Kort för BFBC2 på lite äldre burk

Permalänk
Medlem

Kort för BFBC2 på lite äldre burk

Sitter på en E8400 med wolfdalekärnan(vet inte om det gjordes med fler kärnor?), msi platinum p35 mobo och 4 gig ddr2 med ett 9600GT 512 som väl knappt var bra när jag köpte det ens men vid tillfället då ville jag vänta med att köpa ett fett grafikkort eftersom jag precis börjat jobba och inte hade så bra med deg ännu då.

Nu ett par år senare har jag hunnit jobba utan att köpa bättre grafikkort och sedermera slutat för att börja plugga och då blivit fattig igen så uppgradering av hela systemet är inte att tänka på.

Har klurat på ett 5770 för att kunna köra battlefield på i alla fall medelinställningar då det hackar som ett jävla as just nu såfort det blir lite rökigt. 512mb grafikminne på 1920x1080 i windowed mode verkar inte räcka och det är ju inget alls med kortet som är särskilt bra så.

Tror ni ett 5770 skulle passa någorlunda eller är resten av burken såpass dålig att allt det andra skulle bli en flaskhals?

En polare nämnde nåt om att man kanske kunde slänga 9600:t i 4x pcieporten och köra den som dedikerat physxkort och ha ett annat graffe som enbart grafik. Skulle detta funka öht? Som en sidenote bara.

EDIT: Vet att processorn klarar okej överklockning också. Nu blir det ju inga vansinniga prestandaökningar på något sätt men om den flaskhalsar blir det väl kanske mer som en puckoöppning då.

Permalänk
Medlem

skulle nog funka bra annars det du gör är att köpa ett 5850 och maxa spelet.. jag kör det med nästan allt på max med en athlon II 240 och 2st 4850 men om du inte har råd så kommer ett 5770 att prestera helt okej för dig i din upplösning

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Går just nu minus ett par tusen rent i månaden så bara ett 5770 är rätt förödande för min ekonomi så att köpa upp sig ännu mer är tyvärr inte att tala om.
Avvaktar tills lite fler bekräftat och sen blir det nog att köpa sig ett.

Permalänk
Medlem

tycker inte mitt 5770 med phenom x4 965 och 4gb ram gav tillräckligt när jag testade spelet, körde på 1680x1050 och medelinställningar men slöar ner sig vid rök ändå. :/

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

Vänta på att fermi släpps den 26e mars.
ATI lär då sänka priserna.

Permalänk
Avstängd

Kan köra BFBC2 allt på max med mitt 275 (16xAF+4xAA) 1680x1050.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Vänta på att fermi släpps den 26e mars.
ATI lär då sänka priserna.

Ypperligt! Precis sån info jag var ute efter.

Finns det släppt om det kommer komma kort i samma prisklass (~1500) med bättre prestanda från den generationen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Kan köra BFBC2 allt på max med mitt 275 (16xAF+4xAA) 1680x1050.

Nu är det ju en annan prisklass OCH annan upplösning så det gav mig ju inte särskilt mycket men man vet aldrig när man kan behöva veta det i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sketsnö
Finns det släppt om det kommer komma kort i samma prisklass (~1500) med bättre prestanda från den generationen?

http://www.sweclockers.com/nyhet/10785-nya_prisuppgifter_for_...

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Tack så mycket Sjodden. Då är det bara att vänta på att se om 5770 pressas ner lite eller om något kort över den pressas ner till en mer liknande prisnivå då.

Permalänk
Medlem

"jag kan köra bc2 på max" ...

Jaha, men i vilken FPS, med en core2duo@3,2ghz och ett 5850 kan jag iaf konstatera att det inte alls flyter speciellt bra, varken på max eller medium, avg 45~FPS, med mkt drops neråt 30.

Finns en anledning till att quad är rekomenderat.

Du kanske tycker det flyter toppen i 40fps, vad vet jag, men där har du lite siffror iaf.