Bästa sittplatsen för en 3D film på bio?

Permalänk

Bästa sittplatsen för en 3D film på bio?

3D har sent om sider kommit till Linköping, något som jag planerade att inviga med Avatar.
Vilken är bästa platsen i salongen om man vill se en 3D film långt fram, i mitten eller långt bak?

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Medlem

Mitten av mitten.

Permalänk
Medlem

Längst fram så är mitten bäst. I Mitten så är mitten bäst. Längst bak så är mitten bäst.

Om man har nackspärr så kan det vara bäst att sitta på sidan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

När jag såg Avatar 3D i Uppsala så satt jag långt bak nära mitten. Men jag tyckte det såg skumt ut när 3D effekterna föll utanför skärmen därför skulle jag nog gissa på att om man sitter lite närmre så märker man inte av det lika mycket.

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Jag har sett en del 3D filmer du (avatar tre gånger tom) och suttit på olika ställen varje gång.

Kan säga att upplevelsen skiljer sig lite från ställe till ställe

Jag satt alltid i mitten lodrätt sätt på raderna 4/6/9 av 13 rader totalt.

Kan säga att jag gillade alla platser men de skiljde sig lite från varandra.

Rad 4 var speciell av den anledningen att jag inte såg väggarna på sidan i perferiseéndet vilket gjorde att man verkligen kunde leva sig in i filmen.

Rad 6 (mitten/mitten) behöver nog ingen närmare beskrivning, det var najs

Rad 9: När man satt så här långt bak så upplevde jag 3D mer, den kändes djupare än på de två tidigare men samtidigt så fick jag inte samma Ahhh kännsla som man hade på de övriga två.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Tack, iXam, Spket och Frantic för det utförliga svaret.

Kör på mitten rad 6, fast det var ett litet räknande av platser så att man säkert hamnade i mitten.

Testar kanske rad 4 nästa gång när jag vet hur bion ser ut.

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk

Jag satt på rad 5 i katrineholm när jag såg avatar, det fyllde hela synfältet vilket ska vara optimalt för 3d effekterna

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Satt i mitten i mitten första gången jag såg avatar det var jävligt nice, andra gången så blev det längst fram lite till höger, det var inte alls najs

Permalänk
Medlem

jag frågade personalen senast. Dom hävdade att det optimala är att sitta en eller ett par rader framför mitten

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."