Permalänk
Medlem

knepigt med minnena

jag har ocz pc2 8500 2st 2gb men jag kan bara använda ett, jag hade andra minnen och jag trodde dom var trasiga så jag köpte ocz minnena men det blir samma fel med dom nya minnena

om jag har i bägge minnena en stund sen startar jag något program vad som helst för program (spel,internet) allt sånt men sen när jag tar ut ett minne så funkar datan klockrent

jag har en amd athlon 64 X2 Dual Core processor 6400+ 3.20 GHz min processor kylare hängde med när jag köptde den

mitt morderkort Gigabyte GA-M720-US3 - moderkort - ATX - nForce 720D MCP

jag har ATX 1000 watt nätaggregat

grafikkort asus EAH3650 series

hårddisken är sata

jag har testat olika operativ system det är windows xp vist och 7 och det blir samma fel på allt

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka platser har du testat att sätta dina minnen? De två gula eller de två röda?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jag sätter i dom en gul och en röd

Permalänk
Medlem

datorn startar inte ens om man har i dom i samma

Permalänk
Medlem

Du ska ha bägge i gul alternativt röd för dualchannel inte 1 i varje , får du nå felkoder när datorn inte startar ex. några beep långa korta?

Permalänk
Medlem

nej det blir ingen bild på skärmen

Permalänk
Medlem

Kanske moderkortet som strejkar?

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

kan vara det

Permalänk
Hedersmedlem

Skall du köra dualchannel är det samma färg som gäller. Vilken spänning kör du dina OCZ i? de skall ju antagligen ha lite extra kräm för att må bra.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

min processor klarar bara 800 är ju bara 2 kärnig

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fitsu
min processor klarar bara 800 är ju bara 2 kärnig

Ja och det kan ändå vara så att du behöver lite kräm till för att det skall vara stabilt/fungera.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jag testade sätta i dom och då var det beeep långt

Permalänk
Hedersmedlem

Har du fått i minnena ordentligt? Ibland måste man ta i för att de skall komma ända ner.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jaa dom var i

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har du testat kombinationerna? Antingen en i slot 1 och en i slot 3. Eller en i slot 2 och en i slot 4. Segt om du inte kan använda minnerna du köpt. Har ditt moderkort stöd för 1066mhz minnen då?

Permalänk
Medlem

ja datorn startar om jag har dom i slot 1 och 3 men sen när den är i gång då slutar alla program och allt sånt att fungera mitt moderkort har stöd för 1200+

Permalänk
Hedersmedlem

Testat öka volten?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jaa det har jag

Permalänk
Medlem

Så kort sagt så fungerar det att köra single channel (1+3), funkar det också med 2+4?
Har du provat med 1 minnessticka i samtliga slots så du vet att alla slotsen fungerar?
Har du testat cleara cmos och sen flytta minnena? jag har fått samma långa beep som felkod när jag flyttat runt minnena och då har det löst sig genom att cleara cmos.