Bärbar till tjejen, vilken?

Permalänk
Medlem

Bärbar till tjejen, vilken?

Tjenare, hänger vanligt vis på stationära forums delen men nu vart det ett akut nödfall!

Tjejen klagar dag ut och dag in på sin gamla acer att den är seg, hon får ibland bluescreen bla bla och sånt skit ja ni vet...

Hon tar studenten i år så varför inte en bärbar i student present?

Problemet är att jag har Absolut ingen koll på bärbara, Prislappen landar på max 5 tusen!

Vilken ska man köpa?

Hon surfar och spelar lite spel på internet typ nån gratis spel sida, gör mycket skriv arbeten osv, men den är så fruktansvärt seg i windows, vet att hon kanske inte är den bästa på att sköta om sin dator

Kikade lite på denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610104#extra

Finns det bättre för billigare peng eller mycket bättre för lite dyrare?

Datorn ska ha bra batteri tid samt Acer och Asus märken är favoriter då deras support är klockrena!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle ta ASUSen på komplett. Har en HP med motsvarande hårdvara som fungerar riktigt bra till allt jag testat..WoW, CS od som pojken spelar flyter på bra. ACER har ju inte så bra byggkvalitet som ASUS..generellt.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Avstängd

acer datorn har bättre processor intel i3 M350

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Skulle ta ASUSen på komplett. Har en HP med motsvarande hårdvara som fungerar riktigt bra till allt jag testat..WoW, CS od som pojken spelar flyter på bra. ACER har ju inte så bra byggkvalitet som ASUS..generellt.

Skrivet av Alle22:

acer datorn har bättre processor intel i3 M350

Alright Tack för tipsen, ja den där Emachines ser grymt nice ut I3 prolle är ju att föredra framför en sunkig amd athlon (gammal teknik), tror farsan har en liknande fast med AMD prolle ist för i3an, hur är Sibas support
jämnfört med komplett/inet om man skulle handla en där samt emachines jämnfört med Asus/acer/hp tex

Aldrig hört talas om emachines och sammtidigt så hatar jag att köpa prylar på tex onoff, siba, mediamarkt etc, men antar att det är samma deal som gäller i sådan affär som att beställa på komplett/inet då det gäller garanti, support i sig kan jag nog hantera själv om det skulle uppstå problem med mjukvara etc, men om hårdvara pajar kan man lita på siba?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

Alright Tack för tipsen, ja den där Emachines ser grymt nice ut I3 prolle är ju att föredra framför en sunkig amd athlon (gammal teknik), tror farsan har en liknande fast med AMD prolle ist för i3an, hur är Sibas support
jämnfört med komplett/inet om man skulle handla en där samt emachines jämnfört med Asus/acer/hp tex

Aldrig hört talas om emachines och sammtidigt så hatar jag att köpa prylar på tex onoff, siba, mediamarkt etc, men antar att det är samma deal som gäller i sådan affär som att beställa på komplett/inet då det gäller garanti, support i sig kan jag nog hantera själv om det skulle uppstå problem med mjukvara etc, men om hårdvara pajar kan man lita på siba?

Åh vilket pucko man är.. "Acer eMachines E730G" såg att emachines va ju Acer

Hur står sig denna mot Emachines som du länkade?
http://www.webhallen.com/hardvara/128438-asus_k52f-ex778v-cor...

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

Det jag ser som jag reagerar på är 5400rpm diskar, finns det inte 7200rpm till bärbara överhuvud taget? Det borde ju finnas teknik för sånt snart tycker man... och är det krångligt att fixa SSD till bärbar?

Om man snabbt kikar på webbhallens asus som jag länkade och den där Acer eMachines så är det Grafikkort - Intel GMA HD
på asusen och Ati Radeon Mobility 5470 512mb på eMachines, det borde ju inte spela roll eftersom hon inte spelar massa spel som är grafik krävande men om intel GMA HD presterar bättre borde det betyda en kallare dator och tystare om det är integrerat?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

Webhallens ASUS är utmärkt surfdator. Intel GMA HD är betydligt sämre än HD5470 på installerade spel som CS, WoW od..men till webbaserade spelar det nog ingen roll alls, det räcker för henne.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Webhallens ASUS är utmärkt surfdator. Intel GMA HD är betydligt sämre än HD5470 på installerade spel som CS, WoW od..men till webbaserade spelar det nog ingen roll alls, det räcker för henne.

Antog det men hur blir det med kylning och ljud, kommer Intel GMA HD att vara tystare pga passiv kylning? eller är det lik förbannat en lite 20mm fläkt som ilar med vindens hastighet?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

Kolla på Asus UL30A, kostar under 4k och har aluminium-lock. Det är inte den snabbaste datorn, men snygg, bra byggkvalite i jämförelse med andra i prisklassen samt den är lätt och smidigt och har bra batteri.

Men tänk även på att oavsett hur snabb dator man har eller inte så går det att smutsa ned den så att den blir slö vilket säkerligen är fallet med din tjejs nuvarande dator. Mao kanske denna du köper nu är nedsmutsad om 5mån.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Kolla på Asus UL30A, kostar under 4k och har aluminium-lock. Det är inte den snabbaste datorn, men snygg, bra byggkvalite i jämförelse med andra i prisklassen samt den är lätt och smidigt och har bra batteri.

Men tänk även på att oavsett hur snabb dator man har eller inte så går det att smutsa ned den så att den blir slö vilket säkerligen är fallet med din tjejs nuvarande dator. Mao kanske denna du köper nu är nedsmutsad om 5mån.

Tack för tipset! snygg var den helt klart!
ska lära henne lite tips och tricks för att hålla datorn i bättre skick dock är den nuvarande 3 år gammal och ganska sunkig!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |