Quadro FX 1700 dåligt för spel?

Permalänk
Medlem

Quadro FX 1700 dåligt för spel?

Hej
Har ett Quadro FX 1700 som är bättre lämpat för CAD arbete och liknande men det känns som om man borde kunna anpassa det för att köra spel utan problem eller? Har prövat att ändra om i settings för spel i Nvidias kontrollpanel men det gör ingen skillnad konstigt nog.

Mitt kort har

512mb video memory med pci express x 16 bus.

Min fråga är om jag måste skaffa ytterligare ett kort (isf vilket?) eller om jag kan modda mitt nuvarande kort så det funkar bättre för spel, är det ett dåligt kort eller?

/ Niklas

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr blir det nog inte så mycket bättre än det är; det har ju ett par år på nacken...

Permalänk
Medlem

och inte nog med det så är det ju inte ett spelkort heller...

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
och inte nog med det så är det ju inte ett spelkort heller...

Det är dock inget som gör det sämre.

Permalänk
Medlem

Utan hänsyn till klockfrekvenser, men GT220 ser ut att vara minst 50% bättre.

Quadro FX 1700
Memory Size.................................512MB
Memory Interface.........................128-bit
Graphic Memory Bandwidth..........12,8 GB/sec.
CUDA Parallel Processor Cores.....32

GT 220
Memory Size................................1024MB
Memory Interface ........................128-bit
Graphic Memory Bandwidth..........25,3 GB/sec.
CUDA Parallel Processor Cores.....48

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hopplöst

Har kikat runt lite ikväll och det verkar som om mitt moderkort bara stödjer pci express version 1.0. Känns helt hopplöst att hitta ett vettigt grafikkort för denna standard eller vad tror ni? Är det bättre att satsa på nytt moderkort med bättre stöd eller försöka hitta något gammalt?

Permalänk

Re: Hopplöst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhjelm
Har kikat runt lite ikväll och det verkar som om mitt moderkort bara stödjer pci express version 1.0. Känns helt hopplöst att hitta ett vettigt grafikkort för denna standard eller vad tror ni? Är det bättre att satsa på nytt moderkort med bättre stöd eller försöka hitta något gammalt?

2.0 Grafikkort passar i 1.0 det är bara att x16 1.0 är lika mycket som x8 2.0 det ger en prestanda förlust på ca 5%. Så alla grafikkort funkar bra=)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hopplöst

Gud vad skönt att höra Blev lite mörkrädd där ett tag, datorn är trots allt inte så gammal tycker jag. Fick ett tips på ett grafikkort innan men tar gärna emot förslag på fler. Har inte direkt lust att lägga 5000 papp på ett kort men kan sträcka mig till runt 2 500. Några förslag på schyssta spelkort i denna prisbild?

Tack

/ Niklas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikatataku
2.0 Grafikkort passar i 1.0 det är bara att x16 1.0 är lika mycket som x8 2.0 det ger en prestanda förlust på ca 5%. Så alla grafikkort funkar bra=)

Permalänk
Medlem

Radeon 5850 kanske kunde vara något?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har kikat på detta och det verkar vara ett vettigt kort, vad finns det för schyssta kort i prissegmentet pris under detta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Radeon 5850 kanske kunde vara något?

Permalänk
Medlem

Ati radeon 5770, kostar ungefär 15-1600:- . Men du kanske ska avvakta några dagar/en vecka o se vad nvidias lansering av Fermin grafikkorten gör på marknaden. Kan sänka priset på 5850, möjligtvis.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Schysst, tack för all hjälp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Ati radeon 5770, kostar ungefär 15-1600:- . Men du kanske ska avvakta några dagar/en vecka o se vad nvidias lansering av Fermin grafikkorten gör på marknaden. Kan sänka priset på 5850, möjligtvis.

Permalänk
Medlem

Vad har du för övrig setup på ditt system?

Processor?
Moderkort?
Minne?

Kanske inte är värt att lägga ut mer för ett 5850 om processorn ändå kommer flaska. Men ett HD5770 borde duga gott.

Permalänk
Medlem

Kör en intel Xeon 5430 på Dells 0RW199 moderkort med 8gb ram. Har plats för två grafikkort men kommer jag kunna utnyttja mitt quadro fx 1700 om jag sätter in ett till eller måste de vara samma med brygga för att kunna utnyttja båda? Kommer mitt gamla bara stå och samla damm ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Vad har du för övrig setup på ditt system?

Processor?
Moderkort?
Minne?

Kanske inte är värt att lägga ut mer för ett 5850 om processorn ändå kommer flaska. Men ett HD5770 borde duga gott.