Bra PSP-spel att ha på en resa?

Permalänk
Medlem

Bra PSP-spel att ha på en resa?

Tja!

Ska åka upp på lite semester till vår familjestuga i Arjeplog med min farsa och lillebror nästa fredag och hade tänkt att förbereda mig för några slöa kvällar. Senast jag var där så hade jag bara med mig en enda bok (mindre lyckat). Givetvis åker vi både skoter och skidor och träffar lite folk vi känner där, men vissa kvällar kan bli sega.

Jag har bara tre spel på min PSP. God of War: Chains of Olympus och GTA Liberty/Vice city stories.

Brukar kolla Metacritic: http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/ps...

...Men har svårt att välja vilket jag vill köpa. Jag gillar TPS-actionspel, hack'n' slash, RPG och i viss mån strategispel (i stil med Starcraft... så det går nog bort på PSP..?)

Kort och gott, vad är det för spel som gäller till PSP?!

EDIT: Notera att det inte finns någon TV eller Internet i vår stuga, och jag har inte ens täckning för varken 2G eller 3G-nätet till min mobil (Rimobäcken för er som undrar)

Permalänk
Medlem

Shin Megami Tensei: Persona 3 Portable.

Edit: Var visst inte släppt i Sverige, men om du gillar svåra srpg kan jag tipsa om Yggdra Union.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

god of war spelen är ju ett måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Shin Megami Tensei: Persona 3 Portable.

Edit: Var visst inte släppt i Sverige, men om du gillar svåra srpg kan jag tipsa om Yggdra Union.

Tack för tipsen. Var hittar jag en ärlig recension av Shin Megami Tensei: Persona 3 Portable?
Man blir ju lite kluven när många hyllar ett spel och så läser man en kort kommentar om spelet på Metacritic:

"If you like Dating Sims + a little RPG + high school students life...yeah go for it." Jag är dock väldigt open-minded så jag gör väl bäst i prova spelet antar jag. Finns ett demo?

Permalänk
Medlem

Ta med ett par rejäla tegsnässkidor och fiskeutrustning istället och ta en tur i Eggelatsområdet, det bör ingen som är där uppe missa.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb