Logitech G19 problem (tangenter slocknat displayen startar inte av sig själv mm)

Permalänk
Medlem

Logitech G19 problem (tangenter slocknat displayen startar inte av sig själv mm)

Hej. jag har haft ett logitech G19 sedan julafton men nu idag när jag kom hem så ville det inte lysa upp. och en massa knappar funkar inte

alla skrivknappar fungerar som dom ska tilsammans med scrollhjulet för höjning och sänkning av ljud. powelampan fungerar iaf. likaså ledsen för scrolllock/caps/numlock

Nu till det som inte fungerar:
ljuset på alla knappar
G knapparna
m1 m2 m3
Alla displayknapparna
Mute knappen brevid scrollknappen
mediaknapparna play, pause, stop, fram, bak
självklart på/av med ljus knappen
displayen sätts inte igång vid start

när jag går in på Logitech LCD Manager och trycker på "identifiera" i konfiguration rutan så händer en av 2 saker
1 displayen tänds med ett medelande om att den identifierar profiler
2 displayen tänds med logitech loggan (edit: detta hände endast efter jag tog bort alla spelprofiler)
sedan händer ingenting bilden är liksom fryst.

när jag stänger av datorn så ser jag hur program stängs av i displayen mediaplayer, klockan och prestandaövervakaren är alternativ jag har sett under mina 10 omstarter. prestandaövervakaren rör på sig ifall det kan vara någon hjälp

jag kom in på någon inställning en av gångerna där jag skulle trycka ok eller tillbaka på knapparna som hör till displayen, men dom fungerar inte så det var inte mycke jag kunde göra åt det.

jag har avinstallerat programmen och drivrutiner och nyinstallerat allt. både med nyaste drivrutiner och de från installationsskivan. dragit ur och stoppat i usbn

det enda jag kan tänka mig att skulle kunna åstakomma det här vore att proppen gick för några dagar sen men den har fungerat felfritt efter det så det känns inte som det borde vara det

jag tror jag har fått ner all information jag har om problemet och hoppas någon kan hjälpa till. vare sig det handlar om egna erfarenheter om problemet eller idespånande av vad jag skulle kunna göra för att lösa det.

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är trasigt! Gå tillbaka till affären med det

Permalänk
Medlem

Prova annan USB port eller på en annan dator

Permalänk
Avstängd

Tjena lånar tråden lite

har köpt en g19 inte för länge sen :S

och idag så märkte jag att när jag spelade så efter ett tag så slutade knapparna att funka .. om man startat om datorn så funkar dom igen men samma fel händer igen :S ??

tack / panosz

Permalänk

när mina knappar slutar funka så kopplar jag ur usb och strömmen i ca 10sec sen funkar det galant! Detta borde funka för dig med! tog mig ett bra tag innan jag förstog det:) Hoppas det funkar!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

är det ofta så på g19 eller endast några dåliga x är i tankarna på att köpa ett. men vet inte än om det är värt eller om man ska köpa g15.

Visa signatur

Gigabyte | I5 2500k | 8gb ram | GTX 570 1,25G (Win 7 64) | Antec Nine Hundred | Razer Mamba | Microsoft X6 | Icemat Siberia | BenQ 2420 |

Permalänk
Skrivet av robb_bb:

är det ofta så på g19 eller endast några dåliga x är i tankarna på att köpa ett. men vet inte än om det är värt eller om man ska köpa g15.

Inte säker. Men när man vet hur man lagar det äre inget man tänker på.
Tar bara några sekunder och händer inte så ofta.
Dock tycker jag det är dåligt med hur lite plugins som gjorts för färgskärmen men man kan ju hoppas att det börjar komma mer snart.
Vore jag dig skulle jag köpa ett Microsoft SideWinder X6 om du inte behöver skärmen.

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

ok tack.

Visa signatur

Gigabyte | I5 2500k | 8gb ram | GTX 570 1,25G (Win 7 64) | Antec Nine Hundred | Razer Mamba | Microsoft X6 | Icemat Siberia | BenQ 2420 |

Permalänk
Avstängd

tack men men jag brykar starta om datorn sen brykar det funka hmm ska testa nästa gång oo koppla ur den såå som du sa ... men men vad kan det va för nått för den är inte gammal ska jag lämmna in den för såå ska inte en tagentbord göra :S ??

Permalänk
Medlem

har också lite underliga problem med mitt G19

den startar om lite när den vill och det är ju rätt jobbigt när man försöker lira och allt slutar fungera

allt slocknar sen får man det klassiska ljudet av att en usb enhet kopplas in och tangentbordet bootar om så att säga

man börjar ju ångra köpet ganska hårt nu men det fungerade toppen i 2 veckor iallafall
har skickat ett mail till Logitech suport så vi får väl se vad som händer

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddigum:

Hej. jag har haft ett logitech G19 sedan julafton men nu idag när jag kom hem så ville det inte lysa upp. och en massa knappar funkar inte

alla skrivknappar fungerar som dom ska tilsammans med scrollhjulet för höjning och sänkning av ljud. powelampan fungerar iaf. likaså ledsen för scrolllock/caps/numlock

Nu till det som inte fungerar:
ljuset på alla knappar
G knapparna
m1 m2 m3
Alla displayknapparna
Mute knappen brevid scrollknappen
mediaknapparna play, pause, stop, fram, bak
självklart på/av med ljus knappen
displayen sätts inte igång vid start

när jag går in på Logitech LCD Manager och trycker på "identifiera" i konfiguration rutan så händer en av 2 saker
1 displayen tänds med ett medelande om att den identifierar profiler
2 displayen tänds med logitech loggan (edit: detta hände endast efter jag tog bort alla spelprofiler)
sedan händer ingenting bilden är liksom fryst.

när jag stänger av datorn så ser jag hur program stängs av i displayen mediaplayer, klockan och prestandaövervakaren är alternativ jag har sett under mina 10 omstarter. prestandaövervakaren rör på sig ifall det kan vara någon hjälp

jag kom in på någon inställning en av gångerna där jag skulle trycka ok eller tillbaka på knapparna som hör till displayen, men dom fungerar inte så det var inte mycke jag kunde göra åt det.

jag har avinstallerat programmen och drivrutiner och nyinstallerat allt. både med nyaste drivrutiner och de från installationsskivan. dragit ur och stoppat i usbn

det enda jag kan tänka mig att skulle kunna åstakomma det här vore att proppen gick för några dagar sen men den har fungerat felfritt efter det så det känns inte som det borde vara det

jag tror jag har fått ner all information jag har om problemet och hoppas någon kan hjälpa till. vare sig det handlar om egna erfarenheter om problemet eller idespånande av vad jag skulle kunna göra för att lösa det.

tack på förhand

Har samma problem men fick du någon lösning på det? Har letat runt men inte hittat någonting så om du hittade en lösning får du gärna säga hur du gjorde.

Permalänk

asså det låter ju som ett problem med mjukvaran eller med ditt nätagg?
tangentbordet kanske drar mkt ström med skärmen och allt lysande?
Jag är långt ifrån kunnig men skulle kunna gissa på att det kunde vara problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillestad:

asså det låter ju som ett problem med mjukvaran eller med ditt nätagg?
tangentbordet kanske drar mkt ström med skärmen och allt lysande?
Jag är långt ifrån kunnig men skulle kunna gissa på att det kunde vara problemet

G19 har egen strömförsörjning alltså den får inte ström från agget i datorn ^^

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Skrivet av Suddigum:

Nu till det som inte fungerar:
ljuset på alla knappar
G knapparna
m1 m2 m3
Alla displayknapparna
Mute knappen brevid scrollknappen
mediaknapparna play, pause, stop, fram, bak
självklart på/av med ljus knappen
displayen sätts inte igång vid start

Mer eller mindre samma sak har hänt mig. Till skillnad från att ljuset funkar på M1 knappen samt att min display är fullt funktionell. Men det spelar ingen roll eftersom knapparna för att styra den inte funkar. Samt att mitt G19 är sprillans. Som sagt. Hela den "vanliga" delen av tangentbordet fungerar (ink. media knapparna och volymkontrollen) Men inte display kontrollerne M knapparna eller G knapparna eller ljuset.
Undrar bara om det är någon som fått bukt på problemet än eller ej.

Permalänk

maila logitech ffs. Givmildare support finns inte. mailade ang mitt g35, blev ersatt med g930 pga att dem svarade långsamt på mina mail!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Mjukvaran till G19 är väldigt krash-benägen, speciellt när man avslutar spel och då plockar den med sig alla specialfunktioner. Lätt att fixa dock genom att starta mjukvaran igen.
Har märkt att G19 oxå verkar vara lite kinking med vilken USB-port den sitter i. Min vägrar att starta normalt i USB3-port t.ex. så testa olika portar ifall det är något liknande som spökar för dig.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Testat alla usb portar utom en(fast den glappar) samt på 2 andra datorer men precis samma sak.

Skicker tillbaka skiten o får ett nytt!

Permalänk
Medlem

@Grönis: har det problemet med, men då drar jag ut strömkabeln å kopplar in dne igen så startar belysning o display upp igen.. Dock har min katt fan tuggat på kabeln