Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD5870 problem

Hallo.

Har ett litet problem. Mitt gamla grafikkort la av så jag inköpte då ett nytt HD5870.
När satt in det så tog det en liten längre stund innan datorn bootat upp och så.
sen när man väl kommit in i windows så märkte jag att mitt internet inte fungerade att dvd-spelaren lagt av.

frågan är ju om nätagget är för klent eller om moderkortet inte är kompatibelt eller vad det kan vara som spökar.

jag är ju ingen stjärna på datorer när det kommer till kritan.

Modekort: ASUS P5N-E SLI
Nätagg: Corsair HX520w

Permalänk
Avstängd

Nej agget duger mer än väl... tycker du borde formatera om datorn.. brukar hjälpa..

Permalänk
Medlem

Aa skulle nog också formatera datorn Lika bra

Permalänk
Medlem

hmm okej..men har ju litet problem där med eftersom dvd-läsaren inte vill funka längre, å sladdarna verkar vara som dem ska till den

edit: löste läsar problemet så glöm det

Permalänk

Haha, var det någon kabel du drog ut när du installerade graffekortet? ^^

Permalänk
Avstängd

vore ju bra om du skrev vad som va fel så andra kanske får tips som har samma typ av problem i framtiden

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

hehe jo det var en kabel som hade hoppat ur..såg den inte bakom kabel härvan ^^..men nu har jag fått kortet å funkat å så, så man tackar för svaren. det räckte med en lite formatering så löste sig allt