windows media center xbox 360

Permalänk
Medlem

windows media center xbox 360

Hej

Jag har precis köpt en billig flashad xbox360 som jag vill ha som HTPC, och har kopplat den till min PC.

Jag ville spela upp en xvid film, och den frågar om uppdatering. Jag är helt ny på det här med konsoler, vet inte vad som är gjort på xboxen, vilken mod den har eller nått, men ja. kalla mig naiv.

Jag läste att man blir bannad om man går live, men tänkte fråga blir man bannad om man hämtar uppdateringen eller hur funkar det?

Vågar man gå LIVE för att hämta uppdateringen?

tackam för svar.

Permalänk
Medlem

pröva ? , Du lär behöva uppdateringen för kunna spela upp filmen hur som ,

Permalänk
Medlem

jag har uppdaterat, och det var ingen fara. Det fixade sig. Det går att spela upp xvid filmer. yey!

Permalänk
Medlem

>_>

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddlz
jag har uppdaterat, och det var ingen fara. Det fixade sig. Det går att spela upp xvid filmer. yey!

Kan man koppla upp sig mot datorn utan att bli bannad? Jag tänkte om man inte har något LIVE account, kan man ändå bli bannad?
Jag har ett flashat elite som jag gärna vill använda som HTPC

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Kan man koppla upp sig mot datorn utan att bli bannad? Jag tänkte om man inte har något LIVE account, kan man ändå bli bannad?
Jag har ett flashat elite som jag gärna vill använda som HTPC

Ifall du inte ansluter den till internet så är det ingen risk att bli bannad.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ifall du inte ansluter den till internet så är det ingen risk att bli bannad.

Den ansluter väl direkt man kopplar i nätverkskabeln eller? Jag måste ju koppla in den för att nå datorn.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Den ansluter väl direkt man kopplar i nätverkskabeln eller? Jag måste ju koppla in den för att nå datorn.

Ifall du ansluter boxen till ett internetanslutet nätverk ja. Jag tror iallafall att det är så... men det kanske är så att man måste skapa en LIVE-profil för att boxen ska kunna ansluta, är inte helt säker på det.

Men ifall du ansluter boxen direkt till datorn så ska den inte få åtkomst till internet utan att man skapar en delad anslutning väl... alternativt koppla ur internet när man ska ansluta boxen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ifall du ansluter boxen till ett internetanslutet nätverk ja. Jag tror iallafall att det är så... men det kanske är så att man måste skapa en LIVE-profil för att boxen ska kunna ansluta, är inte helt säker på det.

Men ifall du ansluter boxen direkt till datorn så ska den inte få åtkomst till internet utan att man skapar en delad anslutning väl... alternativt koppla ur internet när man ska ansluta boxen.

Hur kopplar jag i xboxen och datorn i varann samtidigt som jag har internet sladden i? Har ju bara en ingång (eller utgång).

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Hur kopplar jag i xboxen och datorn i varann samtidigt som jag har internet sladden i? Har ju bara en ingång (eller utgång).

Nej då är det såklart inte möjligt, men ifall man har dubbla nätverkskort så kan man göra så.

Permalänk
Medlem

Jag har haft exakt samma funderingar. För att ansluta xbox till PC så måste man ansluta till internet på xboxen. jag har anslutit både xbox och datorn till min netgear router. Du sätter igång media center på xboxen och uppdaterar senaste "media uppdatering" då får du bla stöd för divx, xvid, mpeg2.... senare så kör du på connecta till en PC, du kommer få en kod, senare så går du till en internet sida som du kommer få på xboxen, och skriver in den koden, på pc.n. då kommer du dela ut det du vill dela så är det bara att köra på.

Iafall, jag måste vara ansluten till xbox live för att ha åtkomst till min PC. Vet inte om man kan göra någon inställning så att man inte behöver logga in där utan att det bara går över kabeln. men ifall. Funkar för mig, är inte bannad så, vi får hoppas att det fortsätter så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddlz
Iafall, jag måste vara ansluten till xbox live för att ha åtkomst till min PC. Vet inte om man kan göra någon inställning så att man inte behöver logga in där utan att det bara går över kabeln. men ifall. Funkar för mig, är inte bannad så, vi får hoppas att det fortsätter så.

Jag har en helt "legit" Elite och jag behöver inte ha live eller internetåtkomst för att streama filmer från min dators hårddisk till min 360. Använder dock inte Media Center utan Tversity.

Allt jag har är nätverkssladdar dragna direkt i väggen med uttag i varje rum så att jag kan streama vart jag vill

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att ställa in manuelt ip på xboxen. Och då strunta i att ställa in gatway och dns ip. Då kan inte xboxen koppla upp sig mot internet men kan ansluta mot din dator. Finns annars under parent control att man spärrar konsolen från att ansluta till xbox live.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Jag har en helt "legit" Elite och jag behöver inte ha live eller internetåtkomst för att streama filmer från min dators hårddisk till min 360. Använder dock inte Media Center utan Tversity.

Allt jag har är nätverkssladdar dragna direkt i väggen med uttag i varje rum så att jag kan streama vart jag vill

Funkar Tversity bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Ett tips är ju att ställa in manuelt ip på xboxen. Och då strunta i att ställa in gatway och dns ip. Då kan inte xboxen koppla upp sig mot internet men kan ansluta mot din dator. Finns annars under parent control att man spärrar konsolen från att ansluta till xbox live.

Så om jag ställer in på parental control att den inte kan ansluta till internet, kan jag ändå streama från datorn? Jag vill inte ta några risker, för om jag blir bannad är det inte kul >.<

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES