Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus Eee Pad Transformer

Permalänk
Melding Plague

Asus Eee Pad Transformer

Med Tegra 2 och Android 3.0 är Asus Eee Pad Transformer inte bara potentiell utmanare till Apple Ipad utan även en av de första surfplattorna med Googles senaste operativsystem i Sverige. Emil Björklund får uppdraget att fingra på en lovande padda.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkar nice..men som ni sa, tråkigt att det inte flyter på trotts bra hårdvara och tråkigt att det inte finns speciellt mkt appar i market än.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Härliga mail!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Kan bli en riktigt bra produkt när honeycomb(Android 3,0) blir med utvecklat.
Dock förvånande att ingen som har skrivit om Asus Slate ep121, den verkar inte finnas i sverige än eller någon som har hört om den?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Prylmanin börjar ta över! Vill ha!

Hur fungerar 3G delen? Är det något gräsligt man måste koppla in eller kan man köra via SIM-kort?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av GenKaan:

Prylmanin börjar ta över! Vill ha!

Hur fungerar 3G delen? Är det något gräsligt man måste koppla in eller kan man köra via SIM-kort?

Finns inget 3G än, kommer i senare modeller.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Finns inget 3G än, kommer i senare modeller.

Ok, men kommer det finnas inbyggt modem eller måste man ha något som hänger och slänger? Eller är det oklart hur det kommer se ut? Känns ganska "90tal" att ha modemet utanför bärbara enheter :/

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av GenKaan:

Ok, men kommer det finnas inbyggt modem eller måste man ha något som hänger och slänger? Eller är det oklart hur det kommer se ut? Känns ganska "90tal" att ha modemet utanför bärbara enheter :/

Det ska vara inbyggt som jag förstår det, men då får man köpa en modell som har det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det ska vara inbyggt som jag förstår det, men då får man köpa en modell som har det.

För att citera hassan "den som väntar på något gott, då är det bara härligt"

Tack för en av världens bästa sidor!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

För att citera hassan "den som väntar på något gott, då är det bara härligt"

Tack för en av världens bästa sidor!

kan bara instämma!!

Visa signatur

|Moderkort:Asus P5Q SE2 (LGA775)|CPU: Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2.50GHz |Minne:4x 1024MB PC2-5300 (333 MHz) |Grafik:Nvidia GeForce GTX650 2gb MB (1680x1050@60Hz) |PSU: HuneKey Deltaco psu-432 450w|Kylning:Zalman CNPS7000C |Låda:Antec SLK3700BQE |SSD:Corsair Force 3 120 Gb|HDD:1x WDC 1Tb, 1x Samsung 750gb |Skärm:LG W2252TQ|

Permalänk
Medlem

det här känns faktiskt som en platta som kan vara värd att köpa, och det är enbart för att den påminner mer om en laptop med helt insane batteritid

vore skoj om när ni får in tangentbordet testar det också!

Permalänk
Avstängd

En ipad 2 killer! Snabb cpu, 1 gig ram, ips panel, gorilla glas. Android 3.0. Vad mer kan man begära? Att den inte flyter som en ipad kvittar. Det kommer. Detta är bara de första små stegen och första romarna för android på platta.

Permalänk
Medlem

Nice, detta testet har jag väntat på
Kom mycket tidigare än ja trodde!

Skulle finnas en app eller liknande som gör att man kan ha den som fottoram i en hylla, sen bara plocka ner den och surfa och sen ställa tillbaka så går nån form av skärmsläckare in och den blir en fottoram

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Såg bättre ut än va jag trodde..

Dock verkar det som att dom gillar och rama in allt, 40% av innehållet är ju innehåll som kan utnyttjas..

Ursäkta min skakiga hand ^^

Apple är mkt bättre på att designa UI imo, programstället ser ut som Kontrollpanelen på Windows, "a fucking mess"..

Well, jag är iaf glad att jag köpte en iPad haters gonna hate, men android passar ej mig personligen.

Skrivet av Holic:

Skulle finnas en app eller liknande som gör att man kan ha den som fottoram i en hylla, sen bara plocka ner den och surfa och sen ställa tillbaka så går nån form av skärmsläckare in och den blir en fottoram

Ta upp din androidlur och starta ett bildspel

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

En ipad 2 killer! Snabb cpu, 1 gig ram, ips panel, gorilla glas. Android 3.0. Vad mer kan man begära? Att den inte flyter som en ipad kvittar. Det kommer. Detta är bara de första små stegen och första romarna för android på platta.

Vad mer man kan begära? Ja, att titta på film vore ju att föredra... I bra kvalité vill säga.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

En ipad 2 killer! Snabb cpu, 1 gig ram, ips panel, gorilla glas. Android 3.0. Vad mer kan man begära? Att den inte flyter som en ipad kvittar

Jo precis. En riktigt "killer". Att den sen inte fungerar lika bra, sämre batteritid, klenare store, sämre flyt och laggiga filmer de gör inget?, men du kan lägga till egna widgetar, hurrrraaa:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Vad mer man kan begära? Ja, att titta på film vore ju att föredra... I bra kvalité vill säga.

Ska man ha kvalité vet man vart man ska vända sig

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Hjälpsam

Fiskdoft i labbet? Vad har ni haft för er?

Trevlig recension och trevlig platta. tackar

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Helt klart massvis med trevlig potential.

Men fan, vem bryr sig riktigt seriöst när det gäller filmkvalité om man sitter på ett tåg, en buss, flyg, etc.?
Att köra 720p och uppåt gör jag på min 32" Full HD TV, det behöver jag inte på en 10" skärm.
Fortfarande tråkigt dock men något som jag tror kommer åtgärdas relativt kort efter lansering.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Ska man ha kvalité vet man vart man ska vända sig

Till sin vettiga TV ja

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ni får inte köra grafikkort i mixern utan att filma och lägga upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Ta upp din androidlur och starta ett bildspel

Ah trevligt, tack.
Ja har ingen koll på android. Kör iphone4 för tillfället

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Inaktiv

Synd med videouppspelningen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Helt klart massvis med trevlig potential.

Men fan, vem bryr sig riktigt seriöst när det gäller filmkvalité om man sitter på ett tåg, en buss, flyg, etc.?
Att köra 720p och uppåt gör jag på min 32" Full HD TV, det behöver jag inte på en 10" skärm.
Fortfarande tråkigt dock men något som jag tror kommer åtgärdas relativt kort efter lansering.

Saken är just att man sitter så nära! Och HD är aldrig fel!

Permalänk
Medlem

Ge. Mig. Nu.

Hoppas det kommer lite Asustaggat material i SDKn också.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem

Jäkligt bra recension, fortsätt så vetja!

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

"Hej jag tänkte köra ett GTX 590 i testriggen imorgon. Tar du med brandsläckaren..."

Underbart

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Såg bättre ut än va jag trodde..

Dock verkar det som att dom gillar och rama in allt, 40% av innehållet är ju innehåll som kan utnyttjas..

Apple är mkt bättre på att designa UI imo, programstället ser ut som Kontrollpanelen på Windows, "a fucking mess"..

Well, jag är iaf glad att jag köpte en iPad haters gonna hate, men android passar ej mig personligen.

Du tror inte man ramar in något för framhäva det på ett tydligt och enkelt sätt? Men i vilket fall så skulle du tycka det var skit eftersom det står Apple i pannan på dig.
Apple är mycket mycket bättre på att designa IU än Windows för de säljer ju massvis av mer exemplar än tex Windows 7......eller kanske tvärtom?

Mycket bra och detaljrikt recension!