Permalänk
Medlem

PSP skillnader

Hejsan alla

Det finns säkert nån tråd om detta men jag såg den inte ialla fall.
Jag har tänkt mig att köpa en PSP och undrar då lite vad det är för skillnad på dem. har förståt att det finns 1000, 2000, 300 och go, det kommer inte bli nån Go delvis pga av dess icke existerande bakåt komp.

Men vad är det för skillnader igentligen på de andra och sen finns det ju slim och lite.
Nån som tror sig kunna förklara för nån som inte förstår så mycket om detta, tror att jag någonstans läste att 3000 gick att använda som gps också, det är ju en klar fördel.
(tänkte även köpa en DS)

Tack för hjälpen
Brujan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PSP-300x är så klart uppdaterad version av de andra. Ingen direkt stor skillnad mellan dem förutom bättre bild och inbyggd mic har jag för mig. Men sen beror det också på vad du tänkt använda din PSP till.. den har ju större potential än vad Sony vill att den ska ha. Finns trådar om detta redan.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Jag ska egentligen bara ha den till att spela lite på, när man reser och så.
Men att man kan ha den som gps till bilen, är det nån som vet om det stämmer och är det bara 3000 i såna fall?

Permalänk
Medlem

det finns gps kit att köpa som passar till alla modeller utom go.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

aha, så egentligen så är det inte så jätte mycket skillnad för mig som mest kommer ha den till att bara "små spela" lite.
Vet du om gps´n i psp är något att ha jämfört med en vanlig gps?

Permalänk

Jag tror att 3000 har så att man kan köra med "full-screen" om man kopplar den till TV'n, och att det blir en centrerad liten bild om man kopplar in 2000 i TV'n.
Men om du ska hacka den (lägga in custom firmware så att du kan lägga in emulatorer mm.) så är det imo bättre med en 2000 för vad jag vet funkar det inte på alla 3000.
Jag letar själv efter ett 2000 just nu som jag ska hacka.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Njae alla PSP skickar ut bilden i fullskärm men första modellen har bara stöd för kompositkabel, senare modeller har stöd för komponentkabel.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Njae alla PSP skickar ut bilden i fullskärm men första modellen har bara stöd för kompositkabel, senare modeller har stöd för komponentkabel.

Jahapp, då har jag hört fel ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Jag har hört att PSP 3000 ska vara lite mindre och lättare än sina föregångare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Njae alla PSP skickar ut bilden i fullskärm men första modellen har bara stöd för kompositkabel, senare modeller har stöd för komponentkabel.

första modellen, den tjocka, har ingen tv-out.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |