MSI P67A GD65 tappar musen vid uppstarten

Permalänk
Medlem

MSI P67A GD65 tappar musen vid uppstarten

Hej,
Som rubriken säger så funkar inte musen ibland vid uppstarten. Det funkar när man drar ut och sen in igen.

Musen är en Razer Diamondback, moben är en MSI P67A GD65. Har observerat detta både i XP och Win7, med eller utan Razer drivrutin installerat.

Kan det vara musen eller moderkortet, eller något annat?

MVH
/Linus

Permalänk
Hedersmedlem

Detta kan vara moderkortet som inte hittar den i vissa eller alla USB-kontakter, du har väl testat olika? Det skulle ev hjälpa att lägga in det senaste bios?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nä jag har inte testat andra, ska göra det. Det finns en BIOS som en nyare men där skulle nåt minnesproblem har fixats och inget mer. Vill inte riskera det om jag vet att den uppdateringen fixar mitt problem...

Permalänk
Hedersmedlem

Är din windowsinstallation ny? Har du kvar en gammal sådan kan detta påverka negativt. Om den hade annan hårdvara vid installationstillfället vill säga.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

både XP och win7 är nya ja. Och det har inte inträffat idag. Ska prova byta port nästa gång det händer.

Permalänk

Samma problem, Msi P67A GD55 och Razer Lachesis. Uppkommer både vid uppstart, samt i enstaka fall helt spontant (givetvis när man spelar bf..). Funkar INTE att byta kort..

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

byta port menar du? har inte hänt mig senaste dagarna ännu...kanske ska testa med en annan mus.

Permalänk

Japp, byta port givetvis.. Förra musen funkade. När jag kollar kontrollpanelen-mus så står det att jag har en standardmus, och att drivrutinen är från microsoft. Borde gå att få ordning på på nåt sätt. Dock funkar ju Razers kontrollcenter.. Får pilla lite till med drivrutinerna känns det som.

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk

..nu hade inte tangentbordet heller kontakt vid uppstart, fick dra ur och sätta i igen. Ska jag börja bli orolig?

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

dum fråga kanske, men har du provat med andra möss eller tangentbord? kanske lite långsökt, men man vet ju aldrig?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk

Mus har jag provat, där funkade den andra. Tangentbord har jag ej testat, har bara ett hemma.
Frågan är varför jag ska göra det, vill ju att grejerna ska funka, och jag är övertygad om att det inte är glapp i dom, så funkar gör det. Ominstallerade musen, och nu verkar det iaf bättre..

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

så du har provat en annan mus, och då fungerade det? Men isåfall är det ju din Razor som är sönder? eller missuppfattar jag dig?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Även jag har problem med att musen inte funkar vid uppstart med min GD55. Har en razer copperhead och den fungerade finfint med min gamla dator. Har testat två portar hittills, men ingen förbättring.

Visa signatur

Mainburken: P67A-GD55 - Intel 2500k kyls med Corsair A50 - 2xGigabyte HD 6950 1GB OC - Corsair XMS3 8GB 1333MHz - Corsair GS800 - Corsair R500

"HTPC" ASRock 970 extreme4 - 1090T BE kyls med CM 212+ PnP - Asus HD 6870 DirectCU - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - Corsair TX 650 - CM 690

Permalänk
Medlem

jag hade lite småproblem med att usb portarna slutade fungera antingen i uppstarten eller lite då och då under tiden jag satt vid datorn, men det va så bara under första dagen då jag hade fått hem grejerna och precis installerat, så antingen rättade det till sig efter jag installerade drivrutiner, eller så vart det bra efter en stunds körande?

så ja... kollat i device manager om det inte är några (!) där? isåfall, rätta till dem

edit: aw ye, gäller GD55 för mig då, men det gissar jag på att ni läst i min sign

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig,
har likadan mus och ett Asrock p67 Extreme 4.

Prövat med en microsoft mus och den är det inga problem med, har nyaste bios... Vafan är det med sandybridge mobos och razer möss :S

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk

Nu lånar jag denna tråden lite men undrar om någon skulle kunna svara på om man kan koppla front SATA uttaget på ett define r3 till ett av dessa moderkort. (e-SATA då alltså.)

Tacksam för svar

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Skrivet av rickie:

så du har provat en annan mus, och då fungerade det? Men isåfall är det ju din Razor som är sönder? eller missuppfattar jag dig?

Kanske, känns dock mer som att det är problem med drivrutiner eller nåt. Ska testa Razern i laptopen vid tillfälle..

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Ta ur allt, starta datorn, sätt i så du vill ha dem, starta om, borde funkar ingen vi uppstart

Permalänk
Medlem
Skrivet av bitchybrat:

Kanske, känns dock mer som att det är problem med drivrutiner eller nåt. Ska testa Razern i laptopen vid tillfälle..

Ja, jag håller nog med dig, det är nog drivrutin relaterat. Om jag inte misstar mig så är det väl problem med razor möss i EUFI också?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Det händer fortfarande ibland fast jag pallar inte bry mig längre. Funkar det inte så drar jag ut den och in igen. Jag diggar Razor möss men kommer nog köpa en annan mus för att slippa detta.