Problem med bulletstorm

Permalänk
Medlem

Problem med bulletstorm

Tjenare. Jag har börjat spela Bulletstorm skitgrymt spel bara det att det går som ett diagonalt streck genom skärmen så på ena sidan ser det bättre ut och på den andra så ser det då sämre ut. Jag har en V7 R22W02 22" skärm och datorn innehåller: His Radeon 6970 ''turbo'' 2gb ,Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 XMS3, amd phenom II x6 1100t 3,3 ghz, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Fractal Design Tesla 650W PSU

Kanske är spelet som ska vara så men det känns lite fel, har provat att byta inställningar men det hjälper inte, printscreen funkar inte heller av någon anledning det blir bara på skrivbordet... :S

Tacksam för svar

Vet iten heller om jag postat på rätt ställe

Permalänk
Medlem

nej det är inte så det ska vara. och prntscrn fungerar oftast inte i spel, du får andra en tredjeparts program så som Fraps för att det ska fungera.
Är det bara Bulletstorm som har detta problemet eller uppstår det i samtliga spel du spelar på datorn i fråga ?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Nej det är bara på bulletstorm som jag det händer på , om det är något så har jag nerladdad verision

Permalänk

Det är fel på spelet. Hade samma problem, vissa spel har svarta streck över skärmen när man kollar mot ljuskällor osv med dx11 inställningar på. Stäng av typ depth of field tror jag, så löser det sig. Nöjer du dig inte med det, kika in den här----->

http://www.youtube.com/watch?v=gVuRECbQeG0

Permalänk
Medlem

Finns inget depth of field

Permalänk
Skrivet av Yotto:

Finns inget depth of field

hmm.. Det är i alla fall någon utav Dx11 funktionerna som spökar när det blir som du beskriver det. Min dator står i delar, annars hade jag kunnat kika själv.. Men pröva att stäng av Dx11 funktionerna så ska du se att det snart fungerar bättre! Annars kan du pröva den guiden jag länkade i min förra post!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yotto:

Nej det är bara på bulletstorm som jag det händer på , om det är något så har jag nerladdad verision

Har du laddat ner spelet?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

hmm.. Det är i alla fall någon utav Dx11 funktionerna som spökar när det blir som du beskriver det. Min dator står i delar, annars hade jag kunnat kika själv.. Men pröva att stäng av Dx11 funktionerna så ska du se att det snart fungerar bättre! Annars kan du pröva den guiden jag länkade i min förra post!

Okej ska se om det funkar ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Har du laddat ner spelet?

Ja det ahr jag

Permalänk
Medlem

Aj då ^^

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Aj då ^^

VAdå? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yotto:

VAdå? ^^

Det är mot reglerna diskutera warez på sweclockers

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta förbjudet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Tror dock inte att sträcket beror på det men det är iaf inte tillåtet att diskutera det om det är så att du tankat en piratkopia. Ledsen

Om det är nerladdat via steam eller dylikt är det ju en helt annan sak, men piratkopior är inte tillåtet att diskutera iaf

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Vi diskuterar inte piratkopierad mjukvara här.