Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

LAN-Anslutning?

Hej!
Det är så att jag håller på med Kameraövervakning och är intresserad i att införskaffa en surfplatta i syftet att ställa kamerorna med denna. För att ställa kameran vilja kunna koppla upp mig till den via LAN. Frågan jag då har till er som har desto mer kunskap om surfplattar än vad jag har, är om nedanstående teori skulle kunna fungera.

Att koppla en USB-Nätverksadapter liknande denna http://www.conrad.se/?ref=tradedbl&tduid=ed920929252e716003c7... till surfplattans usb ingång. Sedan koppla från kameran till adaptern med en patch-kabel.

Skulle även vilja ha tips om surfplattor som stöder Active-X då de flesta kameror kör med dessa tillägg i live-läget.

Tack så mycket på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chonburi, Thailand
Registrerad
Apr 2005

Då behöver du en platta med Windows så löser sig allt.

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
local
Registrerad
Feb 2004

Kanske lite sent svar, men är det axis kameror du ska jobba med så finns det en Axis app till iPad där man kan styra och se liveströmmar.

Activex är väl inte så vanligt på liveläge? oftast är det väl javascript med motion jpeg alt javaapplet.

Varför inte WiFi om jag får fråga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa
Registrerad
Okt 2001

ActiveX, då blir det Windows. Funkar ingen annanstans.

Jag har pysslat en del med IP-kameror av olika fabrikat (axis, d-link, vivotek och nåt okänt kinamärke) och dom har gått alldeles utmärkt att konfa och använda på Mac OS X dvs utan ActiveX-stöd. D-linken erbjuder både activex och java, och java fungerar förstås på andra OS också. Axis använder väl mjpeg eller nåt - iallafall fungerar det alldeles utmärkt t.o.m på iOS utan krångel.