OS/2 Warp version 3 nostalgi? Ngt att ha?

Permalänk
Medlem

OS/2 Warp version 3 nostalgi? Ngt att ha?

Är detta ngt objekt som är värt ngt? tkr beskrivningen var rolig iaf.

http://www.tradera.com/OS-2-Warp-version-3-auktion_1209_10966...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Testade OS/2 Warp några gånger i början 00-talet. Tyckte att det var värdelöst skräp. Betydligt sämre än både Windows och Mac OS.

Tror förresten inte att OS/2 Warp fungerar på modern hårdvara (flera kärnor).

Kommer ihåg att en datortidning skickade med OS/2 Warp gratis när man köpte tidningen. Datormagazin tror jag det var.

Jag slängde skivorna för ett par år sedan, annars hade du fått dom gratis av mig

Permalänk
Medlem

OS/2 hade en multitasking som var vida överlägsen både windows och mac på den tiden. Att du tyckte att det var skräp beror nog på att du inte riktigt satte dig in i vad OS/2 var för något.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Att du tyckte att det var skräp beror nog på att du inte riktigt satte dig in i vad OS/2 var för något.

Tyvärr föll det, som så mycket annat, i "häftigt, men oanvändbart då ingen annan använder eller stödjer det"-kategorin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
OS/2 hade en multitasking som var vida överlägsen både windows och mac på den tiden. Att du tyckte att det var skräp beror nog på att du inte riktigt satte dig in i vad OS/2 var för något.

Helt rätt !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Tyvärr föll det, som så mycket annat, i "häftigt, men oanvändbart då ingen annan använder eller stödjer det"-kategorin.

Även jag testade det och tyckte det var tufft, men eftersom ingen annan använde det så var det bara att lägga ner.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Vila i frid

Jag körde SoftSpeed BBS med 2.0/2.1 från 92-94 och Warp från 94-98 under Maximus/2 med hjälp av lite REXX-kod. Jag körde Warp virtuellt för några månader sedan men orkade inte fortsätta pyssla - hade glömt hur jämra tidsödande det är med nåt som måste byggas vidare på för att bli användbart.

Permalänk
Avstängd

OS/2 släpptes väl fritt? i alla fall fick jag skivan när jag köpte en datortidning. Undrar om min gamla AMD Socket A dator är gammal nog för att kunna köra OS/2? Har faktiskt lust att testa, annars har jag en Pentium III 500MHz (eller om det var 350MHz) Slot 1. Den kanske funkar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
OS/2 hade en multitasking som var vida överlägsen både windows och mac på den tiden. Att du tyckte att det var skräp beror nog på att du inte riktigt satte dig in i vad OS/2 var för något.

Han testade OS/2 Warp på 00-talet. Och då var OS/2 helt ute. Warp 4 kom ut 96? eller liknande. Både Windows 2000 och Mac OS X 10 hade bättre multitaskingförmågor än OS/2 Warp på 00talet. de kom först 4 år senare dock. För att inte tala om alla unix-system där ute som fanns ute på den tiden.

OS/2 har aldrig varit någon höjdare sedan TCP/IP blev stort. Det finns en anledning varför Novell fick en så stor del av kakan på skrivbordsdatorer.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick ett gäng uttjänta datorer från en ICA-butik en gång. De körde tydligen OS/2 Warp på sina datorer. Detta var inte så långt tillbaka i antiken som man skulle kunna tro, uppskattar att det var efter millenieskiftet iaf.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Keeper of the Bamse

"Join the hundreds of people on the internet!"

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns en del bankomater som kör OS/2

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Rolig nostalgi är att när man beställde 14.4 modem och internetabbonemang ifrån televerket cirka 1995(?) fick med OS2 Warp 3 på cdrom. Och en cdrom.