtjänst varpå han kopplar mig till någon ansvarig på verkstaden. Denna människa verkar helt blåst för idag fick jag ett sms där det står att min reparation är sluförd och att jag kan hämta ut datorn.

Helvete! Jag ringer konsumentverket och dom styrker detta: "Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök."

Ringer SIBA och bråkar på någon stackars tjej som säger att jag måste åka till varuhuset men att dom enligt lag har rätt att reparera datorn tre gånger, och när felet uppstår en fjärde gång får jag en ny vara eller pengarna tillbaka.

Jag plockar snart fram yxan!

Hur som helst, vad tycker ni jag ska göra? Jag känner mig helt borta då dom tydligen inte följer KKL på SIBA =(

mvh
En mycket upprörd konsument </3

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Blanda in konsumentverket.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Har också för mig att de har 3 försök. Men har inget bevis för det. Kommer nog någon snart som kan ge dig en fin länk

Permalänk
Medlem

Jag tror man kan ringa sin lokala (i komunen) konsumentombudsman.
Han kan medla med SIBA så de fattar de kan inte ha sina egna regler.

För övrigt två tips:
* Köp inte viktiga saker på Elgiganten SIBA osv, utan istället på ställen där de vill behålla sina kunder.

* Spellaptops har högre temps och sämre batteritid. För kontorsarbete så är spellaptops inget vidare rent generellt.

Dock hade det nu kommit laptops med två grafikkort, där man kan växla som man vill. Så man får både lägre temp och längre batteritid vid vanligt arbete/surf.

En sån dator är Asus UL30VT-QX030V
Och det är ingen slump att den ligger #1 på ranklistan på prisjakt
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353&o=lokal_rank#prodli...

Edit:

Förresten, om datorn är väldigt varm, men inte överhettar så kan du koppla in mus och tangentbord till datorn så blir det svalt för händerna.

Jag hade även kopplat in en skärm så man får kanske 19-24" istället för 15".
Ändra bara i energiinställningar att datorn inte går till viloläge när locket stängs.

Permalänk
Medlem

Du ringer Siba och förklarar lugnt och sansat att den har varit två gånger på reparation och du vill nu häva ditt köp, blir svaret från Siba nej eller något annat argument. Så ringer du konsumentverket/Konsumentvägledare och förklarar hur din situation ser ut och låter dom göra sin magic förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

Datorn är ju felkontruerad från början! Det spelar ingen roll hur många ggr de öppnar och gör rent och byter kylpasta. Tag kontakt med Fujitsu Siemens direkt istället.

http://forum.ts.fujitsu.com/forum/viewtopic.php?f=91&t=41982&...

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Några korrigeringar: konsumentköplagen (KKL) säger inget om ett visst antal reparationsförsök. Att man normalt sett inte skall behöva utstå mer än två repartionsförsök för ett och samma fel eller fyra-fem om det handlar om olika fel är en praxis baserad på ARNs beslut i relevanta fall.
Konsumentverket tar aldrig enskilda konsumentärenden, det är kommunens konsumentvägledare man vänder sig till om man behöver hjälp. Saknas konsumentvägledare kan man kontakta valfri advokat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Citat:

Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Om det är olika fel kan säljaren få göra fler än två reparationer innan du kan vägra fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig.

http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsum...

Permalänk
Medlem

Varför skulle du plocka fram yxa?
Vad ska du göra med den, slå den i datorn och hoppas allt löser sig eller?
Eller tänkte du gå till siba med yxan och hota dom och hoppas problemet löser sig?

Tror inte ditt problem löser sig med hjälp av yxan faktiskt, jag tror att du kommer få större problem om du blandar in yxan i bilden.

Så min hjälp till dig är att glöm bort yxan, den lär inte hjälpa dig...

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Jag tror man kan ringa sin lokala (i komunen) konsumentombudsman.
Han kan medla med SIBA så de fattar de kan inte ha sina egna regler.

För övrigt två tips:
* Köp inte viktiga saker på Elgiganten SIBA osv, utan istället på ställen där de vill behålla sina kunder.

* Spellaptops har högre temps och sämre batteritid. För kontorsarbete så är spellaptops inget vidare rent generellt.

Dock hade det nu kommit laptops med två grafikkort, där man kan växla som man vill. Så man får både lägre temp och längre batteritid vid vanligt arbete/surf.

En sån dator är Asus UL30VT-QX030V
Och det är ingen slump att den ligger #1 på ranklistan på prisjakt
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353&o=lokal_rank#prodli...

Edit:

Förresten, om datorn är väldigt varm, men inte överhettar så kan du koppla in mus och tangentbord till datorn så blir det svalt för händerna.

Jag hade även kopplat in en skärm så man får kanske 19-24" istället för 15".
Ändra bara i energiinställningar att datorn inte går till viloläge när locket stängs.

Tack för rådet

Problemet är inte att det blir lite varmt om fingrarna utan att den steker mina händer och ger brännmärken.

Jag har precis varit och pratat med dom men dom hävdar att det är nästa gång dom kan häva köpet. Sedan sa hann att det inte var upp till mig om det skulle hävas eller omlevereras.

Nötter dom är på SIBA.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Varför skulle du plocka fram yxa?
Vad ska du göra med den, slå den i datorn och hoppas allt löser sig eller?
Eller tänkte du gå till siba med yxan och hota dom och hoppas problemet löser sig?

Tror inte ditt problem löser sig med hjälp av yxan faktiskt, jag tror att du kommer få större problem om du blandar in yxan i bilden.

Så min hjälp till dig är att glöm bort yxan, den lär inte hjälpa dig...

Den hjälper för min egen sinnesros skull, men jag förstår vad du menar. Åkte till siba utan yxa, vilket tydligen var ett misstag då jag fick behålla datorn.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Den hjälper för min egen sinnesros skull, men jag förstår vad du menar. Åkte till siba utan yxa, vilket tydligen var ett misstag då jag fick behålla datorn.

Det var bra det, för jag tror inte du skulle kunna få pengar tillbaka för den. Yxan alltså.

Så nu återstår det alltså att se om problemet med överhettning finns kvar? Vad har de bytt denna gång?

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Tack för rådet

Problemet är inte att det blir lite varmt om fingrarna utan att den steker mina händer och ger brännmärken.

Jag har precis varit och pratat med dom men dom hävdar att det är nästa gång dom kan häva köpet. Sedan sa hann att det inte var upp till mig om det skulle hävas eller omlevereras.

Nötter dom är på SIBA.

Genom att använda ett vanligt tangentbord så blir du inte för varm / bränd.

Tyvärr är det inte lätt för varken dig eller SIBA.
Fujitsu har ju tillverkat en modell som blir alldeles för varm. Även om du får en ny dator så har den samma problem är jag rätt säker på, då själva produkten är smått feldesignad då den blir så varm.

Detta kan tyvärr vara svårt att veta i förhand om produkten som säljes är helt ny på marknaden.
Därför är recensioner / omdömen från konsumenter så väldigt viktigt.
Jag använder alltid www.prisjakt.se för komma åt
* bästa pris (av de ställen som är bra, tex dustinhome, inet, komplett, med flera)
* teknisk info, jämföra olika produkter och filtrera så man bara ser de produkter med de funktioner man villa ha
* Men framför allt också omdömen. Där kan man få reda på mycket viktig info som kan bli avgörande. Tex värmeproblem, störande fläkt, eller liknande, som är viktigt om man är ute efter en tyst och sval dator.

Försök inte bli för arg på SIBA, för vad de än gör så kan inte denna datorn bli bättre.

Dock tänker jag själv att det vore önskvärt att få häva köpet.
Om du får det så sök på forumet efter en sval dator.
Om du inte får häva köpet så sälj datorn. Du förlorar en del på sälja då nytt blir gammalt snabbt. Men man blir i alla fall av med den dåliga produkten man inte är nöjd med.

Kan ju vara en lärdom att kolla upp produkter närmare i framtiden. Dock är det inte helt lätt. Men vill man vara säker att man gör ett bra köp så tar det tid att undersöka.

Lycka till, och använd för bövelen ingen yxa. Är du inte klok?
Bästa sätt att göra dom en otjänst är att inte köpa något där mer, och istället till dina vänner rekommendera butiker som är mer kundorienterade och har bättre bemötande.
Jag gissar att du blivit arg / besviken då du inte fått det bemötande som du önskade från SIBA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnosk
Det var bra det, för jag tror inte du skulle kunna få pengar tillbaka för den. Yxan alltså.

Så nu återstår det alltså att se om problemet med överhettning finns kvar? Vad har de bytt denna gång?

Haha nä det tror jag inte heller

Men till saken. Dom har tydligen bytt thermal module? :S

Nu ligger den på stadiga 65 grader i idle och runt 80-85 i load. Precis som efter tidigare reparationer.

Han sa också till mig att även om jag skulle kunna kräva att dom tog tillbaka den skulle det vara siba som fick avgöra vad som är en likvärdig modell.

Dessutom sa han, när jag tog upp KKL att det bara är rekommendationer och att det inte är något siba behöver följa.

Grrrrrr.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Genom att använda ett vanligt tangentbord så blir du inte för varm / bränd.

Tyvärr är det inte lätt för varken dig eller SIBA.
Fujitsu har ju tillverkat en modell som blir alldeles för varm. Även om du får en ny dator så har den samma problem är jag rätt säker på, då själva produkten är smått feldesignad då den blir så varm.

Detta kan tyvärr vara svårt att veta i förhand om produkten som säljes är helt ny på marknaden.
Därför är recensioner / omdömen från konsumenter så väldigt viktigt.
Jag använder alltid www.prisjakt.se för komma åt
* bästa pris (av de ställen som är bra, tex dustinhome, inet, komplett, med flera)
* teknisk info, jämföra olika produkter och filtrera så man bara ser de produkter med de funktioner man villa ha
* Men framför allt också omdömen. Där kan man få reda på mycket viktig info som kan bli avgörande. Tex värmeproblem, störande fläkt, eller liknande, som är viktigt om man är ute efter en tyst och sval dator.

Försök inte bli för arg på SIBA, för vad de än gör så kan inte denna datorn bli bättre.

Dock tänker jag själv att det vore önskvärt att få häva köpet.
Om du får det så sök på forumet efter en sval dator.
Om du inte får häva köpet så sälj datorn. Du förlorar en del på sälja då nytt blir gammalt snabbt. Men man blir i alla fall av med den dåliga produkten man inte är nöjd med.

Kan ju vara en lärdom att kolla upp produkter närmare i framtiden. Dock är det inte helt lätt. Men vill man vara säker att man gör ett bra köp så tar det tid att undersöka.

Lycka till, och använd för bövelen ingen yxa. Är du inte klok?
Bästa sätt att göra dom en otjänst är att inte köpa något där mer, och istället till dina vänner rekommendera butiker som är mer kundorienterade och har bättre bemötande.
Jag gissar att du blivit arg / besviken då du inte fått det bemötande som du önskade från SIBA.

Tack för det utförliga svaret än en gång

Anledningen till att jag blir arg är att siba inte verkar vilja bemöta mina behov som konsument. Förstår dom inte att jag aldrig mer kommer köpa något där? :S

När det gäller att kolla upp sin produkt gjorde jag precis så. Jag läste sweclockers egna recension av sa3650, inget negativt där, prisjakts omdömen, bara positivt samt notebookcheck och en uppsjö med andra sidor.
Jag antar att det bara är jag som fått ett måndagsexemplar som vägrar hålla sig hyggligt sval

Vad jag hoppas på när den överhettar nästa gång är att jag får häva köpet, men siba sa till mig att dom inte behöver följa konsumentverkets KKL.

mvh
L

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Angående yxan för de som tror att jag är en galen typ så var det bara ett skämt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Angående yxan för de som tror att jag är en galen typ så var det bara ett skämt

Jag förstår hur du menar.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Kör igång den med programvara som belastar datorn till 100% och låt den stå tills den blir överhettad igen. Sen drar du in konsumentvägledaren och ARN. Så ska du se att SIBA får på fingrarna.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

80-85 grader i load är väl normalt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Hej sweclockers!

Som några av er kanske vet från en annan tråd jag skapat har min Fuitsu Amilo Sa3650 varit inne på reparation ett par gånger och nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra.

Problem 1: Datorn börjar throttla i spel, jag lämnar in den på reparation

Lösning 1: SIBA "lagar" datorn så den håller sig lite svalare(kylpasta, justering av fläkt samt åtspänning av heatsink)

Problem 2: Skiten överhettar igen, den här gången slutar tgb + pekplatta fungera.

Lösning 2: SIBA "lagar" återigen datorn, byter tgb och pekplatta samt får den lite svalare.

Problem 3: Sitter på jobbet och märker hur jag får brännmärken på hand och bord. Lämnar in skräpet och säger "nu får det vara nog, om den hade legat på ett papper hade mitt hus brunnit ner!"

Lösning 3: SIBA säger Oj! och hävdar att de måste konstatera att det är samma fel men att om det är det får jag omleverans eller häva köpet. Fine tänker jag och tänker inte mer på det. Får efter någon dag ett service-sms där det står att SIBA måste beställa reservdelar och ber om ursäkt. Wtf ropar jag och skäller ut någon stackare på kundtjänst varpå han kopplar mig till någon ansvarig på verkstaden. Denna människa verkar helt blåst för idag fick jag ett sms där det står att min reparation är sluförd och att jag kan hämta ut datorn.

Helvete! Jag ringer konsumentverket och dom styrker detta: "Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök."

Ringer SIBA och bråkar på någon stackars tjej som säger att jag måste åka till varuhuset men att dom enligt lag har rätt att reparera datorn tre gånger, och när felet uppstår en fjärde gång får jag en ny vara eller pengarna tillbaka.

Jag plockar snart fram yxan!

Hur som helst, vad tycker ni jag ska göra? Jag känner mig helt borta då dom tydligen inte följer KKL på SIBA =(

mvh
En mycket upprörd konsument </3

Jag köpte en Asus m51a på Siba för ca 18 månader sedan. Har inte gått tillbaka med den än, men min blir också väldigt varm.
Adaptern small pga kortslutning, och den nya vågar jag inte ha liggandes på trämöbler för den blir så varm. Samma med datorn... Dessutom fungerar inte båda grafikkorten i den...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Kör igång den med programvara som belastar datorn till 100% och låt den stå tills den blir överhettad igen. Sen drar du in konsumentvägledaren och ARN. Så ska du se att SIBA får på fingrarna.

+1
Bästa jag läst i tråden.

Samt att ta med en stor yxa att ha med sig hade nog gett dig pengar tebax tror jag. Stor miss att lämna den hemma XD
Själva hade jag nog plockat på mig en motorsåg >.> dom låter lite mer vilket gör dom mer skräckinjagande...
(skämtar bara om någon missar det)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
80-85 grader i load är väl normalt..

Min Acer ferrari hemma blir stekhet men inga 85 grader runt 75 maxar den i spel runt 85 när jag kör prime95
Skulle vilja säga att 80-85 är något mycket även för en bärbar.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Kör igång den med programvara som belastar datorn till 100% och låt den stå tills den blir överhettad igen. Sen drar du in konsumentvägledaren och ARN. Så ska du se att SIBA får på fingrarna.

Ja men jag är rädd att den ska gå sönder om jag kör typ Orthos eller Furmark på den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
80-85 grader i load är väl normalt..

Ja det är helt acceptabelt enligt mig och helt dugligt. Problemet ligger i att om några veckor kommer den stiga till 100-115 grader igen, vilket inte är så acceptabelt. Talar av erfarenhet då den varit inne för samma sak tre gånger och alla gånger tidigare har det varit precis samma sak.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
+1
Bästa jag läst i tråden.

Samt att ta med en stor yxa att ha med sig hade nog gett dig pengar tebax tror jag. Stor miss att lämna den hemma XD
Själva hade jag nog plockat på mig en motorsåg >.> dom låter lite mer vilket gör dom mer skräckinjagande...
(skämtar bara om någon missar det)

Min Acer ferrari hemma blir stekhet men inga 85 grader runt 75 maxar den i spel runt 85 när jag kör prime95
Skulle vilja säga att 80-85 är något mycket även för en bärbar.

Haha ja men då kanske det inte spelar någon roll om jag ändå får skaka galler ^^

Hur som helst hade jag varit nöjd om den skulle hålla sig på dom nuvarande temperaturerna men min erfarenhet säger att det inte kommer stanna vid 85 grader.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Haha ja men då kanske det inte spelar någon roll om jag ändå får skaka galler ^^

Hur som helst hade jag varit nöjd om den skulle hålla sig på dom nuvarande temperaturerna men min erfarenhet säger att det inte kommer stanna vid 85 grader.

Men du hade fått pengar ia alla fall XD

nä om det är så illa som du säger så kommer dom nog krypa upp igen.
inte roligt när saker som detta uppstår.

lycka till är allt jag kan säga och hoppas på att det löser sig.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Det verkar väldigt konstigt att datorn skulle bli så extremt varm eftersom att det "kraftfulla 3870" sitter externt i en egen burk, kanske är kylningen som är undermålig i datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Det verkar väldigt konstigt att datorn skulle bli så extremt varm eftersom att det "kraftfulla 3870" sitter externt i en egen burk, kanske är kylningen som är undermålig i datorn?

Kanske måste lappa skiten >.>

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Han sa också till mig att även om jag skulle kunna kräva att dom tog tillbaka den skulle det vara siba som fick avgöra vad som är en likvärdig modell.

Detta är något du kan bestrida om du tycker att deras likvärdiga modell ej lever upp till samma/likvärdiga specifikationer som din nuvarande dator, det är bara att stå på sig.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Men du hade fått pengar ia alla fall XD

nä om det är så illa som du säger så kommer dom nog krypa upp igen.
inte roligt när saker som detta uppstår.

lycka till är allt jag kan säga och hoppas på att det löser sig.

Nej det är inte kul Jag är bara så besviken på SIBA. Jag är inte sniken eller på något sätt omöjlig som kund. Jag vill bara ha en dator som fungerar och som jag inte ska behöva oroa mig för mitt hems säkerhet med tanke på brandrisken.

Tack för stödet

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Det verkar väldigt konstigt att datorn skulle bli så extremt varm eftersom att det "kraftfulla 3870" sitter externt i en egen burk, kanske är kylningen som är undermålig i datorn?

Ja nu är det ju som du säger att det "kraftfulla" kortet sitter i en box för sig. OCh det kan ju inte vara dåligt monterad kylning heller för allt är ju ommonterat till det bästa. Måste helt enkelt vara så att kylningen är för klen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Kanske måste lappa skiten >.>

Haha jag undrar hur mycket garanti jag har kvar då Jag tror inte ens att det är någon heatspreader på cpu:n utan bara öppen kärna eller vad det nu heter så det kan bli svårt att lappa

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Detta är något du kan bestrida om du tycker att deras likvärdiga modell ej lever upp till samma/likvärdiga specifikationer som din nuvarande dator, det är bara att stå på sig.

Och vad gör jag om dom vägrar lyssna på mig? Ska jag dra SIBA inför rätten eller vad? Dom verkar ju inte bry sig ett skvatt om konsumentverkets regler.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.