3DMark06 Deep Freeze Frysning

Permalänk
Medlem

3DMark06 Deep Freeze Frysning

Halvmysko rubrik..

Anyway, börjar bli trött på att programmet låser sig vid nästan exakt samma tillfälle i Deep Freeze när jag kör överklockat..

Alla tester fungerar perfekt även i Vantage kan jag köra bra mycket högre frekvenser och komma undan med några mysko gula rutor i första testet
Men i 3DMark06 så låser sig allt när det blir en closeup på det där fordonet som har en svajande dörr. Jag måste köra runt 710 på kärnan för att den ska ta sig igenom den punkten.

Klarat 732MHz i Vantage utan problem men vid 735 säger det stopp(i vantage).

Får felmeddelandet: IDirect3DVertexBuffer9::Lockfailed: n/a (Unknown)
Men det är nog bara efter som drivisarna blir resettade efter en crash.

Är det bara ruskigt tungt test eller är det något annat strul ?

Permalänk
Avstängd

Höjj vcoren på din prolle så kommer det att funka... din klockning är inte stabil nog så är det...

Brukar få så med när jag kör en del 06 3d mark..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Höjj vcoren på din prolle så kommer det att funka... din klockning är inte stabil nog så är det...

Brukar få så med när jag kör en del 06 3d mark..

Huh ?

1.4v just nu på E8400n.. Det funkar ju kalas i 710MHz~ på GPU.. Och det är liksom exakt samma ställe som det fryser om jag försöker 725MHz tex.

Ingen BSOD eller liknande, bara ren grafikkort fail

Kan testa höjja spänningen om jag inte får några andra svar då datorn är stabil i veckor utan omstarter och tungt spelande + HD film.

Permalänk
Avstängd

Ja då fixar väl inte ditt kort det !!!

Ganska logiskt.

Permalänk
Medlem

helt klart får du backa core lite...vantage brukar tillåta högre hastighter för mig än 06. Så varför inte prova att backa till 720 och prova.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
helt klart får du backa core lite...vantage brukar tillåta högre hastighter för mig än 06. Så varför inte prova att backa till 720 och prova.

Yep.. Ville mest veta om det bara var lite mer krävande test

Tycker det suger att alla test funkar klockrent utom just det testet

Önskar jag vågade köra en pencil mod.. Ingen multimeter och inget extra kort ifall det skulle gå sönder >.<