Permalänk
Robot

Mitt första bygge

Efter påtryckningar från olika håll :D, så har ja nu lagt upp lite bilder från mitt första bygge. Resultatet blev riktigt bra. Supernöjd.

Chassi: Antec Performance One P183
BD: LG CH08LS10 Blu-Ray läsare & DVD-brännare
Moderkort: Asus P6X58D PREMIUM
Processor: Intel Core i7 920, 2.66GHz @ 4,1Ghz
Kylning: Noctua NH-D14
Minnen: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800
Grafikkort: NVIDIA GTS 250
Systemdisk: 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
Lagringsdisk: 2st 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA-II, 32MB + 1st Maxtor 500GB
Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W modulär

Temeperaturerna IDLE @ 4.1Ghz:

Core1: 40
Core2: 39
Core3: 38
Core4: 38

Besök albumet: Mitt första bygge av rezziq

Permalänk

Riktigt fint jämfört med allt annat trams här på swec. 8p!

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

fräsigt bygge, det där gjorde du bra Johan.

Permalänk
Avstängd

i7 och GTS 250?! Graffet kommer flaska sönder din i7!

Visa signatur

"Skadeglädje är dubbel glädje!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lupizza
i7 och GTS 250?! Graffet kommer flaska sönder din i7!

1. Han kanske väntar på Fermi eller likande?
2. Eller så kanske han inte spelar speciellt mycket...

Permalänk
Medlem

Första bygget, nice!

Nu när du upptäckt hur roligt det är att bygga sina egna burkar så kommer du nog aldrig köpa "märkesprylar" igen (om du nu gjorde det innan alltså), riktigt givande faktiskt!

Visst vart det bra, och skojiga komponenter valde du också ser jag.
Har själv varit lite småsugen på ett Obsidian, antar att du är riktigt nöjd med det chassit? Har själv haft mitt nuvarande ATCS 840 ganska länge nu och har inte handlat något nytt chassi på snart ett halvår (förutom en mediaburk byggt i Define R2), så det börjar bli hög tid att göra något åt det. Finns det något som du tycker är minsta lilla negativt med det chassit eller är det bra rakt igenom tycker du?

Återigen, snyggt bygge och tack för att du orkade ta dig tid att lägga upp bilder på härligheten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Riktigt fint jämfört med allt annat trams här på swec. 8p!

Sorry, har jag missat något här eller var det bara sarkasm?

Utifall jag nu förstod dig korrekt, "allt annat" här på Sweclockers är väl ändå inte trams va??

Jag menar, det finns väl både en och två riktigt feta monsterdatorer på detta forum, likaså finns det ett gäng som skapat riktigt orginella konstverk av sina burkar.
Sen finns det såklart också folk som bygger på stram budget, men det behöver definitivt inte betyda att det är "trams".
Faktum är att jag i alla fall imponeras som allra mest när någon skapar något alldeles extraordinärt med de små medel som står till buds för många studerande, m.f.

Sorry, höll på att glömma...

8p för ditt bygge! Det är ju ditt första bygge och du lyckas ändå dra alla kablar hyffsat rent och snyggt, man ser att du tänkt till några minuter, dragit dom i grupper och inte bara låtit dom hänga fritt i burken À la ormbo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
1. Han kanske väntar på Fermi eller likande?
2. Eller så kanske han inte spelar speciellt mycket...

2. Spelar inte så mycke spel..

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Finns det något som du tycker är minsta lilla negativt med det chassit eller är det bra rakt igenom tycker du?

Jag tycker detta är det bästa chassit som jag har haft.. inget problem vad jag har märkt..
Vet folk som klagar på att man inte kan starta datorn utan att öppna dörren, men svaret är att man visst kan det. Man kommer åt on/off-knappen genom ett av hålen på framsidan

Har även läst att folk klagar på att fläktarna som följer med låter... men har man dom på lägsta hastighet tycker jag inte det är ett problem... = Jag är nöjd..

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Fint tycker jag , inget att klaga på, skulle inte säga nej till din dator om man säger så! 9p

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Inaktiv

Ja, om nu ens egna första byggen såg ut så här, back in the days. Mycket har verkligen hänt på marknaden sedan dess.

Tummen upp.

Permalänk

Tycker att du borde ladda upp nån bild på stängt chassi med

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520