Hur får man bort 3pins kontakterna? (HONA)

Permalänk
Medlem

Hur får man bort 3pins kontakterna? (HONA)

Som titeln lyder undrar jag hur man får bort 3pins kontakerna alltså han kontakterna. Vill sleeva om kontakterna på r3 fläktkontrollern som följer med define r3 ja vet hur man for av hon kontakterna och molex och alla men inte hur man får bort 3pin hankotakterna? Nån som vet hur man gör?

Permalänk
Skrivet av Maccan4:

Som titeln lyder undrar jag hur man får bort 3pins kontakerna alltså hon kontakterna. Vill sleeva om kontakterna på r3 fläktkontrollern som följer med define r3 ja vet hur man for av han kontakterna och molex och alla men inte hur man får bort 3pin honkotakterna? Nån som vet hur man gör?

Honkontakterna, de med 3 hål in till stiften, tas bort genom att du med en tunn mejsel/nål trycker ner stiftet och drar ut. Det sitter en liten hake som håller fast stiftet i plasten. Du ska alltså trycka på ovansidan av stiftet. Inte där hanen kopplas in.

Hoppas det hjälper.

//BG

Permalänk
Medlem

Då har jag sabbat för mig själv som vanligt... tog fel på han och hon kontakterna... jag menar alltså han kontakterna dem 3pins som brukar ha en ram runt. hur får man ut dem stiften?? :S:S