Permalänk

när släpps 10.3?

undrar fall någon vet när catalysten 10.3 släpps?
hörde något om idag men vet ni vilken tid?

mvh

Permalänk
Medlem

Ivrig?

Dagen har ju knappt börjat De senaste versionenerna har släppts kvällstid här så det blir antagligen samma med denna.

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkezd
Ivrig?

Dagen har ju knappt börjat De senaste versionenerna har släppts kvällstid här så det blir antagligen samma med denna.

Mvh

ja lite..hehe.
ok så då kommer den ikväll då.

Permalänk
Medlem

Release notes
http://www2.ati.com/relnotes/Catalyst_103_release_notes.pdf

Alltså inte så lång tid tills de riktiga kommer upp

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

är det ens någon ide att byta från preview till den "riktiga" versionen ? Är det ens någon prestandaskillnad ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moses666
är det ens någon ide att byta från preview till den "riktiga" versionen ? Är det ens någon prestandaskillnad ?

Funkar preview bra för dig hade jag inte bytt, den "riktiga" versionen är äldre än preview.

10.3a = 8.712.3
10.3 = 8.712.0

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

hur funkar 10.3 till 4850? har haft problem med drivrutinerna nuförtiden. det nyaste som funkar är 9.10...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
hur funkar 10.3 till 4850? har haft problem med drivrutinerna nuförtiden. det nyaste som funkar är 9.10...

Svårt att säga, eftersom väldigt få med 4850 har det problem du får.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Svårt att säga, eftersom väldigt få med 4850 har det problem du får.

det kanske bara är mitt kort men med nyare drivrutiner visar den 4 bitars färg och 640x480. försöker jag installera drivrutiner säger CCC att inget ati kort finns i datorn... men alla andra (9.10 och tidigare) funkar perfa.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkezd
Release notes
http://www2.ati.com/relnotes/Catalyst_103_release_notes.pdf

Alltså inte så lång tid tills de riktiga kommer upp

det stod inte vilken tid det skulle släppas på den där filen.
eller är jag helt blind?

Permalänk

Jag kör med preview och den funkar mycket bra. Tydligen är WHQL versionen som kommer idag en sämre version (konstigt nog), så det är väl bättre att köra med preview som har gått att ladda ner i en veckas tid nu.

Permalänk
Medlem

Ute nu iaf

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Jag kör med preview och den funkar mycket bra. Tydligen är WHQL versionen som kommer idag en sämre version (konstigt nog), så det är väl bättre att köra med preview som har gått att ladda ner i en veckas tid nu.

*Äldre, inte sämre, och det är inte så stor skillnad antagligen.

Preview är ju en beta version så det är inte så konstigt att den är nyare, det här med WHQL verifiering tar tid(tydligen) därför hinner det nästan alltid komma en beta och en hotfix i tid med den riktiga releasen.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkezd
Ute nu iaf

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

*Äldre, inte sämre, och det är inte så stor skillnad antagligen.

Preview är ju en beta version så det är inte så konstigt att den är nyare, det här med WHQL verifiering tar tid(tydligen) därför hinner det nästan alltid komma en beta och en hotfix i tid med den riktiga releasen.

Har hört att WHQL versionen inte kommer ha lika många funktioner och inte vara lika bra på prestanda som preview. Fast det är ju sånt man hör från lite random-folk, så det behöver inte stämma.

Fast det skulle vara najs om folk här som laddat ner WHQL kan säga om den är bättre/sämre, så vi som kör preview vet om det är värt att fixa WHQL eller inte.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 fryslaggade då och då med 10.3a, funkar bra nu med 10.3. 4870

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Starcraft 2 fryslaggade då och då med 10.3a, funkar bra nu med 10.3. 4870

Hmm.. Crysis för mig fryslaggar enstaka gånger, och jag kör 10.3a. Kan det vara ett samband?

Kanske borde ladda ner 10.3.?

Permalänk

Jag tankade hem den senaste men fick blåskärm första gången, testade igen allt annat som följer med fungerar utom drivrutinerna till kortet så skärmupplösningen är skit stor och datorn är seg, använder asus 5870