Enkelt program för internet radio till morfar?

Permalänk
Medlem

Enkelt program för internet radio till morfar?

Jag har fixat en gammal laptop till min morfar.
Det ända han ska använda datan till är blocket, aftonbladet och internetradio.
Länkar till nyheter och försäljning är fixat på skrivbordet men då han lider av mild parkinson så har han svårt att styra musen och använder mest piltangenterna vilket kan bli problem på online radio sidor.
Så är det någon som vet om det finns något program för internet radio som man inte behöver använda sin browser för att nå?
Typ som en extern webradio fast på datan med möjlighet att byta kanal via tangentbordet.
Jag är medveten om att det går att skapa playlists för webradio i tex winamp men då jag inte träffar han så ofta så skulle det vara bra med ett program som kan uppdatera kanal listan automatiskt, eller om någon vet en väldigt enkel sida med direkt länkar till live radio.
MVH Henrik

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Screamer Radio kanske kan vara nåt?

http://www.screamer-radio.com/download/

Permalänk
Medlem

I och med att SR är ett public service företag så bör de ha någon funktion för att lyssna på webradio för de som har problem att använda det vanliga sättet (släng iväg ett mail till dem?), men det kanske inte är just SRs program som du är intresserad av?

Permalänk
Avstängd

hur menar du "på datan" ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ampoas
Screamer Radio kanske kan vara nåt?

http://www.screamer-radio.com/download/

Tackar ska prova det.

Det jag men "på datorn" är att webradios som man har i hemmet har en enkel meny för att uppdatera kanallistan och för att byta kanal ungefär som en vanlig radio, det vill jag ha som ett program på datorn som gör samma sak så man sliper använda webbläsaren.
Det var lite svårt att beskriva hoppas detta förtydligar lite.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)