Hjälp med mitt Gainward 4870 1GB

Permalänk

Hjälp med mitt Gainward 4870 1GB

Hej!

Mitt första inlägg på denna fina sida har kommit att bli ett inlägg av lite tråkigare karaktär.

Det är nämligen så att mitt grafikkort (Ganiward 4870 1BG) har gott sönder.
Kortet har tydligen blivit överhettat vilket resulterade i att en kondensator liknande komponent har brunnit....
Denna komponent är monterad på två löd punkter och återfinns längst ut mot kontakterna.

Den är monterad på position L15 och har formen av en fyrkant, svart i färgen. På position L1 (på motsatt sida av kortet) finns det en motsvarande svart fyrkant med betäckningen "1RO" alternativt "1R0"

Så min fråga är då,vad heter en sådan komponent och var får man tag på en?

Bilder kan fixas om någon förklarar hur man lägger upp dom:)

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp med mitt Gainward 4870 1GB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maverick535
Hej!

Mitt första inlägg på denna fina sida har kommit att bli ett inlägg av lite tråkigare karaktär.

Det är nämligen så att mitt grafikkort (Ganiward 4870 1BG) har gott sönder.
Kortet har tydligen blivit överhettat vilket resulterade i att en kondensator liknande komponent har brunnit....
Denna komponent är monterad på två löd punkter och återfinns längst ut mot kontakterna.

Den är monterad på position L15 och har formen av en fyrkant, svart i färgen. På position L1 (på motsatt sida av kortet) finns det en motsvarande svart fyrkant med betäckningen "1RO" alternativt "1R0"

Så min fråga är då,vad heter en sådan komponent och var får man tag på en?

Bilder kan fixas om någon förklarar hur man lägger upp dom:)

Om du ska lägga upp bilder skaffa ett konto på säg photobucket, imageshack eller liknande. Ladda upp bilden på ditt konto. Länka till bilden inuti en sån här tag:

Då visar du bilden direkt i det här forumet.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB