Möjligt att spela BF2 på en gammal laptop?

Permalänk

Möjligt att spela BF2 på en gammal laptop?

Jag har en gammal laptop med Ati Mobility Radeon 9000.
Och som det är nu så funkar det inte att lira BF2 med laptopen.
Det går inte ens att starta spelet.
När man läser på spelet så är inte mitt grafikkort kompatibelt med spelet.
Så jag googlade runt lite och det fanns andra användare av samma grafikkort som fått det att fungera, och när jag följde länkarna så var dom döda.
Så jag fick inget svar på hur man skulle göra för att få det att funka
Är det någon här som vet hur man skrämmer upp en gammal harv till dator att funka med BF2?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Testa senaste drivrutinerna till spelet. I värsta fall får du nöja dig med gamla Battlefield 1942 =/

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Testa senaste drivrutinerna till spelet. I värsta fall får du nöja dig med gamla Battlefield 1942 =/

Vilka drivrutiner är det du menar?
Är det den nyaste patchen du menar eller?
Den har jag faktiskt inte provat att installera ens än gång.
Kanske skulle prova det

Permalänk
Keeper of the Bamse

Från ATi.com kan du hämta senaste drivrutinerna (de som styr din hårdvara) och se om det ger någon ändring. I annat fall är det nog bara att ge upp tyvärr =/

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Re: Möjligt att spela BF2 på en gammal laptop?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nestergaard
Jag har en gammal laptop med Ati Mobility Radeon 9000.
Och som det är nu så funkar det inte att lira BF2 med laptopen.
Det går inte ens att starta spelet.
När man läser på spelet så är inte mitt grafikkort kompatibelt med spelet.
Så jag googlade runt lite och det fanns andra användare av samma grafikkort som fått det att fungera, och när jag följde länkarna så var dom döda.
Så jag fick inget svar på hur man skulle göra för att få det att funka
Är det någon här som vet hur man skrämmer upp en gammal harv till dator att funka med BF2?

Hota den med att köpa ny.

Skämt åsido, att lira såna spel på bärbar är ju inte att rekommendera. Skulle inte räkna med att BF2 funkar på den vad du än gör. Inte ens BF1942 skulle flyta på...

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk

Men går måste det väl göra om man köra low på ALLT.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
Men går måste det väl göra om man köra low på ALLT.

Nja

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Moderator
Moderator

Bortsett från mjukvaran så handlar det också om rena krav på datamängden som ska hanteras. Att ladda och köra en karta är ingen klen process, hur lågt man än ställer kraven på grafiken.

Rätt tveksam på det där, laptops delar ju grafikminnet med ram minnet på datorn. Du har itne skrivit specs på datorn men tror detta är osannolikt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
Men går måste det väl göra om man köra low på ALLT.

low på allt, lägsta möjliga upplösning och du har kanske iaf lyckats få 2 FPS / sec

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meox
low på allt, lägsta möjliga upplösning och du har kanske iaf lyckats få 2 FPS / sec

DU vet inte vad FPS står för va?

Permalänk
Medlem

Det handlar om vilken Shader Model som ditt grafikkort har stöd för, det har alltså inget med någon drivrutin eller grafikinställningar att göra. De fixarna som du googlat dig till har säkert med konfigurerade INIfiler eller dylikt att göra alltså.

Googla hårdare!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.