Sambons Ipad2, hur hittar jag stationära pc:n med den!?

Permalänk

Sambons Ipad2, hur hittar jag stationära pc:n med den!?

Sambon har fått en Ipad 2 genom jobbet. Perfekt tänkte jag då den ändå kör wifi här hemma kan hon ju använda den att streama serier från den stationära. Som det är nu brukar hon lägga över serier från den stationära till laptopen över det trådlösa nätverket. (man kan gå in på den stationära från laptopen, men inte tvärtom av någon anledning jag har glömt).

Men efter att ha surfat och provat program som AirVideo Free och VLCserver osv till ipaden så blir jag lite less. inget program hittar någonting på nätverket och om jag skriver in den stationära datorns ip manuellt så hittar den ingenting ändå.

Det närmaste jag har kommit är att jag lyckades logga in på min tvix (nätverksmediaspelare) som jag streamar film genom normalt till tv:n. Men det gick inte att spela upp någonting från den om jag inte pluggade in en usb-disk i den, men då försvinner ju poängen med att streama från den stationära som alltid är igång...

Så hur gör jag för att hitta den stationära med ipaden och hur lyckas jag streama serier och filmer till den?

Har provat slå av brandväggen i window och startat upnp i routern. Men det blir ingen skillnad...

Permalänk
Medlem

Tips: skaffa TVersity bara slänga igång en server på datorn och sen surfa in på den i safari och kolla på alla filmer/serier man har.

Visa signatur
Permalänk

Sagt och gjort, laddadde ned tversity och har igång servern. Surfar in på datorns IP...... Icket! Som att den inte fanns...

Edit:
Missade att jag var tvungen att skriva i rätt port. Ska prova om det funegrar nu.
/Edit

Permalänk
Medlem

Jag kör air video, bara dra igång klienten på datorn. Funkar prima.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag kör air video, bara dra igång klienten på datorn. Funkar prima.

Samma här, GRYMT smidigt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Air Video är nog det bästa som hänt sen det färdigskivade brödet. Du har väl inte missat att installera serverprogramvaran på den dator du tänker streama ifrån?

http://www.inmethod.com/

Permalänk
Avstängd

Håller med ovanstående, fantastiskt bra program.

ZumoCast fungerar också riktigt bra, men det finns inte att ladda ner just nu då dom bygger om programmet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag använder också AirVideo på min PC och streamar till iphonen. Fungerar klockrent.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |