Konsumenter väljer Windows 7

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overlord_Manga
Det är även komiskt, då MS skickar med IE som en standard, färdiginstallerad webbläsare så blir det stora ramaskrik. Men nu då de inte skickar med en förinstallerad webbläsare utan man får själv välja så gnälls det över att det inte medföljer något mail-program som standard?

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Vem har sagt att det är samma människor som klagar? Människor är benägna att klaga, precis som du nu klagar på att någon annan klagar.

Permalänk

Jag tycker om de markant lägre priserna på Windows 7, jämfört med Windows Vista och tidigare Windows. Jag tror att även det kan vara en bidragande faktor till att många väljer att uppgradera till Windows 7. Jag hoppas att det ska utvecklas till en trend hos Microsoft som håller i sig så att priserna på kommande Windows operativsystem ska stå kvar på ungefär samma prisnivå. Då tror jag att flera kommer att välja Windows, även såna som idag använder andra operativsystem eller som använder en Windows version som de skaffat på "annat" sätt.

Har ni någon teori om varför Microsoft satte priserna så lågt på Windows 7?

Min egen teori är att de vill motivera folk att köpa det, speciellt de som var skeptiska till Windows Vista eller som idag använder Windows Vista och känner att de inte vill betala fullt pris igen för ännu en version av Windows som lanserades kort efter Vista.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Avstängd

Win7 Klart bästa OS som släppts

Går aldrig tillbaka till XP eller vista..

Win seven är hur bra som helst

Första OS jag faktiskt köpt ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Kör med licens från skolan

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Jag tycker att W7 är rätt irriterande genom att det gömmer filer/mappar
hela tiden trots att jag gjort de vanliga inställningarna för att få det att låta bli.
Exempelvis så testade jag det inbyggda backupprogrammet, vilket genererade
30 gigabyte undangömda filer. (Tur att jag använde en i övrigt tom partition.)

Däremot så är jag lite imponerad över hur snabbt systemet är nu när jag
stängt av alla onödiga effekter. Det verkar inte ta (mycket) mer kraft än XP.

På det hela taget skulle jag nog hellre fortsatt med XP, men det går
ju snart inte längre...

Permalänk
Medlem

irkasmork

kan du förklara vad du gjort, vore kul och se om vi gjort lika

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reckie
Så länge det inte ingår ett vettigt program att läsa mejlen med så passar jag. Vägrar betala nästan lika mycket till för en funktion som ska ingå ifrån början, värdelöst.

Windows mail?Det finns i mitt home premium iafall som bara kostade 990kr på misco.se för 2 månader sen:)

Och skype funkar helt perfekt:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle väl räkna med att "annat" har en viss andel som skulle slagit i "pirat" om det fanns som alternativ

Själv kör jag via MSDNAA som tillhandahålles via skolan. Det är mycket smidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reckie
Så länge det inte ingår ett vettigt program att läsa mejlen med så passar jag. Vägrar betala nästan lika mycket till för en funktion som ska ingå ifrån början, värdelöst.

Jag tycker inte heller att Microsoft borde tagit bort varken Internet Explorer, Windows Mail eller Windows Movie Maker. Fast Windows Live Mail (som är i princip samma program) kan man ju ladda ner här:
http://download.live.com/wlmail

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mmomento
irkasmork

kan du förklara vad du gjort, vore kul och se om vi gjort lika

Jag antar att du menar effekter:
Jag ställde "visual effects" till "adjust for best performance", i
"Performance information and tools", jag har för mig att det fixade det mesta...
(Ja, jag kör med engelskt OS. Det underlättar felsökning.)

Permalänk
Medlem

Jag saknar alternativet "Använder inget Windows alls"

Permalänk
Hedersmedlem

^^^

Fråga: "Om Windows 7, hur uppgraderade du?"

Svar: "Jag installerade OpenBSD!"

Frågan skulle faktiskt gå att tolka på olika sätt, där ett är hur man uppgradera ifrån att ha använt Windows 7! Det såg jag inte förrän ditt inlägg fick mig att kolla igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Vem har sagt att det är samma människor som klagar? Människor är benägna att klaga, precis som du nu klagar på att någon annan klagar.

Tack, tur att det är någon som kan läsa vad man skriver utan att sedan försöka förvränga det genom att tillämpa en hemsnickrad form av logik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Jag tycker inte heller att Microsoft borde tagit bort varken Internet Explorer, Windows Mail eller Windows Movie Maker. Fast Windows Live Mail (som är i princip samma program) kan man ju ladda ner här:
http://download.live.com/wlmail

Mvh Johan

Tack för tipset Johan, är det inte så att det bara stödjer typ hotmail och livekonton? Kör nog nio olika mejlkonton med sortering till sina egna foldrar.

Såg att Rasmus tipsade om Mozilla och jag får väl ha det i åtanke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reckie
Så länge det inte ingår ett vettigt program att läsa mejlen med så passar jag. Vägrar betala nästan lika mycket till för en funktion som ska ingå ifrån början, värdelöst.

Ber om ursäkt för en tom kommentar den senaste natten, skrev från mobilen och fick det inte att fungera, kunde inte ens radera det. Svaret löd följande:

Annars finns tämligen bra webbläsarbaserade alternativ som t.ex gmail m.m. Själv föredrar jag det alternativet, dels för att det är framtiden, dels för att man slipper onödiga program som ligger och skräpar på hårddisken.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)