Media Markt ger sig på webbhandel

Permalänk
Melding Plague

Media Markt ger sig på webbhandel

Den tyska hemelektronikjätten Media Saturn med butikskedjan Media Markt är på väg mot nya jaktmarker. Koncernchefen Horst Norberg uppger i en intervju att webbhandeln ska stå för 10 procent av försäljningen redan om två år.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, då kanske man äntligen får se Media Markts priser på Prisjakt!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att det kommer vara bra beskrivet på hemsidan och med en aktiv support (inte som den fysiska). Sedan kan man också hoppas på bra priser utöver det andra

Gillar den sent påkomna idéen. Mer konkursens ger oss kunder bra priser

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Media Mark vs Amazon - Fight!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur de står sig på prisjakt sen då.

Permalänk

Bara jag som tycker att MM inte är så billiga? sen är väl bilden tagen i Jönköping om jag inte ser fel?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att de satsar på en bra webshop i klass med komplett då.
Annars kan de kvitta, de har ju inte precis bästa hemsidan i dagsläget

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt Hoppas på bra priser

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Då kommer dom verkligen behöva pressa priserna på produkter som fler än dom har. Folk kommer äntligen enkelt kunna se hur dyra dom egentligen är! Härligt!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Hedersmedlem

Fler stora seriösa aktörer tas tacksamt emot.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det var på tiden!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Låter ju superbra!

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

På tiden, finns ingen anledning för ett företag såpass stort som mediamarkt ändå är att inte bege sig ut på internet

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Låter bra! Har alltid saknat att man kan kolla Mediamarkts priser på webben innan man åker ditt o ska köpa något!: )

Permalänk
Medlem

De kan väl börja med att lägga upp sina produkter på nätet iaf ^^

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Visste inte att Saturn och Media Markt ägdes av samma företag... Det är lite konstigt att de konkurrerar med sig själva då båda företagen säljer mer eller mindre samma grejer.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Bara jag som tycker att MM inte är så billiga? sen är väl bilden tagen i Jönköping om jag inte ser fel?

nja, det tråkiga är ju att MM Sverige håller samma priser (ungefär) som övriga stora butiker i detta avlånga land, pga den frånvarande konkurrensen i Sverige. Medans en fin Tv i MM Tyskland kan vara 10-20k billigare i än i Sverige

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt. Hoppas det kommer hit snabbt. Besöker alltid Media Markt när jag har vägarna förbi i Birsta.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Divil:

Ska bli spännande att se hur de står sig på prisjakt sen då.

Skrivet av NisseG91:

På tiden, finns ingen anledning för ett företag såpass stort som mediamarkt ändå är att inte bege sig ut på internet

Skrivet av wille61:

Låter bra! Har alltid saknat att man kan kolla Mediamarkts priser på webben innan man åker ditt o ska köpa något!: )

Skrivet av Lillem4n:

De kan väl börja med att lägga upp sina produkter på nätet iaf ^^

Jag ser definitivt fram emot offintligjorda priser av MediaMarkt. Senast jag var där och kolla fick jag skrämselhicka. Inte så mycket rena komponenter, men lite tillbehör och externa diskar. Priserna var helt bananas!

...

Av vad jag kunde se så var de ca 50-200% över priserna på de saker jag hade i huvudet vad de kostar jämfört mot nätet/prisjakt hos de större webshopparna.

Om de går online så kommer de garanterat ha olika priser i butik och på webb, annars skulle de i de flesta fall renodlat göra bort sig offentligt.

Tror aldrig att vi kommer få se deras butikspriser online tyvärr.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jo man har ju saknat att kunna kolla deras sortiment och priser på nätet, men att dom är dyra på vissa saker det märker man när man är där, höll på o sätta i vrångstrupen över deras priser på mobiltelefoner tex dock man kan testa dom (inga dummys) och nästan alla aktuella modeller på svenska marknaden finns till beskådan

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

ÄNTLIGEN!
Trött som fan på att man måste åka dit och scanna igenom hela varuhuset, sen kolla på prisjakt vad liknande saker kostar.
Därefter bestämma sig om vad man ska köpa, med tanke på specs, pris och märke...

@ bazookan

Klart? Man måste ju mjölka kunderna på pengar så mycket det går!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Värsta jag sett där var en E8400 (bra cpu) för runt 2400kr. Detta var i Januari 2011! Låg och skräpade längst ner i en hylla i Uppsala! Wow verkligen helt loco

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Avstängd

Dator komponenter är ju löjligt dyra på mediamarkt.. så jävla mycket dyrare med... jag höll på att sätta i halsen över priserna.

Permalänk
Medlem

Som jag har längtat!

Permalänk
Medlem

Okunnig personal, höga priser och direkta lögner i marknadsföringen. Deras såkallade "prismatchning" finns inte i verkligheten, jag har varit med flera gånger då man vägrat sänka priserna till andra butikers nivå vilket resulterat i att de förlorade ännu en kund.

MediaMarkt verkade bra vid en första anblick men de klarar inte av en närmare granskning.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Det här har jag väntat på.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Visste inte att Saturn och Media Markt ägdes av samma företag... Det är lite konstigt att de konkurrerar med sig själva då båda företagen säljer mer eller mindre samma grejer.

Komplett & Inwarehouse? Finns fler exempel

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Tja, mer konkurans på marknaden är ju bara bra. Men de får nog sänka sina priser innan jag överväger att handla där ifrån. Kollade på billiga TV-apparater tidigare i månaden, men det var markant dyrare än andra alternativ. Slutade med en 50" från NetOnNet, och det blev ordentligt mycket billigare än vad MM kunde erbjuda...

Permalänk
Skrivet av Biccen:

Dator komponenter är ju löjligt dyra på mediamarkt.. så jävla mycket dyrare med... jag höll på att sätta i halsen över priserna.

Ja man ska va jäkligt desperat efter en processor eller grafikkort innan man köper något där. Varför vet jag inte, antar att de inte vill satsa på den sortens varor.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro