Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

112 - På liv och död ?

Godkväll:)

TV4play.se är motbjudande när man måste bli "kund" och betala för att se nåt på webben, bara ett par dar efter att avsnitet gått på tv!.

Nån som vet vart man kan se första avsnittet av "112 På liv och död" förutom på TV4play.se ?

Permalänk

Tv3 och 6an har ju gratis play lik så SVT så hutlöst att de tar ut en avgift.. fyy

Bara jag som tycker att visa av personerna tar det oerhört lungt när det vekligen är kris?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tv3 och 6an har ju gratis play lik så SVT så hutlöst att de tar ut en avgift.. fyy

Bara jag som tycker att visa av personerna tar det oerhört lungt när det vekligen är kris?

Jo tycker vissa är lite för lugna men är man inte lugn och sansad i dessa yrken kan man få det svårt senare, man kan även utsätta personen som behöver hjälp för ännu mer fara.

Är fan hutlöst att ta betalt för sånt som sänds på tv, kastas upp på nätet och sen "försvinner" efter ett tag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Bara jag som tycker att visa av personerna tar det oerhört lungt när det vekligen är kris?

Vet man vad man ska göra i dessa situationer så blir inget bättre av att man stressar, att göra det som behövs lugnt (men givetvis snabbt), säkert och metodiskt är bästa sättet för att inte slarva och förvärra det ännu mer. Nu vet jag inte om det var nån speciell scen du reagerade på men...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Vet man vad man ska göra i dessa situationer så blir inget bättre av att man stressar, att göra det som behövs lugnt (men givetvis snabbt), säkert och metodiskt är bästa sättet för att inte slarva och förvärra det ännu mer. Nu vet jag inte om det var nån speciell scen du reagerade på men...

Exakt:)

Hm tror inte han syftade på nån speciell person utan tyckte alla som var med i programmet var/är sansade och lugna.

Dock är det ju som sagt viktigt att man är det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Jo tycker vissa är lite för lugna men är man inte lugn och sansad i dessa yrken kan man få det svårt senare, man kan även utsätta personen som behöver hjälp för ännu mer fara.

Är fan hutlöst att ta betalt för sånt som sänds på tv, kastas upp på nätet och sen "försvinner" efter ett tag..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Vet man vad man ska göra i dessa situationer så blir inget bättre av att man stressar, att göra det som behövs lugnt (men givetvis snabbt), säkert och metodiskt är bästa sättet för att inte slarva och förvärra det ännu mer. Nu vet jag inte om det var nån speciell scen du reagerade på men...

Nja inte det direxkt jag syftade på men det verkar inte alltid vara så brottom att vara på plats istället för att jogga lite så går de. alla vet att när hjälp behövs så kan även ett par sekunder spela in om det är liv eller död det handlar om.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nja inte det direxkt jag syftade på men det verkar inte alltid vara så brottom att vara på plats istället för att jogga lite så går de. alla vet att när hjälp behövs så kan även ett par sekunder spela in om det är liv eller död det handlar om.

Njae, det där stämmer faktiskt rätt dåligt. Det är rätt sällan det handlar om ett par sekunder och i dom fallen dör personen oftast ändå eftersom det enda som hade kunnat rädda dom vore om dom på något magiskt vis blev teleporterade till ett operationsbord sekunder efter olyckan.

Vad som dock är viktigare är att inte stressa upp sig och bli andfådd utan verkligen ta det lugnt och tänka igenom dom beslut man tar.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Njae, det där stämmer faktiskt rätt dåligt. Det är rätt sällan det handlar om ett par sekunder och i dom fallen dör personen oftast ändå eftersom det enda som hade kunnat rädda dom vore om dom på något magiskt vis blev teleporterade till ett operationsbord sekunder efter olyckan.

Vad som dock är viktigare är att inte stressa upp sig och bli andfådd utan verkligen ta det lugnt och tänka igenom dom beslut man tar.

Agreed:)

I skarpt läge tillämpas allt man lärt sig och då måste man hålla sig lugnt och sansad.

Vad tycks om serien sofar i övrigt ?

Permalänk

Jadu, visar inte TV4 någon repris på tv?
Annars så finns internet?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jadu, visar inte TV4 någon repris på tv?
Annars så finns internet?

Hittar inte mkt på internet tyvär förutom tv4play.se.
Möjligt att TV4+ visar repris men jag har bara SVT 1&2 samt TV4 på mitt rum:)

Edit: What an ass i am, hittade på ett ställe..

Permalänk

Men vilket då?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Men vilket då?

Andra avsnittet finns fortfarande på TV4play.se, gratis för att se men första måste man "bli kund" för :rolleyes:..

Dock hittade jag båda avsnitten på en privattracker