Säljstart för Geforce GTX 400 först den 6 april

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Dom har lärt sej av ATI hur man lanserar en ny serie

Jasså eller inte,, varför inte sätta ett lanserings datum när korten finns i volym till försäljning istället, och inte som nu, kvittar väl om att de pappers lanserar ett kort då du ändå inte får köpa det, märkligt hörre du!!! och för det andra vad är det som säger att efter 2 veckor finns det god tillgång till korten??

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

shit, fattar inte att jag fortfarande läser kommentarer om såna här och liknande artiklar..

-jo
-nä
-dum
-du dum
-så här är det
-nej
-jo
-....

Undrar när NVideas mellanklass-kort kommer..

(hmm , kanske ska hitta på nåt..)
NVidea lovade att mellanklasskorten skiulle releasas till jul 2009, dem är sjukt försenade!!! FAIL! faan va glad jag blir nu kan ATI höja priset på 5770 till 2000!!!!

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Jahapps... då var man "fanboy" också... Jag ser det mindre som fanboy och mer av att jag inte orkar bli upprörd som så många här verkar bli.

Många av swecs läsare verkar ju se det som ett personligt påhopp från nvidia att de inte lanserar kortet förens nu.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Nu var det iofs 5970 jag skulle ha och enligt prisjakt är det bara Alina sys. som har sådana kort i lager oavsett tillverkare.

Jag har köpt alla datorkomponenterna på dustin och jag tänker inte köpa en komponent någon annanstans pga leveranstiden.

Jag sa bara att det var dålig tillgång eftersom det bara är en leverantör som har korten. Hade det varit god tillgång (som på tex 4850) så hade alla leverantörer haft alla tillverkarnas olika varianter.

Jag köpte ett från Alina , de har riktigt snabba lev. Fick kortet dagen efter.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Vad tror Ni om 2 st GTX 470 i SLI?

borde va ett bättre köp än den bantade 480 eller?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Vad tror Ni om 2 st GTX 470 i SLI?

borde va ett bättre köp än den bantade 480 eller?

Fast två radioaktiva pingviner slår 470 SLI i mina högst privata fantasibenchmarks..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Fast två radioaktiva pingviner slår 470 SLI i mina högst privata fantasibenchmarks..

Villket hjärndött svar lilla ATI Fanboy
Nån annan?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Vad tror Ni om 2 st GTX 470 i SLI?

borde va ett bättre köp än den bantade 480 eller?

Enkel att svara på. Ingen vet förrän korten är ordentligt testade. Vad du än får för svar så är det en gissning så jag skulle nog också säga att radioaktiva pingviner kan toppa 470 SLI. Fast de blå kanske. Good as any guess

Fast du kanske letade efter ett seriöst svar där någon tror sig veta utan egentlig fakta?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

verkar som de skjuter på leveransstart en vecka till...

http://www.fudzilla.com/content/view/18208/1/

Permalänk

"Fermi availability pushed back to April 12th" veckor blir till månader till år...

http://www.fudzilla.com/content/view/18208/1/

edit: någon var snabbare.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Villket hjärndött svar lilla ATI Fanboy
Nån annan?

Snacka om att du missförstår. Jag menade att det inte finns några benchmarks. Hur sjutton ska man kunna jämföra 470 med 480 när man inte har något att gå på?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
"Fermi availability pushed back to April 12th" veckor blir till månader till år...

http://www.fudzilla.com/content/view/18208/1/

edit: någon var snabbare.

Haha det blir bara bättre och bättre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Haha det blir bara bättre och bättre!

sämre och sämre för oss stackars konsumenter....

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Snacka om att du missförstår. Jag menade att det inte finns några benchmarks. Hur sjutton ska man kunna jämföra 470 med 480 när man inte har något att gå på?

Ok jag ber om ursäkt, jag var nog lite snabb med att kategorisera dig..
Trodde sånnna här trådar var till för att gissa och spekulera om kommande hårdvara.
Var inte ute efter hardcore facts bara lite tankar och funderingar nu när det visar sig att GTX 480 verkar bli en flopp med bantade cuda cores etc...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Fudzilla har dock varit kroniskt opålitligt i allt vad som gäller Nvidia och Fermi eller rättare sagt allt det Fuad skriver är väldigt pro Nvidia och faktiskt riktigt ofta helt felaktigt. Slobodan får däremot spela elak polis och lämna alla mindre smickrade nyheter som gäller Nvidia så det finns tyvärr en möjlighet att nyheten om en senare lansering faktiskt stämmer.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Fast ATi hade rätt ang. Fermi http://www.guru3d.com/news/amd-calls-nvidia-fermi-a-paper-dra... *hihi*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Dom har lärt sej av ATI hur man lanserar en ny serie

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

suck.. orkar inte ens bry mig längre

AMD har ju inget motstånd alls, och med detta kommer väldigt många överge Fermi.

nVidia R.I.P och säg god natt till konkurenssatta priser.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Ok jag ber om ursäkt, jag var nog lite snabb med att kategorisera dig..
Trodde sånnna här trådar var till för att gissa och spekulera om kommande hårdvara.
Var inte ute efter hardcore facts bara lite tankar och funderingar nu när det visar sig att GTX 480 verkar bli en flopp med bantade cuda cores etc...

En gissning är att du får mer prestanda fö pengarna med GTX470 SLI.
Prisskillnaden mellan 470 och 480 verkar bli betydligt större, än skillnaden i prestanda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skeeya
Om man säger att detta kan vara fejkade tester så är det kanske ingenting som säger att de verkliga siffrorna inte kan vara bättre än de tillverkade siffrorna. Jag tycker att det vore mest rimligt att anta att de kan vara både högre och lägre beroende av vem som fejkat dem?

Ja, om man blundar för det faktum att testerna är gjorda av Nvidia själva och de lär ju inte välja att publicera tester där deras kort framstår som sämre än motståndaren. Faktum är att det sannolikt är raka motsatsen, hur otroligt det än kan låta.
I vilket fall som helst så får vi snart veta.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Det känns som att Fermi är historia redan och det har inte ens kommit ut i butikerna. Själv börjar man att fundera när det är dax för första infon om ATIs 6*** serie det kan inte vara allt för långt fram i tiden med tanke på att 5*** serien släptes förra året. Själv tror jag att ATIs 6**** serie och Fermi som är felfri kommer att släppas samtidigt.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Det är ju enkelt att säga att man ska ha fler kort vid lansering än AMD hade när man inte gör annat än att skjuta på det. Nvidia kan hålla i korten i ett halvår till så kommer de ha fler kort tillgängliga vid lansering än någon annan grafikkortsserie någonsin.

Kan man sälja en sådan ide till nvidia tror ni?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
Det känns som att Fermi är historia redan och det har inte ens kommit ut i butikerna. Själv börjar man att fundera när det är dax för första infon om ATIs 6*** serie det kan inte vara allt för långt fram i tiden med tanke på att 5*** serien släptes förra året. Själv tror jag att ATIs 6**** serie och Fermi som är felfri kommer att släppas samtidigt.

'

Runt nyår har det väl ryktats att 6xxx ska släppas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
'

Runt nyår har det väl ryktats att 6xxx ska släppas?

Då kan det inte ta mer än 2-3 mån innan det börjar att komma inoficiell info om dessa kort.:P

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Fudzilla om mainstream Fermi

"Last time we talked to our well informed sources we learned that cheaper version of Fermi architecture should be coming this summer, most likely June, but since Nvidia keeps slipping its schedule it might happen even at later date. One can only hope that Q3 2010 will be the latest launch deadline, in case if they don't make it in June."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Problemet med Nvidia´s billiga segment är att det kommer för sent. Även om det kommer vid juli så är ATI 6xxx serie för nära och om Nvidia gör en ny serie så kommer de att förlora pengar på svår sålda fermi 1 generations kort.

Jag skulle gärna sett Nvidia de senaste månaderna för vem vill inte ha ett 5870 för 3100:- och tvingat fram ett 5890 med 950mhz stock...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Om inte Fermi är motiverat snabbare än 5870, och kommer snart till ett konkurrenskraftigt pris, så kommer nVidia få problem att hänga med i svängarna...

Någon förresten som vet ungefär vad nvidia betyder?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tosseboll
Om inte Fermi är motiverat snabbare än 5870, och kommer snart till ett konkurrenskraftigt pris, så kommer nVidia få problem att hänga med i svängarna...

Någon förresten som vet ungefär vad nvidia betyder?

Avundsjuka/avund från latinets invidia?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Avundsjuka/avund från latinets invidia?

Yes.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Det tragiska med detta är att folk faktist gått och väntat på att detta ska lanseras så dom kan bygga ny dator. Hur tänker ni? Huvudanledningen till att man behöver ett bra grafikkort är spel. Om ni klarar av att sitta med era äldre kort och spela varför är ni så anti ati:s kort då(som tydligen inte duger)?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Avundsjuka/avund från latinets invidia?

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......