Permalänk

5870 2gb på riktigt?

Satt och kollade priserna på 5870 och hittade 2gb verision!
Kostar cirka 5000:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589145
http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=9204

Är den officiell?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Avstängd

pff 1500:- extra för 1gig mer snacka Nvidia fantasy.Vad händer med välden igentligen

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
pff 1500:- extra för 1gig mer snacka Nvidia fantasy.Vad händer med välden igentligen

Inte BARA 1 gig extra minne, "Eyefinity Edition", fler skärmutgångar

EDIT: fortfarande väääääldigt dyrt. Bättre med 2x 5850 eller 5970, inte mycket dyrare, men värt det

Permalänk

samma här som med fermi, varför lägga 5k på det, när man kan skjuta till 500 kr
till och få ett 5970.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
pff 1500:- extra för 1gig mer snacka Nvidia fantasy.Vad händer med välden igentligen

Amd fantasy helt enkelt.. Alla har snackat om hur dyr GTX 480 varit senaste dagarna lol, pinsamt..

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr fantastic
Amd fantasy helt enkelt.. Alla har snackat om hur dyr GTX 480 varit senaste dagarna lol, pinsamt..

är det nån som sagt att den inte är dyr?

men vad vet vi har du sätt några tester, tänk om den är bättre än ett gtx 480 då ska dom väl kunna få lika mycket om inte mer för det?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Priserna lär ju inte säga ett skvatt, korten finns ju inte än.

Permalänk
Medlem

Tycker det inte var så farligt med runt 5000:- för ett kort som klarar 6st skärmar.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem

Det här hade nog kunnat vara något för dom som jobbar med 3D och realtime rendering. Tänk vilka texturer man skulle kunna ha på skärmen samtidigt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

dom flesta nya kort brukar väl kosta runt 5k om ja inte missminner mig?

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Avstängd

Detta kanske kan stå upp mott GTX480, det har ju som sagt mer minne än ett vanligt 5870 så detta med mer minne ganske blir bättre!??

Men vem vet lixom, vi har ju bara ett pris just nu!

MVH

Permalänk

med 2 gb gddr5 kan den med en del oc gå om gtx 250 i 2560*1600, då 33% mer minne lär märkas, även om nvidia har bredare minnesbuss

Permalänk
Hedersmedlem

Detta kortet skrevs ju om här på SweC redan i november förra året:
http://www.sweclockers.com/nyhet/10082-radeon_hd_5870_med_ful...

Sen ska det ju även finnas en specialare från Asus med 2GB fast "vanliga" utgångar:
http://www.sweclockers.com/nyhet/10546-asus_radeon_hd_5870_ma...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus94
dom flesta nya kort brukar väl kosta runt 5k om ja inte missminner mig?

Antar att du menar att nya generationer high end-kort ofta hamnar på omkring 5.000kr, långt ifrån de flesta

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

1000-1500kr extra för att köra 6 (5 skulle jag föredra) skärmar i eyefinity är faktiskt inte så farligt. men sitter ni med en skärm och bara tänker på 1Gb extra minne så kan jag förstå att ni tycker det är dyrt. och jag ser inte direkt någon anledning till varför den målgruppen skulle va intresserade av detta kort heller.

2Gb minne känns ganska snålt till 6 utgångar, dagens 1Gb till 3st är ju inte direkt tillräckligt. men köper man detta kort så for man väll införskaffa ett "gammalt" 5870 med 1 Gb.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artemis
Här är en video där de testar kortet.

http://hardocp.com/news/2010/03/25/ati_radeon_5870_2gb_3x2_ey...

precis av den anledningen väljer man 5 skärmar och sätter i rad om man ska spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artemis
Här är en video där de testar kortet.

http://hardocp.com/news/2010/03/25/ati_radeon_5870_2gb_3x2_ey...

Hah, fan vad det suger att spela som han gör, skärmarnas kanter i mitten täcker siktet och powerknapparna som lyser blått mitt i nyllet..

Förstår inte det här med att spela med eyefinity, varför inte bara köpa en stor skärm/TV?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

You gotta be kidding me Oo,

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Hah, fan vad det suger att spela som han gör, skärmarnas kanter i mitten täcker siktet och powerknapparna som lyser blått mitt i nyllet..

Förstår inte det här med att spela med eyefinity, varför inte bara köpa en stor skärm/TV?

Upplösningen

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konichiwa
Upplösningen

Som man ändå inte får uppleva med alla dessa kanter och skit som förstör upplevelsen.
Dessutom behöver man ett flertal monsterkort för att kunna spela på en 3x2-setup, 5870'n sackade ihop på low..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konichiwa
Upplösningen

Och även den underbara widescreenen man får med tre 16:9 skärmar, 48:9 är sjukt najs:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Hah, fan vad det suger att spela som han gör, skärmarnas kanter i mitten täcker siktet och powerknapparna som lyser blått mitt i nyllet..

Förstår inte det här med att spela med eyefinity, varför inte bara köpa en stor skärm/TV?

Visst du får kanske samma yta med en TV men du får med 6 skärmar så otroligt mycket högre upplösning. Detta resulterar i att du får plats med mer på skärmen vilket är väldigt skönt när man arbetar med exempelvis musikprogram (typ Cubase eller FL Studio). När man spelar får man ofta större field of view. Även om TVn ger samma yta så kommer denna inte ge ett "större" skrivbord, utan skrivbordet kommer endast att skalas upp till TVn storlek vilket inte ger mer yta.

Men jag håller med, kanterna är fortfarande lite jobbiga.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
med 2 gb gddr5 kan den med en del oc gå om gtx 250 i 2560*1600, då 33% mer minne lär märkas, även om nvidia har bredare minnesbuss

Skojar du ? GTX 250 ? Det kortet kan mätas med 5770, 5870 är en HELT ANNAN NIVÅ.
Läs på. Ordentligt den här gången.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeon
Visst du får kanske samma yta med en TV men du får med 6 skärmar så otroligt mycket högre upplösning. Detta resulterar i att du får plats med mer på skärmen vilket är väldigt skönt när man arbetar med exempelvis musikprogram (typ Cubase eller FL Studio). När man spelar får man ofta större field of view. Även om TVn ger samma yta så kommer denna inte ge ett "större" skrivbord, utan skrivbordet kommer endast att skalas upp till TVn storlek vilket inte ger mer yta.

Men jag håller med, kanterna är fortfarande lite jobbiga.

Jo, jag förstår tanken bakom och att det säkert funkar bra till musikprogram mm.
Men att spela med kanterna, nej tack.
Upplösningen väger liksom inte upp förlusten av att kunna se sitt vapen och siktet

Men med kantfria skärmar kan säkert nån promille sitta med sina monsterdatorer och spela med skyhöga upplösningar och leva lyckliga i alla sina dagar.

EDIT (ovan): Det heter GTS 250, inte GTX

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Det där med kanterna kan väl fixas med att köra projektorer istället.. liiite dyrare bara. Men har man råd med ett 5870 2GB och 6 skärmar så kanske inte 6 projektorer är så värst?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

@Redzo och SAiKoU

han menar med största sannolikhet GTX470/GTX480 men det kanske inte ni förstår.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
@Redzo och SAiKoU

han menar med största sannolikhet GTX470/GTX480 men det kanske inte ni förstår.

Jag påpekade bara att kortet heter GTS 250, inte GTX.
Sen får man skriva vad man menar, kan inte sitta här och dra sannolikheter och vara allmänt synsk.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jo, jag förstår tanken bakom och att det säkert funkar bra till musikprogram mm.
Men att spela med kanterna, nej tack.
Upplösningen väger liksom inte upp förlusten av att kunna se sitt vapen och siktet

Men med kantfria skärmar kan säkert nån promille sitta med sina monsterdatorer och spela med skyhöga upplösningar och leva lyckliga i alla sina dagar.

EDIT (ovan): Det heter GTS 250, inte GTX

men om du bara kör tre skärmar får du upp upplösningen och siktet/vapnet i mitten med skarv mot omgivningen.. sedan behöver man ju bara ha tre skärmar, och så kanske man kan sätta på lite ögon godis=)

det låter vettigare i spel iallafall.. de andra gångarna kan man sedan använda till film/tv:n på väggen (eller projektorn) låter som ett kap för mig..

sedan med två 5870 1gb så räcker inte minnet till i nyare spel med höga upplösningar då 2gb klarar av mer i längden, behöver inte byta lika snabbt..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlim_zune
men om du bara kör tre skärmar får du upp upplösningen och siktet/vapnet i mitten med skarv mot omgivningen.. sedan behöver man ju bara ha tre skärmar, och så kanske man kan sätta på lite ögon godis=)

det låter vettigare i spel iallafall.. de andra gångarna kan man sedan använda till film/tv:n på väggen (eller projektorn) låter som ett kap för mig..

sedan med två 5870 1gb så räcker inte minnet till i nyare spel med höga upplösningar då 2gb klarar av mer i längden, behöver inte byta lika snabbt..

Mm, tre skärmar låter inte så dumt, för den som har pengar och utrymme.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori