Permalänk
Medlem

Projektarbete: Wooden touch HTPC

Jag har som projektarbete sista året på gymnasiet byggt och konfigurerat en HTPC med möjlighet att se och spela in tv. Ville ha möjlighet att stoppa i ett antal expansionskort i framtiden om man skaffar andra typer av tv-kort. Datorn styrs med en pekskärm när tv:n inte är igång.
Byggd av aluminiumprofiler med sidor i trä som är fästa med magneter.

Hårdvara:
Athlon x3 445
Gigabyte GA-880GM
2Gb corsair value ram
Pinnacle dvb-t dual
FSP 300w SFX
Benq G922HDL 18,5"

Mer detalje och arbetsprocessen finns i byggloggen http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Projektarbete: Wooden touch HTPC

Permalänk
Medlem

blev ju riktigt snyggt:D
5p

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem

Cool idé, en sådan vill jag ha.

Permalänk
Avstängd

Varför i hela friden använder du VGA-Scart eller vad du nu nämnde? Man borde la köra 1080p på båda skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobe-x:

blev ju riktigt snyggt:D
5p

Jo jag är själv nöjd. Kunde inte blivit bättre med de medlen jag hade att tillgå. Men jag tror jag målar den en gång till om jag får lust.

Skrivet av Rolfen:

Cool idé, en sådan vill jag ha.

Då har jag redan två möjliga kunder om jag får för mig att göra fler.

Skrivet av facedark:

Varför i hela friden använder du VGA-Scart eller vad du nu nämnde? Man borde la köra 1080p på båda skärmar?

Bästa sättet att koppla en dator till tjock-tv är en hemmagjord vga-scart-kabel.
Lycka till med 1080p på en tjock-tv. Ser ingen anledning att slänga ut några tusen för sämre bild. Nej den här tv:n kommer stå där den står tills tv:n eller bokhyllan brakar ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Bästa sättet att koppla en dator till tjock-tv är en hemmagjord vga-scart-kabel.
Lycka till med 1080p på en tjock-tv. Ser ingen anledning att slänga ut några tusen för sämre bild. Nej den här tv:n kommer stå där den står tills tv:n eller bokhyllan brakar ihop.

Hata när man slinter på överlägsen och råkar stava sämre istället

Schysst resultat!

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg. En solklar femma i betyg. Sätt ut ett pris på den och se hur många som är intresserade

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Riktigt snygg. En solklar femma i betyg. Sätt ut ett pris på den och se hur många som är intresserade

Jo jag har gått lite i de tankarna själv. Men jag kan hålla tillgodo med kostnaden på lådan iaf.
6,6 har den kostat totalt. Sedan sponsrade skolan mig med 3000kr. Räknar man sedan med grejer som jag hade på hyllan så hamnar summan på 8,2 utan arbete. Skulle den kinesproduceras med låg arbetskostnad borde den alltså hamna i samma prisklass som ett All-in-one system. Det tråkiga med dem är att de saknar någon typ av bild utgång och har heller ingen modulär konstruktion. Det enda positiva är väll att de inte är lika klumpiga som min låda.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Bra jobbat!

Permalänk

Riktigt snyggt bygge. Väldigt välgjort. 5p