problem: 360 till dataskärm via VGA

Permalänk
Medlem

problem: 360 till dataskärm via VGA

Hej, Jag har sedan länge kopplat mitt 360 till min data skärm via en vga port i skärmen. Det har funkat utmärkt, men det var en gammal skärm (över 10 år) och nu har jag äntligen köpt en ny skärm. Problemet är att det på min nya skärm visas en "spökbild" till höger om t ex "texten" Det blir konstiga konturer kring föremålen i spel osv.
Detta känns ju rimligen som ett kompatibilitets problem. Men vad gör man åt det?

Skärmen heter BENQ G2420HDB. Full HD (1080p), 16:9. Kör i upplösning 1920x1080. Den har även DVI port, tyvärr ingen HDMI

Sladden jag kör med mellan konsol och skärm är en tredje parts sladd av märket "MadCats" (Finns ej kvar ens på deras egna hemsida)

Xboxet är av modell Elite.

PS: Jag har läst lite och sett att många säger att om man köper microsoft egna HD VGA sladd så ska inga sådana problem existera. Finns det någon som kan bekräfta detta?

Tack för era svar!

Visa signatur

Asrock P55 Extreme DDR3, Core i5 750, 2.66GHz, XFX Radeon HD5850 1GB XXX, Corsair TX 650W 80+, A-Data 8GB RAM, Fractal Design Define R2, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

Köp en HDMI > DVI kabel / adapter. Problem solved.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

tack!

Visa signatur

Asrock P55 Extreme DDR3, Core i5 750, 2.66GHz, XFX Radeon HD5850 1GB XXX, Corsair TX 650W 80+, A-Data 8GB RAM, Fractal Design Define R2, Windows 7 Professional 64-bit