Xbox 360 Red Ring of Death HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Xbox 360 Red Ring of Death HJÄLP!

Hej!
Försökte sätta på xboxen nyss då den inte startade, jag försökte fixa och trixa, men det funkade inte. Sen provade jag att sätta på kontrollen vilket gick. Men när jag tittade på xboxen så hade den en röd cirkel ist för grön. Folk kallar det för RoD eller Ring of Death.

Är det någon snäll själ som kan hjälpa mig med vad jag borde göra?
Vart ska jag skicka in den? Hur mycket kostar det? Är det värt det?

Jag tackar för svar på förhand!

/ MVH E

Visa signatur

Gaming Rigg
| Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,8 GHz | 4GB DDR2 Corsair DHX XMS2 | Asus P5Q Deluxe P45, Socket 775 | Corsair HX 620W 80+ | XFX Radeon HD4850 512MB | 1280GB WD SATA II | Noctua NH-U12P |

Permalänk
Medlem

Om den är yngre än 3 år och inte har blivit moddad på nått sätt eller öppnad så är det bara att ringa till MS support och uppge ditt problem så kommer dom fixa allt gratis.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Nice! fick den i julklapp för två år sedan. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Gaming Rigg
| Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,8 GHz | 4GB DDR2 Corsair DHX XMS2 | Asus P5Q Deluxe P45, Socket 775 | Corsair HX 620W 80+ | XFX Radeon HD4850 512MB | 1280GB WD SATA II | Noctua NH-U12P |

Permalänk
Medlem

Öh.. har du 3 eller 4 röda fält i ringen? verkade som du mena 4?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

första hade jag 4, nu bara 3

Visa signatur

Gaming Rigg
| Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,8 GHz | 4GB DDR2 Corsair DHX XMS2 | Asus P5Q Deluxe P45, Socket 775 | Corsair HX 620W 80+ | XFX Radeon HD4850 512MB | 1280GB WD SATA II | Noctua NH-U12P |

Permalänk
Medlem

bara att skicka ner den till tyskland grabben

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Gå in på xbox.se och registrera din konsol! Packa in skiten i en bra låda och skydda med lite papper/plast. När du skrivit ut din fraktsedel så ringer du till UPS och ber de komma o hämta. För mig tog det ca. 1 timme för de att komma efter att jag ringt. Dock hette det företag Bring.. Är väl nån jävla slavar till UPS skulle jag tro.

Jag har nyligen fått tillbaka min. De ersatte den, vilket de antagligen oxå kommer göra med din. Funkar prima liv nu!

Gör detta, el köp en ny. Köp isf den nya Elite med 250GB hd.

Om det här inte var hjälp nog, så vettefan vad det är du kräver mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Gå in på xbox.se och registrera din konsol! Packa in skiten i en bra låda och skydda med lite papper/plast. När du skrivit ut din fraktsedel så ringer du till UPS och ber de komma o hämta. För mig tog det ca. 1 timme för de att komma efter att jag ringt. Dock hette det företag Bring.. Är väl nån jävla slavar till UPS skulle jag tro.

Jag har nyligen fått tillbaka min. De ersatte den, vilket de antagligen oxå kommer göra med din. Funkar prima liv nu!

Gör detta, el köp en ny. Köp isf den nya Elite med 250GB hd.

Om det här inte var hjälp nog, så vettefan vad det är du kräver mer.

När dom skickade tillbaka den fick du hämta ut den på nå service ställe eller kom dom direkt med den hem? Sa du till något om det när dom kom och hämtade den ?

Permalänk
Medlem

Allting fixade sig! Ena stunden har den Red Ring of Death, andra sekunden så funkar den igen. Helt otroligt!
Tack för alla svar iaf!

Visa signatur

Gaming Rigg
| Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,8 GHz | 4GB DDR2 Corsair DHX XMS2 | Asus P5Q Deluxe P45, Socket 775 | Corsair HX 620W 80+ | XFX Radeon HD4850 512MB | 1280GB WD SATA II | Noctua NH-U12P |

Permalänk

Då kan du räkna med att det blir rrod snart igen då, min höll på så ett tag....köpte nytt nätagg sen okey(än så länge)händer det igen så kolla här
http://www.llamma.com/xbox360/repair/Xbox-360-error-codes.htm

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Säger bara en sak.

LÄMNA IN XBOXEN.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt lyckats överleva en runda RROD också, på nått sett... Jag flyttade Xboxet från vårt vardagsrum till mit rum, och spelade lite, sen flyttad jag tillbaka den, och då fick jag det. Jag klämde lite på Xboxet(hehe) och drog ut sladden ett antal gånger och starta om det ett antal gånger, sen var det borta. Detta hände för ca. 7 månader sen och har inte haft några problem en.

Jag har ingen aning om vad jag gjorde, men det fungerade...

Permalänk

http://e69314tcrdofckdco9pfjmvh7m.hop.clickbank.net/

Pröva dena guide. Kostar men smakar mycket gott.

Permalänk
Medlem

the ring of death

hej!
jag har fått the ring of death och jag vill inte riskera att de ska gå sönder. jag har hört att man kan lämna in de någonstans. och jag vet inte vars=/ snälla hjälp mig. om ni vet nått ställe skicka mail till egil.k@hotmail.com

tack på förhand!:)

MVH egil

Permalänk
Medlem

Re: the ring of death

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xbox1997
hej!
jag har fått the ring of death och jag vill inte riskera att de ska gå sönder. jag har hört att man kan lämna in de någonstans. och jag vet inte vars=/ snälla hjälp mig. om ni vet nått ställe skicka mail till egil.k@hotmail.com

tack på förhand!:)

MVH egil

Vad sägs om att läsa tråden du postade i?
Det står ju några inlägg längre upp..

Permalänk
Medlem

kan man fortfarande skicka in xbox:en om garantin har gått ut?

Permalänk
Medlem

Då får du betala ca: 1000:- med ett års garanti.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

1000KR! Shit jag ska snart skicka in den jag ont om pengar kan jag avboka att UPS kommer?

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så när det är 3RoD och xboxet inte startar, så hjälper det 6/10 att man drar ur strömsladden och ser till att den sitter i ordentligt.

Några kompisar, och mig själv inkluderat, har råkat ut för detta och det har löst det.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Jag har faktiskt lyckats överleva en runda RROD också, på nått sett... Jag flyttade Xboxet från vårt vardagsrum till mit rum, och spelade lite, sen flyttad jag tillbaka den, och då fick jag det. Jag klämde lite på Xboxet(hehe) och drog ut sladden ett antal gånger och starta om det ett antal gånger, sen var det borta. Detta hände för ca. 7 månader sen och har inte haft några problem en.

Jag har ingen aning om vad jag gjorde, men det fungerade...

Då hade du garanterat 3 st KONSTANT lysande röda. Det betyder att kablar inte sitter i korrekt. Inget ovanligt, Oftast är det HD'n som hoppat ut lite, bara att plugga om allt igen.

Är det 3 st som blinkar ja då snackar vi RROD.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.