Billig bärbar skall infröskaffas, sitter på en gammal Dell Pentium M 1.6Ghz idag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002

Billig bärbar skall infröskaffas, sitter på en gammal Dell Pentium M 1.6Ghz idag

Är ganska less på min bärbara och tänkte leta något billigt som ser helt ok ut.

Hittade denna, Hur ser den ut och hur presterar den där prollen?
Det verkar finnas en hel uppsjö av olika modeller som jag själv inte har koll på.
Vad säger ni rent generellt?

3333kr med frakt borde väl vara ett fynd där va?

Jag ska inte spela på den. Endast för surf och kontrosjobb.
Jag vill också ha en stor skärm.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=717368

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

*Tråd flyttad*

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sunshine Coast, Australia
Registrerad
Jan 2007

Som enkel arbetsdator tror jag absolut den är helt okej. Priset ska man ju inte klaga på heller.

Det enda du ska vara beredd på är (troligtvis) en halvtaskig byggkvalitet och inte speciellt sköna tangenter så det beror ju helt på vad du prioriterar.

I5-6400 | GTX 960 | 8 GB RAM | 256GB SSD | Asus VG248QE | Logitech G710+ | Logitech G400s | MacBook Pro 13" Late 2016 | I5-6200U | 8GB DDR3 | 256GB SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002

Men processorn då? Hur står den sig i konkurrensen? Är det en skitprolle eller är den i alla fall i samma liga som en i3 i samma klock?

Det finns ju så många varianter så man blir snurrig, eller är det bara namnbyten på samma saker?

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sunshine Coast, Australia
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av blade80:

Men processorn då? Hur står den sig i konkurrensen? Är det en skitprolle eller är den i alla fall i samma liga som en i3 i samma klock?

Det finns ju så många varianter så man blir snurrig, eller är det bara namnbyten på samma saker?

Nej, processorn spelar inte i samma liga som i3 tyvärr. Ja det är en skitprolle, och nej det är inte en skitprolle. Det beror helt vad du ska använda den till. Word och skicka mail, då behöver du inte mer. Men får du för dig att installera photoshop, köra filmredigering eller liknande saker så kommer du börja gråta...

Allt är relativt beroende vad man har för ändamål. Är du osäker på om du kommer behöva mer prestanda inom närmsta tiden (även om du inte gör det just nu) så lägger du tvåtusen till och får en rejäl prestandahöjning. Eller så vet du att det endast är kontorsarbete och surf och då duger den ett tag.

I5-6400 | GTX 960 | 8 GB RAM | 256GB SSD | Asus VG248QE | Logitech G710+ | Logitech G400s | MacBook Pro 13" Late 2016 | I5-6200U | 8GB DDR3 | 256GB SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002

Ja det har du rätt i men jag vill ha en 17" och den där är bara en 15,4"

Jag jämförde processorn här:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist....

med några olika cpuer och det är ju skillnad i prestanda men inte är det så dåligt.
Klock för klock är den ju bättre än en C2Duo och det räcker ju långt.

1 Intel Core i3 390M Arrandale

2 Intel Core i3 380M Arrandale

3 Intel Pentium Dual Core T4500 Penryn

4 Intel Pentium P6100 Arrandale

5 Intel Core Duo T2300 Yonah

6* Intel Core i3 330UM Arrandale