Permalänk
Avstängd

Coca colas nya kork

Igår köpte jag en cola. när jag väl kommer hem märker jag att jag glider väldigt väldigt mycket på korken. Blev tvungen att ta i hårdare men gled fortfarande så jag rev upp skinnet. Märkte att dom har gjort om korken. Den är väldigt idiotisk formad tycker jag. Dom har blandad stora och små räfflade märken i den. Dom stora gör så att skinnet åker in dit in sen river iaf jag upp en bit. Undrar om någon annan har också fått en sån här kork. Säg gärna också vad ni tycker om den. Det coca cola sa var att dom gjorde halsen några mm kortare så att utsläppet av kolsyra inte skulle vara lika mycket så säger dom att dom var tvugna att göra korken mindre. Men konstiga är att den gamla korken passar perfekt på den nya flaskan.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag fick min första flaska med sådan igår. Tycker den är klockren.
Mycket bättre grepp och enklare att använda, speciellt med bara en hand.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hatar den nya korken, vafan ändra nåt som var bra ... suck

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag fick min första flaska med sådan igår. Tycker den är klockren.
Mycket bättre grepp och enklare att använda, speciellt med bara en hand.

JAg fick sämre grepp om den:O

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Köpte redan några flaskor med sån kork och kände ingen skillnad. Tror att du hade otur att du fick en konstig flaska... kanske för mycket vakum i den lr så...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

inte sett den ännu men kan hålla med om att skånemejeriets korkar till mjök etc är ju en fröjd att kränga av medans den andra mjöklen de säljer (glömt märke) inte går öppna pga låg kork och större grepp yta bara glider..

skickat lite arga mail till de och frågat när jag får verktyget som erfodras för at töppna förpackningen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fick också lite sämre grepp om skiten.

Har inte coca cola bytt ut flaskorna också till nåt sämre tunnare plastskit?

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte korken... Den känns fel i handen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Fick också lite sämre grepp om skiten.

Har inte coca cola bytt ut flaskorna också till nåt sämre tunnare plastskit?

Det gjorde dom länge sen. Jag gillar 4kr flaskorna bättre. Tror nog jag ska fan sparka några korkar så jag kan använda dom äldre istället. Dom nya är bara korkade.
När jag öppnade korken så känns det som sandpapper man glider på.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Köpte redan några flaskor med sån kork och kände ingen skillnad. Tror att du hade otur att du fick en konstig flaska... kanske för mycket vakum i den lr så...

Vacuum i en läskflaska känns rätt långsökt...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Det gjorde dom länge sen. Jag gillar 4kr flaskorna bättre. Tror nog jag ska fan sparka några korkar så jag kan använda dom äldre istället. Dom nya är bara korkade.
När jag öppnade korken så känns det som sandpapper man glider på.

Det var alltså ett tag sen ? Har bara druckit julmust och cola ur burkar den senaste tiden

Dem nya korkarna är korkade ? höhö fattar ni korkade ?

Avskyr dem iaf:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Det gjorde dom länge sen. Jag gillar 4kr flaskorna bättre. Tror nog jag ska fan sparka några korkar så jag kan använda dom äldre istället. Dom nya är bara korkade.
När jag öppnade korken så känns det som sandpapper man glider på.

I see what you did there

ontopic:
Brukar inte direkt köpa cola så ofta, men nu blev jag nyfiken bara för detta

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det är någon skillnad. Ska väl tänka mer på det nästa gång

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara: burkcola!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag säger bara: burkcola!

= dyr

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
= dyr

Men mycke godare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
= dyr

På våran lokala ica affär 100 meter från skolan är flaskcolan 1 kr dyrare på liter. Har dock inte jämfört i de större affärerna.

Permalänk
Medlem

Dagens I-lands problem (sagt med rösten från Hipp Hipp)

Har inte sett någon sån kork ännu, men jag frågar mig hur klen hud du har på händerna om du river upp skin på en cola kork, du kanske fick en som det var fel på.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
På våran lokala ica affär 100 meter från skolan är flaskcolan 1 kr dyrare på liter. Har dock inte jämfört i de större affärerna.

Hmm.. Ett vanligt erbjudande är ju 5 kr/litern på cola här i växjö. Burkar brukar hållas vid 15 kr/litern, uppåt 20 kronor litern om man köper 6pack.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag säger bara: burkcola!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Men mycke godare

GLAS ska det vara... ifall man vill ha en så pass naturlig och oförändrad smak som möjligt. Numera en väldigt sällsynt förpackning för coca cola, och när den väl finns tillhanda så är den ruskigt dyr.

Undrar när de ska ta bort aluminium ifrån livsmedelsbranschen? Med tanke på att aluminium är klassad som en giftig tungmetall och sedan länge borta ifrån de vanliga köksredskapen som t.ex. grytor.

Och angående korkarna... de nya är bra mycket bättre än de gamla med småräfflor... men det säger sig väl självt att inte ALLA kan tycka om dem?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
GLAS ska det vara... ifall man vill ha en så pass naturlig och oförändrad smak som möjligt. Numera en väldigt sällsynt förpackning för coca cola, och när den väl finns tillhanda så är den ruskigt dyr.

Undrar när de ska ta bort aluminium ifrån livsmedelsbranschen? Med tanke på att aluminium är klassad som en giftig tungmetall och sedan länge borta ifrån de vanliga köksredskapen som t.ex. grytor.

Och angående korkarna... de nya är bra mycket bättre än de gamla med småräfflor... men det säger sig väl självt att inte ALLA kan tycka om dem?

Aluminium är en lättmetall och visst är den giftig, men du kan inte få i dig några skadliga mängder aluminium från köksredskap, såvida du inte äter redskapen. Dock håller jag med dig om att Coca Cola på flaska smakar godast.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Jag stötte på den nya korken för någon dag sen,

Jag märkte ingen skillnad först

De var bror min som kommenterade att dom använde nya korkar xD

Men vafan jag skiter i korken vill juh åt innehållet bara

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

25cl Glasflaska '61 > 25cl Glasflaska '91 > 33cl Glasflaska > burk > Plastflaska

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

När min kompis köper sådana här flaskor så lyckas han alltid skada skinnet på fingrarna på den nya korken.

Jag har inte haft några problem men jag dricker oftast burkar Burk eller i direkt i glas ska det vara.

Permalänk
Avstängd

Ursäkta dåliga kvaliten men här försökte jag öppna en ny. dock vet jag inte om den satt extra hårt.

Så där ser min hand ut efter jag öppnade en flaska.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Ursäkta dåliga kvaliten men här försökte jag öppna en ny. dock vet jag inte om den satt extra hårt.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/vlcsnap-2010-03-19-01h10m34...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/vlcsnap-2010-03-19-01h10m57...
Så där ser min hand ut efter jag öppnade en flaska.

använd en handduk kar ^ ^ mycket enklare, din tumme ser smått brännskadad ut haha.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
använd en handduk kar ^ ^ mycket enklare, din tumme ser smått brännskadad ut haha.

Jag byter kork när jag får upp den:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag fick min första flaska med sådan igår. Tycker den är klockren.
Mycket bättre grepp och enklare att använda, speciellt med bara en hand.

Skulle vilja veta hur du öppnar med en hand?

Iofs om du håller emot med något annat, benen eller en arm mot magen eller liknande.
Men isf tycker jag inte de är någon skillnad alls!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Har ärligt inte märkt någon skillnad.

Och ja Cola på glas smakar bättre!