Bränt Grafikkort????? HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Bränt Grafikkort????? HJÄLP!

Hej

Det verkar inte bättre än att mitt grafikkort har farit åt helvete..... men saken e den att det spinner på bra och luktar inte bränt. Datorn startar fint men ingen skärmen får ingen signal... Har bytat ut kortet och då får jag signal+bild. Har jag verkligen bränt mitt fina kort då eller kan det va något annat???

Permalänk

kanske bara kontakten som körd, testa en annan anslutning på kortet VGA istället för DVi exempel.

kolla så att anslutningarna är hela.

Det är allt jag kan tipsa om, sen så får någon annan hjälpa dig vidare, men du kan juh iallafall testa det jag skrev

EDIT: lite info om datorn kan vara bra, iaf märke o modell på nätagget och grafik kortet

Lycka till

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

Gör som the_speed rekommendera. Om inte det fungerar, så testa och "baka" kortet i ugnen. Då måste du ta bort kylaren och alla plastgrejer på den. Jag länkar till tråden om hur du går till väga.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Mvh AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Före du testar att "baka" grafikkortet ska du kolla om du har garanti kvar genom att leta efter kvitto eller åka dit du köpte och fråga om du får byta ut det.

Permalänk
Medlem

För bakning se länk i min signatur.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tackar killar för svaren..... men det var biosen so spökade
nollställde den sen funka det. fattar inte hur det kunde funka med ett annat kort... för när det e biosen som e fel har jag hört att moderkortet inte skickar signaler till grafikkortet. Kan ju ha fel men men.

Nu funkar det iaf.