Nintendo släpper världens första bärbara konsol med 3D

Permalänk
Medlem

Nintendo släpper världens första bärbara konsol med 3D

Citat:

Nintendo meddelade i dag att företaget kommer att släppa en 3d-version av den bärbara spelkonsolen Nintendo DS som har fått det tillfälliga namnet 3DS. Enligt Nintendo kommer 3DS att kunna visa 3d-grafik utan att det krävs några speciella glasögon.

Nintendo 3DS kommer att släppas i Japan någon gång innan slutet av mars 2011. Nintendo har inte avslöjat några ytterligare detaljer kring 3DS men uppger att mer information kommer att delges på nästa E3-mässa som tar plats i Los Angeles mellan 15 till 17 juni.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.304810/nintendo-slapper-varl...
http://www.escapistmagazine.com/news/view/99396-Nintendos-3DS...
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/recensioner/spelnytt/ar...
Vad tror ni?

Bra eller anus?
Samma flopp som virtualboy?

Coolt att man inte behöver brillor dock.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Kan inte bry mig mindre egentligen...

Nintendo har inte enligt mig gjort något vettigt sedan NES!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Kan inte bry mig mindre egentligen...

Nintendo har inte enligt mig gjort något vettigt sedan NES!

Hahahahaha?

Zelda, A Link to the Past, Secret of Mana eller Final Fantasy XI (Final Fantasy III i Europa) kanske till SNES? Bara för att nämna tre.

Permalänk
Avstängd

Mega Man X!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Hahahahaha?

Zelda, A Link to the Past, Secret of Mana eller Final Fantasy XI (Final Fantasy III i Europa) kanske till SNES? Bara för att nämna tre.

Du missade en väsentlig sak jag skrev: ENLIGT MIG!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Är rädd för att det ska bli suddig bild med detta 3d. Får hoppas så inte är fallet
Fast det är 1år till, den som lever får se.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

3D utan glasögon. Det kommer inte bli bra detta. Att köra utan glasögon kan inte med dagens teknik bli någon vettig 3D hur man än vrider på det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Du missade en väsentlig sak jag skrev: ENLIGT MIG!!!

Förlåt mig, insåg inte att jag kommenterade en PS-fanboy. Jag ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
3D utan glasögon. Det kommer inte bli bra detta. Att köra utan glasögon kan inte med dagens teknik bli någon vettig 3D hur man än vrider på det.

Planerad release om 1 år menas att det INTE är dagens teknik..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Förlåt mig, insåg inte att jag kommenterade en PS-fanboy. Jag ber om ursäkt.

HAHAHA, abslut ingen fan-boy men kan inte klaga på min PS3!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Vadå världens första? Var inte Virtual Boy i 3D :D?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Hahahahaha?

Zelda, A Link to the Past, Secret of Mana eller Final Fantasy XI (Final Fantasy III i Europa) kanske till SNES? Bara för att nämna tre.

Zelda - A Link to the Past har du rätt i men SoM och FFVI (EU FFIII) vill jag minnas att det vara Squaresoft och Square som pumpade ur sig.

Jorå, gäller å va betterwitter ibland.

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
3D utan glasögon. Det kommer inte bli bra detta. Att köra utan glasögon kan inte med dagens teknik bli någon vettig 3D hur man än vrider på det.

Va?
Vilka fantasier, det är snarast 3D med glasögon som hör hemma på 80-talet där det begravdes så prydligt. Förstår inte hur någon kan tro på en teknik där du ska köpa glasögon för 1500-2000kr/styck till alla som ska se, och måsta byta dem pga slitage/repor/annat med jämna mellanrum. Trevligt att se någon som satsar på en vettig teknik, Sony och deras 3D stöd för PS3 är ju löjligt, man behöver ju minst HDMI 1.4 för en bra upplevelse, så först nästa generations konsoler kan ge det hur som helst. Blu-ray är ju fortfarande långt fråmn problemfritt, och en sådan fantastiskt funktion som blu-ray live blev ju snabbt slopad av dem, samma lär nog ske med 3D så fort folk får veta att det finns ett alternativ utan glasögon, skulle jag tro.

Tekniken som Nintendo använder är samma som bland annat Sharp satsat på och som väckte stort intresse när den visades på mässorna, den fungerade bra för alla som ville titta och hade klart godkänd betraktningsvinkel etc för en demo-TV. Även om man förlorade mycket genom att bara se video och inte vara där på plats, så fick man en "uppfattning" om att det ändå kunde bli bra.
http://sharp-world.com/products/device/about/lcd/3d/index.htm...

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter svårt att få till en fungerande 3D-bild utan glasögon, men vem vet?

Virtual boy var ett skämt, inte ens nära 3D, helt hemskt att använda och RÖD färg...

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djärven
Zelda - A Link to the Past har du rätt i men SoM och FFVI (EU FFIII) vill jag minnas att det vara Squaresoft och Square som pumpade ur sig.

Jorå, gäller å va betterwitter ibland.

Trodde vi snackade spel till konsoller och inte specifikt tillverkare. Men om vi nu ska snacka spel av Nintendo specifikt så The Legend of Zelda, A Link to the Past, Super Metroid och Super Mario World för att nämna tre Nintendo titlar som kommit efter NES.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
[B]Jag tycker det låter svårt att få till en fungerande 3D-bild utan glasögon, men vem vet?

Precis vad Sony vill få dig att tro
Kanske nVidia också, då de satsar på glasögon, skärmar tjänar ju "bara" tillverkaren på, och så kan de inte kränga glasögon för 1500-2000kr styck. DEt går bevisligen att göra 3D utan glasögon, och tekniken borde passa bättre "i hemmen" än glasögon-3D som passar bättre på bio. Ska bli intressant att se hur det hela slutar

Permalänk
Medlem

Har tappat all förtroende till Nintendo. Allt dom har gjort på sistone har Sony och MS gjort bättre.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Har tappat all förtroende till Nintendo. Allt dom har gjort på sistone har Sony och MS gjort bättre.

Hur menar du då?
Du måste ha i åtanke att Nintendo inte riktigt konkurerar på samma marknad som Sony och MS. Om man ser till de senaste konsollerna från dessa tre företag så är givetvis Sony och MS prestandamässigt överlägsna medans Nintendo valde en annan väg och satsade mer på familje/barn spel, som dom alltid gjort, och då sen den sociala biten i mitt tycke.

Därmed inte sagt att det finns otroligt bra och sociala spel till PS2 och XBox 360 och otroligt mycket ogenomtänkt och dåligt fungerande skräp till Wii.

Men just rörelsekänsliga kontroller kan du ju inte direkt påstå att Sony och MS gjort bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Trodde vi snackade spel till konsoller och inte specifikt tillverkare. Men om vi nu ska snacka spel av Nintendo specifikt så The Legend of Zelda, A Link to the Past, Super Metroid och Super Mario World för att nämna tre Nintendo titlar som kommit efter NES.

Får inte heller glömma oförglömliga Super Mario 64 ju

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Hur menar du då?
Du måste ha i åtanke att Nintendo inte riktigt konkurerar på samma marknad som Sony och MS. Om man ser till de senaste konsollerna från dessa tre företag så är givetvis Sony och MS prestandamässigt överlägsna medans Nintendo valde en annan väg och satsade mer på familje/barn spel, som dom alltid gjort, och då sen den sociala biten i mitt tycke.

Därmed inte sagt att det finns otroligt bra och sociala spel till PS2 och XBox 360 och otroligt mycket ogenomtänkt och dåligt fungerande skräp till Wii.

Men just rörelsekänsliga kontroller kan du ju inte direkt påstå att Sony och MS gjort bättre.

Kommer inte Sony med en till PS3 Strax?

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Jo, men man kan ju inte säga att dom gjort det bättre innan den finns på marknaden.
Sen ligger dom ju några år efter men ska fortfarande bli intressant att se och om utvecklarna är intresserade av att göra spel till dom eller om det blir mest halvtaskiga portningar.

Permalänk
Entusiast

Jag är mycket skeptisk till 3D på en bärbar konsoll, hade hellre sett en helt vanlig DS med mycket bättre grafik istället. Fast Nintendo brukar ju veta vad dom pysslar med så man kanske blir positivt överaskad.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nintendo är inte för riktiga Gamers utan för små barn, kan inte bry mig mindre faktiskt.

tror de kommer bli lika tråkigt som alla deras andra saker,, utom NES och SNES.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J3H
Kommer inte Sony med en till PS3 Strax?

Uh... var har du fått det ifrån? Slim är ju ett drygt halvår gammal och att släppa ännu en revision vore orimligt.

Men både Microsoft och Sony kommer vilja slänga ut nya system på marknaden snart, för att komma underfund med den tråkiga historia deras nuvarande system präglat utav samt att anpassa produkterna efter dagens nischer och egenskaper som efterfrågas. När och hur vet bara dem själva, för man vill inte annonsera sånt för tidigt då det påverkar försäljningen idag.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Uh... var har du fått det ifrån? Slim är ju ett drygt halvår gammal och att släppa ännu en revision vore orimligt.

http://us.playstation.com/ps3/playstation-move/index.htm

där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Hahahahaha?

Zelda, A Link to the Past, Secret of Mana eller Final Fantasy XI (Final Fantasy III i Europa) kanske till SNES? Bara för att nämna tre.

Nu menar du nog FF VI samt dessutom så har enbart Zelda där med Nintendo att göra restrerande 2 spel är gjorda av Squaresoft vist släpte till SNES men i all ära inte något från Nintendo.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Trodde vi snackade spel till konsoller och inte specifikt tillverkare. Men om vi nu ska snacka spel av Nintendo specifikt så The Legend of Zelda, A Link to the Past, Super Metroid och Super Mario World för att nämna tre Nintendo titlar som kommit efter NES.

Super Metroid, världens bästa spel

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Ocarine of time! Världens bästa spel!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
http://us.playstation.com/ps3/playstation-move/index.htm

där?

Det är ju fortfarande en slim?!
Playstation move är handkontrollen + kameran (+ mjukvara).

Det har däremot ryktas väldigt länge om en ny slim xbox 360.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Det är ju fortfarande en slim?!
Playstation move är handkontrollen + kameran (+ mjukvara).

Det har däremot ryktas väldigt länge om en ny slim xbox 360.

Jag antar att det hela är missuppfattat av antingen mig eller någon annan.

Som jag förstod det så var första påståendet

"Men just rörelsekänsliga kontroller kan du ju inte direkt påstå att Sony och MS gjort bättre."

Sen blev frågan: "Kommer inte Sony med en till PS3 Strax?"

Sen blev frågan: "Uh... var har du fått det ifrån? Slim är ju ett drygt halvår gammal och att släppa ännu en revision vore orimligt."

Och då så gav jag länken om move ^^

Jag antog att första frågan var "Kommer inte Sony med en *move* till PS3 Strax?

Om det handlade om en ny version av själva konsollen så blev det ju lite kuckilurat