BSOD efter installerade grafik drivrutiner.

Permalänk
Medlem

BSOD efter installerade grafik drivrutiner.

Hejsan allihopa

Har ett problem med ett grafik kort som min fader köpt.
__________________________________________________________
Dator Specifikationer:

Acer Aspire M5600

Driftspänning 12/230V 230V
Grafikprocessor GeForce 8600M GS < Kortet som satt i från början
Max delat grafikminne 1 278 MB
Minnestyp DDR2
RAM-minne 2 048 MB
Operativsystem (Primärt) Windows Vista Home Premium < 32x
Antal processorer 1 st
Busshastighet 800 MT/s
L2-cache 2 MB
Processorhastighet 2,4 GHz
Processorkärntyp Dual Core
Processormodell Intel Core 2 Duo E4600
__________________________________________________________

Grafikkorts Specifikationer:

Asus GeForce GT240 1GB

1024MB DDR3 1G @ 128 bits
__________________________________________________________

Så, anledningen till att min far var tvungen att köpa nytt kort var för att kondensatorerna på GeForce 8600M GS bokstavligen smällde! <Lät som om när en lampa smäller>.
Så att jag har gjort allt jag kunnat med dom kunskaperna jag har angående datorer, Flashat bios, installerat gamla och nya drivrutiner, sökt överallt men det verkar som om jag är den enda som har haft detta problemet, Jag har låtit enhetshanteraren installera drivrutinerna på egen hand utan resultat även installerat med skivan som följde med fortfarande utan resultat.
Vad som händer när jag installerat drivrutinerna är att jag startar om datorn och den kommer till där den laddar windows "Mätaren" efter den så blir skärmen från svart till ljus svart sen svart igen, sen tar det ungefär 5 minuter tills den får bluescreen och startar om sig.

Det här är då problemet jag hållt på med i flera DYGN så jag är rätt nära att bli galen, alla svar uppskattas och Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Möjligen nätagget som inte hinner med.

Permalänk

Jag skulle gissa på att det är drivrutinskrockar sedan ditt gamla grafikkort, formattera skulle nog vara det enklaste, eller starta i felsäkert läge och använda något program för att rensa dom gamla drivrutinerna, kommer inte på namnet på programmet för tillfället.. Men google is your friend.

Förresten... När du får bluescreen brukar det stå vad som gör att det kraschar, står ganska högt upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dispersion
Förresten... När du får bluescreen brukar det stå vad som gör att det kraschar, står ganska högt upp.

och om det inte står vad som krashat finns det också en Kod någonstans i bluescreenen som du kan googla så hittar du vad som är felet.

tror det finns en del utav microsofts hemsida där du kan söka på koden så säger dom exakt vad som är felet.
men google borde leda till den sidan så du behöver inte leta runt på microsofts värdelösa sida i fleratimmar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar!, Jag har installerat drivrutinerna snart och kommer ta bild på bluescreenen med en system kamera så vi får lite fräsha bilder! "Datorn ville tydligen köra windows update med så den installerar 103 updateringar och det har gått ungefär 30 minuter och den är halvägs färdig.. <Gråter>

Permalänk
Medlem

1#

2#

3#

4#

5#

Här har ni bilder vad som händer

Edit: Har då googlat address problemet och hittar INGET.

Permalänk
Medlem

Är rätt trött på dethära nu, börjar få grått hår osv, även dom små svaren räknas!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addejs
bumb för succes..

Reading fail: http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Man får inte bumpa..

Mod kommer skriver låst for success

Permalänk
Medlem

Precis när du skrev det så satt jag och läste reglerna och ångrar mig!, men tack för informationen för övrigt.

Permalänk
Medlem

Säkert att ingenting annat gick när det förra grafikkortet gick åt pipan? Kollat så att ramen är ok osv?

Ett annat tips är att köra "driver sweeper" och ta bort alla drivers som tillhör nVidia (förutsatt att du sparar installation för nätverk osv. om det är ifrån nVidia) för att sedan installera enbart de nya drivarna.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta

Ett annat tips är att köra "driver sweeper" och ta bort alla drivers som tillhör nVidia (förutsatt att du sparar installation för nätverk osv. om det är ifrån nVidia) för att sedan installera enbart de nya drivarna.

Körde driversweeper och rensade allt, och sen installerade även det fungerade inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addejs
Körde driversweeper och rensade allt, och sen installerade även det fungerade inte.

Testat att omformatera? Om inte det fungerar så är det ju helt klart ett hårdvaru-fel.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

haha har kört om några gånger..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addejs
haha har kört om några gånger..

Då är det ju helt klart ett hårdvaru-fel. Bara att börja felsöka.

Testa med ett annat grafikkort till att börja med

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Haha, mycket möjligt tack för informationen! ska dock testa köra in windows 7 nu och se om det hjälper :)!

Permalänk
Hjälpsam

Hur ser din strömförsörjning av grafikkortet ut, det skall väl kopplas in en extra kabel.
Se till att den kopplas in på skilda linor.
Sen kan det helt enkelt vara fel på ditt nya kort, kolla om det funkar i en annan dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Hur ser din strömförsörjning av grafikkortet ut, det skall väl kopplas in en extra kabel.
Se till att den kopplas in på skilda linor.
Sen kan det helt enkelt vara fel på ditt nya kort, kolla om det funkar i en annan dator.

Haha, nä några uttag på kortet har jag inte missat :), det är ett energisnålt kort om man säger så, men tackar för informationen, körde in windows 7 och det fungerade inte så jag ska ta kortet och stoppa i min andra dator idag!