Permalänk
Medlem

pass sydamerika

behöver jag nåt speciellt pass för att åka till sydamerika en månad?

eller kanske bara för en viss del av sydamerika?

mvh

Permalänk

Du menar visum?

Ne, i dom flesta länder sätter dom en stämpel som ger dig rätt att vistas där mellan 30 - 90 dagar. Vart ska du?

Permalänk
Medlem

Ring o kolla med landets ambassad här i sverige(om det finns en) för dom måste ju veta sådant tycker jag iaf.

Permalänk

Visum räcker.
Du behöver bara gå till ambassadören och få ett visum som sagt.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

jaha, jag vet att till thailand så krävs det som jag trodde speciellt pass men som kanske är visum då. det är min polare som ska till sydamerika på tis. så om det krävs visum då så är det kört. vet inte varför för jag försöker hjälpa honom för det hade ju varit smått roligt om han missat detta^^

glömt var i sydamerika han ska. får fråga honom igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
jaha, jag vet att till thailand så krävs det som jag trodde speciellt pass men som kanske är visum då. det är min polare som ska till sydamerika på tis. så om det krävs visum då så är det kört. vet inte varför för jag försöker hjälpa honom för det hade ju varit smått roligt om han missat detta^^

glömt var i sydamerika han ska. får fråga honom igen

Alla länder utanför EU kräver visum ^^ kom alltid ihåg det från och med nu hehe .

Ojdå, då får han dra till ambassadören i helgen och fixa ett visum då, det borde ju gå fort.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
. vet inte varför för jag försöker hjälpa honom för det hade ju varit smått roligt om han missat detta^^

Vilken god vän du är!:rolleyes: =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Alla länder utanför EU kräver visum ^^ kom alltid ihåg det från och med nu hehe .

Ojdå, då får han dra till ambassadören i helgen och fixa ett visum då, det borde ju gå fort.

nåja.. beror väl på hur man ser på saken, alla länder utanför EU-krävs inte att man ansöker om visum innan resa, vissa räcker det som sagt med en stämpel i passet när man knatar in i landet som funkar som turistvisum.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end