hjälp. Problem med kraftigt skärmflimmer!

Permalänk
Medlem

hjälp. Problem med kraftigt skärmflimmer!

Hejsan, har ett problem när jag ska spela cs.. Ja, jag vet ett värdelöst spel men ibland är man sugen på att bara springa runt och skjuta : D Men iaf när jag sätter igång spelet så kommer det ränder (ca o,5cm) som rullar nedåt när jag har på opengl. När jag har på software mode funkar det utmärkt men då är tyvärr grafiken kass. Ibörjan kunde jag inte ens ha på opengl men jag uppdaterade grafikdrivrutinerna och du kan jag ha på opengl men dock så uppkommer dessa skumma ränder.. Gissar att det har något med w7 att göra eftersom cs har funkat utmärkt innan på vista. det ännu skummare är att alla andra spel funkar utanproblem tex MW2, Gta Iv etc.

Tacksam för hjälp

Mvh

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Avstängd

Re: hjälp. Problem med kraftigt skärmflimmer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoDeD
Hejsan, har ett problem när jag ska spela cs.. Ja, jag vet ett värdelöst spel men ibland är man sugen på att bara springa runt och skjuta : D Men iaf när jag sätter igång spelet så kommer det ränder (ca o,5cm) som rullar nedåt när jag har på opengl. När jag har på software mode funkar det utmärkt men då är tyvärr grafiken kass. Ibörjan kunde jag inte ens ha på opengl men jag uppdaterade grafikdrivrutinerna och du kan jag ha på opengl men dock så uppkommer dessa skumma ränder.. Gissar att det har något med w7 att göra eftersom cs har funkat utmärkt innan på vista. det ännu skummare är att alla andra spel funkar utanproblem tex MW2, Gta Iv etc.

Tacksam för hjälp

Mvh

Exakt som mig, jag får ränder i mörk på de_dust2 och ct base.
Jag tror det är skärmen som gör detta jag har en BenQ G2222HDL LED.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

En till sak är att ränderna uppkommer inte på "grundbilden" utan bara på rutorna som visar vilket vapen man har, pengar etc. ( alltså dem halv genomskinliga)

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Re: Re: hjälp. Problem med kraftigt skärmflimmer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
Exakt som mig, jag får ränder i mörk på de_dust2 och ct base.
Jag tror det är skärmen som gör detta jag har en BenQ G2222HDL LED.

Okey men jag tror inte att vi har samma problem.. mitt tok flimmrar när jag bli flashad också märkte jag nu.. då blir det ca 3sm tjocka ränder, vill verkligen få bort ränderna

Edit: hittade lösningen efter intensivt googlande : D http://www.overclock.net/windows/458892-windows-7-opengl-cs-1... Admin kan ta bort tråden!

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Avstängd

Jaha du hittade en lösning.
Jag tror inte admin tar bort tråden

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]