Permalänk

datorn stängs av?

hej, nu är det så att jag har ett otroligt frustrerande problem... min dator stänger av sig själv lite som den vill, och när jag ska sätta på den igen så måste jag först stänga av & sätta på huvudbrytarn till transformatorn...

dessutom när jag drar igång datorn så hör man hur alla fläktari datorn går upp på högvarv för att sedan lugna ner sig när jag kommer in i windows...

hur sak jag felsöka detta tycker ni och vad är antagligen felet? det har EJ med temp att göra...

Visa signatur

[size="1"]When I die I want to be reincarnated as Britney's vibrator[/size]
[size="1"]Abit kr7a-RAID | AthlonXP 1800+ | 512MB DDR | GF3 ti200 @ ti500 | Chieftec DX-01SL-D | Samsung 957DF 19"[/size]

Permalänk
Avstängd

Re: datorn stängs av?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeyseR_SoZe
hej, nu är det så att jag har ett otroligt frustrerande problem... min dator stänger av sig själv lite som den vill, och när jag ska sätta på den igen så måste jag först stänga av & sätta på huvudbrytarn till transformatorn...

dessutom när jag drar igång datorn så hör man hur alla fläktari datorn går upp på högvarv för att sedan lugna ner sig när jag kommer in i windows...

hur sak jag felsöka detta tycker ni och vad är antagligen felet? det har EJ med temp att göra...

vad har du för nätdel?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Låter som nätaget kan vara för klent. Om dom varvar bra i början och sedan varvar ner när windows laddar tyder det på att nätaget lasstas hårt för CPU:n mm drar mer kräm när datorn arbetar.
Sedan att den stäger av sig kan ju vara att nätaget löser på överlast.

Permalänk
Avstängd

nätagget ja
byt det

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Inaktiv

Jag hadde liknande probs med en Duron900 och ett codegen agg, rätt som det var dog den och då var jag tvungen att dra ut nätsladden från agget, ibland flera gånger innan den startade igen.Bytte agg sen dess har det funkat, det är ju inte säkert att det är det som spökar i ditt fall men det kan ju va värt ett försök iaf att prova med ett annat agg.

Permalänk

hade ett liknande problem men då så gick min hårdisk sönder av för mycke ström
och mitt grafikkort höll men fick för lite
så byt nätagget !!

Visa signatur

MSN: sweden_t3d@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Re: datorn stängs av?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeyseR_SoZe
hej, nu är det så att jag har ett otroligt frustrerande problem... min dator stänger av sig själv lite som den vill, och när jag ska sätta på den igen så måste jag först stänga av & sätta på huvudbrytarn till transformatorn...

dessutom när jag drar igång datorn så hör man hur alla fläktari datorn går upp på högvarv för att sedan lugna ner sig när jag kommer in i windows...

hur sak jag felsöka detta tycker ni och vad är antagligen felet? det har EJ med temp att göra...

Har du ett Sånt där Monsterchassi, för en sån där dator?
Ungefär som att ha ett Miditower för en 300 Mhz