Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

Permalänk

Ser att många kör rocketdock eller liknande och det ser riktigt najs ut!

Men finns det något sätt att få den att inte minimeras när man använder windos+m ? sjukt störande att den åker ner...

Har nu också testat 10 foot hud med spotify och den åker också ner Inte dom andra grejerna från rainmeter men just den..

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

aa jag hitta den tack även fast länken var trasig XD

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att piffa upp skrivbordet lite Vad tycks?

Permalänk
Medlem

Här har ni min Laptop, efter lite pysslande i photoshop lyckades jag göra rätt så snygga ikoner *nöjd :D*, men funderar på att göra alla i samma färg, vad tycker ni?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Öppet mål för regelbrott mot § 7, "antydan till innehav av piratkopierat material". 50% av alla screenshots har uTorrent väl synligt!

Skrivet av airman_27:

http://i54.tinypic.com/m6hk6.png

Kör Objectdock 2.0 med Stacks docklet. Försöker hålla det enkelt och monokromt med ikonerna som "färgklickar"

Bilden till "spel-listan", den där supermario-svampen, skulle vara kul om du delade med dig av :D.

Edit: En sökning på "super mario 1-up" gav mycket bra resultat.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwarkman:

http://dl.dropbox.com/u/15406009/skrivbord.PNG

Rainmeter:

SimpleMeter v2.0
och Binary Clock.

Har dock skrivit om systempluginen från grunden i princip för att få den som jag vill.

Kan du hjälpa mig få Sensor Reading? snälla

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Kan någon var vänlig och förklara hur man ställer in klockan på rainmeter så den blir så här.
#10926204
Mycket tacksam för hjälp!

Ha nu hittade jag hur man gör!

Helvete hur ändrar man postitionen på den?

Om jag inte misstar mig så är det där ett tema som heter 10-foot HUD.

Det kommer i lite olika former och utseenden då du kan ändra mycket själv. Sök på deviantart.com eller på google så lär du hitta den formen.

Jag kör själv med 10-food hud + spotify 2.0:
http://browse.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/r...

Du kan ta bort spotify om du vill..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

har efter att tittat på väldigt många här också fixat mitt.
men har ett problem, jag lyckas inte byta ut visa ikoner som skype, spotify m.m.

Någon som vet hur jag ska ta mig tillväga ? för det ser väldigt fult ut med vissa original ikoner och visa som är token ikoner

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem

När jag ändrade till det där försvann AM och PM, men klockan blev fel. Klockan är nu 16:48 medans det står 04:48 Någon idé hur man ändrar det?

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windhaw:

har efter att tittat på väldigt många här också fixat mitt.
men har ett problem, jag lyckas inte byta ut visa ikoner som skype, spotify m.m.

Någon som vet hur jag ska ta mig tillväga ? för det ser väldigt fult ut med vissa original ikoner och visa som är token ikoner

Om du har bytt ut ikonerna i menyraden så kan det ta ett tag innan det händer något. För mig tog det flera minuter för vissa medans vissa gick med en gång.

Men hur är det du inte lyckats? Vet du inte hur man gör eller funkar det helt enkelt inte för dig?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

W7 Kör det som gamla Windows 98

har aldrig varit så mycket för flashiga skrivbord eller onödigt ögongodis.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

När jag ändrade till det där försvann AM och PM, men klockan blev fel. Klockan är nu 16:48 medans det står 04:48 Någon idé hur man ändrar det?

Under [MeasureTime] ska det stå:

Measure=Time
Format=%#H:%M

Då ska det funka för dig då det gör det för mig

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Om du har bytt ut ikonerna i menyraden så kan det ta ett tag innan det händer något. För mig tog det flera minuter för vissa medans vissa gick med en gång.

Men hur är det du inte lyckats? Vet du inte hur man gör eller funkar det helt enkelt inte för dig?

Jag vet hur man gör men lyckas ändå inte. Kan dock vara så att jag missat något

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Waloth;10926508"]När jag ändrade till det där försvann AM och PM, men klockan blev fel. Klockan är nu 16:48 medans det står 04:48 Någon idé hur man ändrar det? :)[/QUOT
Klicka på den och gå till edit skin
scrolla ner till
[MeasureTime] ändra format till =%H:%M då får du en vanlig digital klocka

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av H.L:

Det ska stå =%H:%M inte I

TACKAR! <3

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Jag kan passa på att fråga:
Hur får nu svenska i rainmaker 10-food HUD? Jag har ändrat ifrån dom engelska vecko namnen och ersatt dom med svenska men det står fortfarande ex. Sunday, som det är idag

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Simpelt men användarvänligt...

Stardock Fences annan StartOrb och W7 temat Shine 2.0

Permalänk
Medlem

Inget krångel. Win7 Enterprise 64bit. Windows Classic tema.
Foobar (underbart med stora mediabibliotek) Winamp laggade bara ihop så fort jag sökte. Skitprogram!

Alternativt kör jag såhär:

Detta är då Soft 7 temat (sök på deviantart). (där kommer all info du behöver veta finnas)

WP kan jag dela med mig av, annars så tipsar jag om 4walled.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Kan någon var vänlig och förklara hur man ställer in klockan på rainmeter så den blir så här.
#10926204
Mycket tacksam för hjälp!

Ha nu hittade jag hur man gör!

Helvete hur ändrar man postitionen på den?

Du drar den dit du vill ha den?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av felxi:

Öppet mål för regelbrott mot § 7, "antydan till innehav av piratkopierat material". 50% av alla screenshots har uTorrent väl synligt!

BitTorrent är inte olagligt!

Permalänk
Medlem

Kör med Rocketdock bara och taskbar eliminator. Ikoner och wallpaper kommer från Devianart,

Ikoner: ecqlipse 2
Wallpaper: Assasins Creed Abstergo,finns på Devianart.

Permalänk
Medlem

Openbox utan trayer eller annat krafs.
Skrivbord

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är nog en av de första gångerna sedan Windows Vista jag sett så många Windows skrivbord. Jag hoppas min kommentar inte skapar en typisk X vs. Y diskussion, men ser det inte ut som om många Windows användare med hjälp av olika verktyg börjat skapa skrivbord mer lika *nix alternativen?

... jag om vi då frånser terminalminimalism.

Permalänk
Medlem

Hur har du tillämpat din rocketdock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windhaw:

har efter att tittat på väldigt många här också fixat mitt.
men har ett problem, jag lyckas inte byta ut visa ikoner som skype, spotify m.m.

Någon som vet hur jag ska ta mig tillväga ? för det ser väldigt fult ut med vissa original ikoner och visa som är token ikoner

Kan du inte ändra vissa pga knappen du trycker på för att ändra ikonerna är oklickbar, eller har du valt en annan ikon men problemet är att ikonen inte visas?

Om det är att knappen inte fungerar så testa att skapa en genväg till programmet och ändra ikonen för genvägen, sedan högerklickar du på genvägen och väljer pin till startmenyn(eller så var det aktivitetsfältet) (eventuellt kan du behöva ändra ikonen igen efter att du pinnat den). (Har också för mig att det ibland kan räcka att högerklicka på programmet i startmenyn och där ändra ikonen)

Om det är att du lyckats välja en annan ikon men att det fortfarande är den gamla som visas så ladda ner och kör detta program (det deletar iconcachen och startar om explorer).

Edit: skrev om det hela så det blev tydligare.

Permalänk
Medlem

För närvarande standard med Rainmeter. Ska fixa andra ikoner, custom-tema och ev. rocketdock när jag har tid och ork.

Permalänk
Skrivet av Algott:

När det gäller mitt skriv bord så har jag testat de mesta massor med olika teman, rocketdock, rainmeter ,,you name it:D. Men nu vill jag köra på en lite cleaner stil : http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d9753dc2ea71_screenshot.pn...

Snyggt! Vad heter temat du kör med?

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Skrivet av melvins:

rent och fint ska det vara. aldrig några ikoner, rocketdock för enkel åtkomst av program man använder ofta, bytt tema till shine 2.0 och startknappen till steelorb. byter bakgrundsbild då och då.

http://i51.tinypic.com/2rwrq1e.jpg

Hur fixar man dom ikonerna ? till typ utorrent osv ? ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Rocket dock med andra ikoner, skulle tippa på Dom här.

Sedan, Rainmeter med någon skin.

Skulle du vilja visa mig hur jag går till väga för o andra några ikoner till dem som du länkade där?
Skicka gärna ett pm.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Har ett deppigt nerladdat win7 så mitt skrivbord är svart...

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.