The Witcher-Enhanced edition, Expansion eller ej?

Permalänk

The Witcher-Enhanced edition, Expansion eller ej?

Hej!

Har fått ögonen på Spelet The Witcher som jag gärna skulle vilja skaffa och lira på min PC, men så upptäckte jag även att det finns en "Enhanced edition", som jag har uppfattat det så är enhanced edition en polerad/finslipat och förbättrad version av grundspelet, men det framgår inte helt, och det säljs både den vanliga version och den nya, så därför är min fråga...

Är Enhanced edition en expansion eller ej?
För det vore inte kul att komma hem med ett nyinköpt spel som man först då upptäcker att det är en expansion

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Min version är inte en expansion, och den är enhanced edition. Vet inte om det fanns en patch för att göra det till enhanced, men iaf, kolla in på deras hemsida om det isf.
Kul att the witcher 2 kommer sen också ettan är ett riktigt bra spel, brännt många timmar på det.

Permalänk
Medlem

EE är en stor samling patches typ vad jag vet, som löste mycket prestandaproblem, loading times etc..

Permalänk

Tack för Svaren!

Permalänk

har för mig jag såg en patch (eller liknande) på steam som man kunde tanka ner för att göra vanliga witcher till enhanced edition...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du köpt den vanliga kan du tanka EE gratis från deras hemsida.

Permalänk

Har bokat The Witcher Enhanced Edition idag

Jag vet att man kunde ha köpt standard versionen för mindre valuta, och sedan bara laddat ned "patchen" gratis, som tidigare nämnt. Fast vet dock att det följer med lite prylar i Enhanced edition, bl. a extramaterial och nån affisch tror jag