Mycket Snabb Fråga SLI/PSU !

Permalänk
Medlem

Mycket Snabb Fråga SLI/PSU !

Hallå där....

Jag har börjat spela mycket nu igen och köpte precis Bad Company 2 nu...

Jag har en 24-tummare och upplösningen är 1920*1200 vilket gör att man behöver monster dator....

Nu till min fråga: Jag funderar STARKT på att skaffa ett GTX 260 till och köra SLI men räcker HX 620W Till?? man får 50A på linorna....

Jag HAR sökt på google för er som inte tror de men man fick inte ett "rätt" svar för vissa sa Ja och andra Nej, därför frågar jag er experter :).

Sen undrar jag om man ska kanske sälja 260 GTX och köpa ett 5870 eller Fermi när det kommer?

När jag byggde denna dator 1 år sedan så kulle inte jag köra SLI, utan sälja gamla kortet och köpt nytt men men jag hade fel, borde ha köppt bättre PSU...

Otroligt tacksam för era svar!!

Permalänk
Medlem

Hej, 620 är väl på gränsen, 700 är att föredra men jag tror nog att den klarar SLI, själv har jag 650 och kör 2st 8800gts

Men jag råder dig att skippa sli då det är klrongligare och alla spel stödjer inte det.

Dessutom är det många bra spel som stödjer Directx 11 bland annat Bad company 2

Så köp ett 5870 eller en fermi för 3-4000 och sälj det du har idag

Permalänk

ja de räcker med ett hx 620. jag körde sj samma setup på 620W

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Jag hade skaffat ett till GTX 260 (beg) för runt 1000:- och kört SLI med dessa. Då presterar det ibland bättre eller sämre än GTX 295.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
...Då presterar det ibland bättre eller sämre än GTX 295.

Är inte det ganska självklart?

Permalänk
Medlem

Tack snälla för ditt svar, det blev ju mer självklart när du har liknande setup !!

Men om fler har åsikter så vill jag gärna höra dom !!

Permalänk

Du kommer med marginal kunna köra ett extra kort till.

Jag själv kör med 2 st 275 å en i7 920 utan några problem. Körde ett test på hur mkt datorn drog under full load och jag hade en peak på 500w. Jag kör själv Corsair HX620w.

Permalänk
Sötast

Du kommer med stor marginal kunna köra dubbla 260, nemas problemas!

Permalänk
Medlem

HÄRLIGT.....

För väl söka efter ett kort bara.......:)

Hur är det med kopplingen då?, ni som har SLI finns det tillräcklit med kablage eller behövs det adaptrar?

Permalänk

Du behöver 4 st 6-pins kontakter till vilket HX620w inte har. Därför får du köra 2 st 4-pin till 6-pin adaptrar. Så kör jag iaf å det funkar finfnit. Jag fick med 2 såna adaptrar med mina grafikkort.(Båda är XFX)

Sen behöver du ju en SLI brygga med. Jag fick med en med moderkortet men om du inte fick det så brukar dom gå på en hundring eller ngt.

Permalänk
Medlem

tja jag har corsairs 450w på sli med gts 250 så det går nog bra med ditt agg om det lämnar bra med amp! 2 diskar o q6600 funkar kalasbra!!

ser nu att du har cosair du med så det ska inte vara några problem!!

Visa signatur