Nybörjartips Flygsim

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2010

Nybörjartips Flygsim

Goddagens.

Tänkt att jag äntligen skulle få tummen ur och börja köra lite Flygsim.
Hade uppskattat tips på bra spel och även på vad för utrustning man behöver för att uppskatta spelen ordentligt.
------
Har eyefinity så kanske några spel är bättre än andra till det.

Mvh Myst

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Orbiter, dock så flygger man i rymden men det kanske är roligt att flygga till Mars eller månen
http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/home.php

Vill du testa den så rekomenderar jag att ladda också ner nyaste Delta Glider- då får du flyga med roligare rymdfärjor.

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010

Microsoft har en flygsimulator, annars så finns ju även X-Plane

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Mystiqu3@L:

Goddagens.

Hade uppskattat tips på bra spel och även på vad för utrustning man behöver för att uppskatta spelen ordentligt.

Lock On serien om du vill flyga jetplan, IL-2 serien tror jag är den bästa för propellerplan.
Joystickar etc finns det i mängder. Använder själv en X-52... men tror det finns få bra stickor med programmerbara knappar etc under en tusenlapp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Själv tycker jag att, Wings of Prey är mycket bättre än IL-2, känns mycket mer 2011 Mapsen är lite mindre på WoP, men enligt mig gör det inte så hemskt mycket. Framför allt grafiken är otroligt vacker.

Annars kör jag Flight Simulator X, är väll min favorit när det gäller ren flygsimulator. Glöm bara inte att uppdatera spelet med "service pack 1" och 2, det ger en rejäl prestanda boost. Spelet är i princip o spelbart utan dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Lindgren92:

Annars kör jag Flight Simulator X, är väll min favorit när det gäller ren flygsimulator. Glöm bara inte att uppdatera spelet med "service pack 1" och 2, det ger en rejäl prestanda boost. Spelet är i princip o spelbart utan dem.

+ att defragmentera fsx mappen, fick en ganska kraftig fps höjning på det, iallfall på min gamla dator vet inte riktigt hur det är på den här.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Ibymafayhas:

Lock On serien om du vill flyga jetplan, IL-2 serien tror jag är den bästa för propellerplan.
Joystickar etc finns det i mängder. Använder själv en X-52... men tror det finns få bra stickor med programmerbara knappar etc under en tusenlapp.

Tack alla för era svar, låter som om det finns en del godingar att välja mellan.

Angående Joystickar så har jag bara tittat snabb och det verkar vara som du sa att det finns inget i lägre prissegmentet.

Det verkar vara typ denna: http://www.inet.se/artikel/6606055/saitek-cyborg-x
och den verkar ju rent ut sagt skräp så får väl bli en X-52 direkt då.

Ni som lirar mycket kör ni bara onlinespel eller hur funkar det ?

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Mystiqu3@L:

Ni som lirar mycket kör ni bara onlinespel eller hur funkar det ?

Farsgubben kör IL2 genom hyperlobby, vilket alla andra också verkar göra.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.