Mer pengar till Lucid Hydra

Permalänk
Melding Plague

Mer pengar till Lucid Hydra

Israeliska Lucid Logix som står bakom den omtalade kretsen Hydra får mer pengar av investerare. Med förstärkt ekonomi ska företaget satsa på utveckling och marknadsföring.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att nån vill investera i nåt som presterar så dåligt som hydra.
Idén är ju bra, men det funkar uppenbarligen inte och de behöver mycket mer forskning och utveckling än vad de kan få för den summan innan det kommer funka som det ska.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att projektet inte slopas. Idén är god och behöver långt mer utveckling, så det här är ju en början.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Tycker det är bra att projektet inte slopas. Idén är god och behöver långt mer utveckling, så det här är ju en början.

Problemet är ju att man behöver licenser från Nvidia, bland annat, innan det blir något värt att göra en scen av. Och det krävs mycket för att gröningarna ska ge vika på sina licenser.

Själv tycker jag idén är god, men det har gjorts så dåligt att det inte finns någon anledning att ens hoppas på att nästa revision visar sig mindre oduglig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Duger bara åt hamas!

Lustig association.

---

Jag hoppas verkligen att denna teknik slår stort. Kan vi inte ena grafikkortstillverkarna (i alla fall så de är snällare mot varandra) så måste vi ena grafikkorten!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Problemet är ju att man behöver licenser från Nvidia, bland annat, innan det blir något värt att göra en scen av. Och det krävs mycket för att gröningarna ska ge vika på sina licenser.

Själv tycker jag idén är god, men det har gjorts så dåligt att det inte finns någon anledning att ens hoppas på att nästa revision visar sig mindre oduglig.

Vad ska dom ha licens till?

Och ifall dom behöver en borde dom ju redan ha den eftersom dom redan släppt moderkort med tekniken?

Så det är verkligen INTE ett problem.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

EDIT: Blah...

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför nån skulle vilja ha detta. Jag menar det ger ju inget mervärde(jämfört med SLI eller crossfire). Det är ju inte precis så att jag har ett 5970kort liggande när nVidia släpper sin nästa värsting som jag bara måste ha och såklart vill återanvända mitt gamla 5970kort samtidigt. Att återanvända gamla sunkiga grafikkort av lägre klass än värstingkorten ser jag inte som aktuellt här.
Det absolut enda jag kan komma på är att man kanske vill använda PhysX från nVidia samtidigt som man har ett ATIkort.
Men jag har säkert missat nåt. Nån som vet vad man har att vinna på att köra med hydra?

Permalänk
Medlem

Hoppas dom löser nuvarande problem och gör så man verkligen kan få bra prestanda med en kombination av ATI och Nvidia. Jag tror det det blir svårt, men man kan hoppas!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Jag har hört att man kan använda ett Nvidia kort som physix i en dator som har ATI-kort. Om man har en gammal drivrutin skulle det fungera eller nått sånt?

Kan jag ta ett 8800Gtx och stoppa in i min burk som står nedanför i min signatur?
Hur fungerar denna physix? Är det cpu som ska hantera physix, om så är fallet kommer det extra physix-kortet vara onödigt när jag har en i7 klockad till 4.0Ghz?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Vad ska dom ha licens till?

Och ifall dom behöver en borde dom ju redan ha den eftersom dom redan släppt moderkort med tekniken?

Så det är verkligen INTE ett problem.

SLi funkar inte på Hydra i dagens utförande.

Sedan är problemet att produkten i största allmänhet är ett slöseri med tid ens att låta tillverka.

Permalänk
Medlem

vad jag vet ska det finnas nån patch till nvidia drivrutinen så den inte länge vägrar göra cuda/physix saker om du har ett ati kort samtidigt i burken.

googla på ati and physix eller så

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Jag har hört att man kan använda ett Nvidia kort som physix i en dator som har ATI-kort. Om man har en gammal drivrutin skulle det fungera eller nått sånt?

Kan jag ta ett 8800Gtx och stoppa in i min burk som står nedanför i min signatur?
Hur fungerar denna physix? Är det cpu som ska hantera physix, om så är fallet kommer det extra physix-kortet vara onödigt när jag har en i7 klockad till 4.0Ghz?

Du kan slänga in 8800gtx att köra physx på ja! (det kortet är perfekt för physx!)

Bara att Sätta i kortet i andra pci-e porten och ladda hem en gammal nvidia drivrutin (Du ska alltså köra både ati och nvidias drivrutin samtidigt). Sen måste du ha en skärm ansluten till bägge korten, Tex om din skärm har en dvi samt en vga ingång så kan du köra dvi till ditt ati kort och vga kabel till ditt nvidia kort, bara så nvidiakortet inte "somnar". Sök på "physx ati" typ;)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Du kan slänga in 8800gtx att köra physx på ja! (det kortet är perfekt för physx!)

Bara att Sätta i kortet i andra pci-e porten och ladda hem en gammal nvidia drivrutin (Du ska alltså köra både ati och nvidias drivrutin samtidigt). Sen måste du ha en skärm ansluten till bägge korten, Tex om din skärm har en dvi samt en vga ingång så kan du köra dvi till ditt ati kort och vga kabel till ditt nvidia kort, bara så nvidiakortet inte "somnar". Sök på "physx ati" typ;)

Det ska fungera med ny nvidia-drivrutin och physx patch 1.02 http://physxinfo.com/. Testade nyligen med ett 8600gt men fick den inte att fungera. Vet inte varför men spelar ingen större roll då 8600gt är väl mesigt för ändamålet men hade varit kul att testa.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Förstår inte varför nån skulle vilja ha detta. Jag menar det ger ju inget mervärde(jämfört med SLI eller crossfire). Det är ju inte precis så att jag har ett 5970kort liggande när nVidia släpper sin nästa värsting som jag bara måste ha och såklart vill återanvända mitt gamla 5970kort samtidigt. Att återanvända gamla sunkiga grafikkort av lägre klass än värstingkorten ser jag inte som aktuellt här.
Det absolut enda jag kan komma på är att man kanske vill använda PhysX från nVidia samtidigt som man har ett ATIkort.
Men jag har säkert missat nåt. Nån som vet vad man har att vinna på att köra med hydra?

Nice, du börjar med att klanka ner på hydra sen avslutar du med att fråga vad det är bra för? Om du visste vad det var så skulle du veta vad man har att vinna på det...

Grejen med hydra 200 är att du kan kombinera olika grafikkort från både ati och nvidia för att förbättra prestandan. Låt säga att du har ett hd5850 men du planerar nu att köpa gtx 470 nästa vecka. Istället för att sälja iväg ditt nuvarande hd5850 så kan du kombinera dem båda för att förbättra prestandan. Du har alltså inget att förlora på det.

Att det i nuläget skalar lite för dåligt är ju en sak. Men tanken är ju rätt smart. Skulle man få tekniken att skala bättre skulle den säkert slå igenom.

Du kan ju fortfarande köra vanlig crossfire och kanske sli(osäker där).

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Är det cpu som gör physix? Och om jag har en i7 klockad till 4.0Ghz är ett gtx8800 överflödigt till mitt system? (som ett physix-kort)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Kul att nån vill investera i nåt som presterar så dåligt som hydra.
Idén är ju bra, men det funkar uppenbarligen inte och de behöver mycket mer forskning och utveckling än vad de kan få för den summan innan det kommer funka som det ska.

Finns det något som har varit perfekt från början ? Det är väl bra att dom fortsätter så hydra kanske blir bra någongång

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Är det cpu som gör physix? Och om jag har en i7 klockad till 4.0Ghz är ett gtx8800 överflödigt till mitt system? (som ett physix-kort)

Det där är en dubbelpost och dessutom helt off topic, använd sök eller gå åtminstone till rätt plats i forumet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Finns det något som har varit perfekt från början ? Det är väl bra att dom fortsätter så hydra kanske blir bra någongång

Vill minnas att i alla fall för SLI tog ett bra tag.

När man kör crossfire och SLI så "halverar" man minnet, inte full koll på hur Hydra fungerar men vore ju trevligt om det i slutändan finns fördelar med hydra gentemot lösningar i dagsläget.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Hydra kan ge en prestanda boost till AMDs Eyefinity. de är ju positivt, hoppas dom lyckas få upp prestandan.

Lusid hydra

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Finns det något som har varit perfekt från början ? Det är väl bra att dom fortsätter så hydra kanske blir bra någongång

Fast för att lyckas med Hydra så måste man väll endå jobba tight med spelföretagen för att de ska stödja konceptet. Korten är ju även väldigt drivrutinsberoende vilket borde innebära att nya drivrutiner riskerar att ställa till det för Hydra.

Jag ställer mig extremt skeptiskt till Hydra och tror aldrig det kommer bli något om inte någon riktigt stor aktör går in och köper upp dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Nice, du börjar med att klanka ner på hydra sen avslutar du med att fråga vad det är bra för? Om du visste vad det var så skulle du veta vad man har att vinna på det...

Grejen med hydra 200 är att du kan kombinera olika grafikkort från både ati och nvidia för att förbättra prestandan. Låt säga att du har ett hd5850 men du planerar nu att köpa gtx 470 nästa vecka. Istället för att sälja iväg ditt nuvarande hd5850 så kan du kombinera dem båda för att förbättra prestandan. Du har alltså inget att förlora på det.

Att det i nuläget skalar lite för dåligt är ju en sak. Men tanken är ju rätt smart. Skulle man få tekniken att skala bättre skulle den säkert slå igenom.

Du kan ju fortfarande köra vanlig crossfire och kanske sli(osäker där).

Vad är det för fel med att klanka ner på hydra när man inte känner till fördelarna? Hade jag vetat vad fördelen varit så hade jag inte haft nån anledning att klanka ner på hydra.
Anledningen du skrev kände jag däremot till eftersom det är tanken med hydra men just den anledningen finns ju inte. Endast i teorin. Hydra är ju så dåligt så att ett ensamt gtx 470 funkar bättre än att kombinera det med ett 5850. Nu har inte gtx 470 släpps än men resultaten vi tidigare sett visar detta.
Till på köpet tillkommer ju att tillverkarna av hydra framöver måste utveckla stöd för varje kommande spel.
För det priset som ett hydrakort kostar kan man ju köpa ett fräsigt grafikkort till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Är det cpu som gör physix? Och om jag har en i7 klockad till 4.0Ghz är ett gtx8800 överflödigt till mitt system? (som ett physix-kort)

Vad menar du med överflödigt? Om du har ett 8800 liggandes / får ett billigt så är ju det perfekt. Ett 8800 sköter physx betydligt bättre än en I7a. Har du testat att köra physx i t.ex batman eller mirrors edge på din I7a? Flyter inget vidare

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk

Får jag högre FPS om jag kopplar in mitt 8800?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Vad är det för fel med att klanka ner på hydra när man inte känner till fördelarna? Hade jag vetat vad fördelen varit så hade jag inte haft nån anledning att klanka ner på hydra.
Anledningen du skrev kände jag däremot till eftersom det är tanken med hydra men just den anledningen finns ju inte. Endast i teorin. Hydra är ju så dåligt så att ett ensamt gtx 470 funkar bättre än att kombinera det med ett 5850. Nu har inte gtx 470 släpps än men resultaten vi tidigare sett visar detta.
Till på köpet tillkommer ju att tillverkarna av hydra framöver måste utveckla stöd för varje kommande spel.
För det priset som ett hydrakort kostar kan man ju köpa ett fräsigt grafikkort till.

Nu rör du ihop teorin med praktiken, i teorin är det tänkt att det ska fungera som sli/cf och ge en rejäl prestandaboost. Dock är praktiken sådan att det inte blir någon direkt prestandaboost just nu men får de mer utvecklingskapital kan detta bli något riktigt bra även i praktiken.

Jag tycker att hydra är ett skitsmart koncept men tror att det krävs att de sammarbetar med Nvidia och Amd.
Med hydra skulle vi helt kunna skippa sli och cf.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk

Jag skulle vilja vara med och uppleva tiden då sli och crossfire är en och samma.

Permalänk
Medlem

Perfekt för Intel att köpa upp, de vill ju in på marknaden

Permalänk
Medlem

Det är en bra idé och roligt att de försöker få till det men än så länge är det ju totalt ointressant för konsumenter känns det som.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

markandsföring? Börja emd att göra en produkt som fungerar och sedan kan ni marknadsföra den

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm